• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

NEWS från liten kanin!!!!
    Innan jag halkade in på massagen så fick jag fatt i syster Marie på Sophiahemmet. Först bokade vi ny insemination om ca 10 dagar och sedan frågade jag henne hur mitt sekretprov såg ut. Hon hämtar papper och säger lugnt, det såg inte alls bra ut! Ehhh, vad då säger jag som tar för givet att allt är bra. Inga simmare lyckades simma i ditt sekret DEN DAGEN. Hur är det då andra dagar? Måste googla men när jag letar på sekretprov vill den förslå skriftprov.

• Lapinette

I alla fall, här har vi kanske en förklaring till varför vi ännu inte blivit gravida. Makens simmare är ok, mina ägg helt ok och passagen fri men de stackarna blir motade innan de har kommit så långt.

Åtgärd - insemination och/eller IVF.

• sweetstreet

Oooops!!!! Lappis!!!!!!!!

Men tänk om det är detta som stllt till det för er!!!! :o :o :o
    Då skulle ju IVF fungera!

Hur är det med insemination? Måste de ändå ta sig genom sekretet då eller "kommer man över" den fasen i simturen?

• sweetstreet

Haha du hann före mig!
    :D

• sweetstreet

Lappis ska ni göra om sekretprovet igen då??

Jag vet att med simtest ska man ju göra om testet minst 2 gånger ifall det första visar att simmarna är "dåliga".
    Detta eftersom man KAN ha lägre kvalitet på simmarna pga av t ex infektion i kroppen eller liknande.

Är det samma med sekret eller är det likeom "en gång aggresssvit sekret - alltid aggressivt sekret"???

Undrar eftersom hon tydligen sa något om "den dagen..." kan det alltså vara olika olika dagar??
    Kanske olika dagar i cykeln eller???

Fy vad jag känner mig frågvis. OCH korkad.. :?

• sweetstreet

Plus att nu måste jag gå sticka till jobbet!!!!

Tittar in igen senar eoch hoppas att lilla kaninen svarat på alla mina frågvisa frågor. :?

• Lapinette

Sweet - jag undrade också vad hon menar med DEN DAGEN?! Jag frågade bara om makens simmare och om det var samma resultat med andras simmare. Verkar dock som provet kan ge olika utslag när man testar.

Sen undrar jag varför denna test inte verkar göras numera. Min läkare hade inte skickat mig på sekrettest och hans kommentar var "jasså gör de fortfarande sekretprov på Sophiahemmet".

• Storasystern

Lappis! Intressant! Då finns det kanske iallafall en anledning till att det är svårt att få till det!!! Fast kul är det ju förståss inte... :(

• start september

Lappis,

det väcker ju några frågor förstår jag.

Gjorde du bara 1 dags sekretprov? JAg var ju där tre mornar och ALLA de tre proven lämnades in till labb. Så om du ska göra om testet så ska du såklart ta flera prov.

Visst innebär väl inseminationen att sekretet passeras? Så det kan ju innebära att ni gjort det första "skarpa" försöket nu? Då borde ju oddsen vara goda nästa månad!!

Stor kram till dig!

• mugglesfan

Sweet: har du äntligen insett att du är otroligt korkad?! Jag har hört att det är bara korkade människor som blir forskare i NYC

Lappis: du borde nästan försöka få tag i henne igen och fråga om det ska göras ett nytt test - en ANNAN DAG?
    Var det alltså varken din mans el ngn annans simmare som kom igenom?

Svar på tråden När märker man av det?