• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

koko - tack för infon!!!

• Liten med Mindre

Nu är service-kit bokat till efter semestern. :D
    Frisör för att få bukt med allt nyutväxande hår, hudvård mot prickarna och tandvård för de av allt ätande rätt slitna tänderna.

Något att "se fram emot" även efter ledigheten.

• Gift & Lycklig

Hej tjejer,
    Halkade in på er tråd av en slump och har ingenting där att göra eftersom jag har barnalstrandet bakom mig och önskar inga fler, men ville bara muntra upp Lapinette lite genom att förklara att sekretet växlar beroende på var i menscykeln man befinner sig! Genom att vara uppmärksam på sina "flytningar" så kan man se om man befinner sig i en ägglossningsperiod eller inte. Du gjorde antagligen insiminationen lite för tidigt, då ditt sekret helt enkelt är för segt för en stackars liten spermie att orka simma igenom. Sekretet ska vara klart och lätt flytande - då blir det fart på simmarna!
    Lärde mig en hel del om barnlöshet genom min syster. Där var det hans spermier som inte dög och de löste det med en spermadonator i Finland. Där var läkaren väldigt noga med att sekretet kändes "rätt" innan han utförde insiminationen, + att han gjorde ultraljud för att se om äggblåsan var på väg att spricka eller inte. Syrran blev gravid på första försöket...
    Om Lapinettes sekret i sig är trögt så gäller det verkligen att pricka in rätt tidpunkt så att motståndet blir så litet som möjligt.
    Så lycka till alla ni som kämpar!

• sweetstreet

Koko!!!

Stora kramar till dig!!!
    "som en trasig lampa...." låter inte så lysande va?! :D :D :D :D :D

*ooooops varning för otrooooligt dålig humor!!!!!!! * :? :? :?

Men det får man när man som jag suttit och slitit med skittrista blanketter som skulle fyllas i. Bläääää!!!!! :(

Fast som sagt Kokosen, jag hoppas att dina olika piller tar som fan nu så du blir lite piggare snart! :)

• sweetstreet

Lappis!
    Jag tycker detta med ditt sekretprov är jätteintressant.

Tänk om det "bara" är det som varit problemet! Då kan ni ju verkligen satsa lite mer på insemination innan IVF??!! :)

Jag undrar också lite över hur många simmare de testade med ditt sekret. Var det enbart din mans eller var det även andra simmare??

Och hur vanligt är detta egentlgien? Alltså att man har värsta killersekretet?

• sweetstreet

Moahahaha!!!!

Jag kan se den nya skräckfilmen nu!! Ha! Vad är "Hostel II" jämfört med "Den lilla mördarkaninen med killer-sekretet"

hahahaha!! :D :D :D

Scen 1:
    in i ett mörkt varmt rum med fuktiga väggar (ja ni kan ju gissa vilket rum...!?!?!? :o ;) :D) kommer några intet ont anande spermier lugnt simmande medan de snackar senaste fotbollsresultaten. SÅ plötsligt blir det kuslig musik. Krypande känsla. Hu!

Scen 2:
    Och så Blaff!!!!!!! Genom en av dörrarna forsar det ut killer-sekret!!!!!!!!!!!!!!! Det är segt som tuggummi så de stackars simmarna kämpar för sina liv, men vad hjälper det. De stackarna är fast som flugor i spindelväv.

scen3:
    avslutningsscenen är närbild på en väldigt grymt leende kanin med glödande röda ögon. Sedan vänder sig kaninansiktet från kameran och man ser hur den skuttar bort i mörkret med ett elakt skratt ekande efter sig....

Wooooouuoooh!!!!!!!

Plötsligt är det fråga om en riktig Killerkanin!!!!!

• sweetstreet

Mugglan!
    Förresten den där lägenheten, var den ett skämt eller???????

Alltså fisknätet i taket var ju INGENTING jmfrt med resten!!!!!! :o :o :o

Särskilt de underbara bulliga fåtöljerna som stod uppradade längs väggarna i allehanda färger. Hm????
    My god! Man fattar överhuvudtaget inte att folk klarar av att bo sådär!!! Utan att må konstant illa varje dag...

Men å andra sidan kanske många skulle säga samma sak om vårt lilla Ikea-hem.... ;) :D

• sweetstreet

Liten!
    Härligt att få vara gravidledig!!!! :)

Själv kämpar jag idag med jobbmotivationen som just tog kafferast.... :(

Hoppas den hittar tillbaks snart.

• vårbrud2008

Hej alla!
    Hur är läget?

Kramisar till dig Lappis och kämpa på!

På torsdag ska vi på det första UL för denna gång, är supernervös.......

• vårbrud2008

Angående akupunktur så hjälpte det mig med min migrän och svåra huvudvärksattacker. Jag gick runt 10 gånger och det blev ett mycket bra resultat.

Funderar på att prova det på förlossningen också. Har ju bara använt lustgas.

Svar på tråden När märker man av det?