• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Liten: oj, är jag expert? Gött! Ja det låter tyvärr litegrann som det jag hade, fast jag hade tydligare känningar. På growingpeople finns en bild på hur bäckenet ser ut och var fogarna sitter och det var väldigt tydligt för mig efteråt att det var fogarna bak som spökade när jag tränade och åkte skidor. Jag kan fortfarande bli lite öm när jag gått en långpromenad men det går över med en gång så promenader fortsätter jag med. När jag var i Åre och åkte skidor däremot hade jag tom svårt att gå på toaletten (böja sig - aj!) så då var det inte kul...

• mugglesfan

Apropå svanskota så sitter jag numera med benen uppladga på en stol här på jobbet, för att inte bli så svullen. Nackdelen då är att jag ibland känner av svanskotan efter att ha suttit ett tag - det blir väl extra belastning där istället. Alltid är det ngt! Fast jag klagar inte, det här är ju väldigt "minor".

• Liten med Mindre

Tack muggles - gissar att höften/svansen ömmade lite efter ett flertal promenader i gummistövlar eller halvhårda sandaler i helgen, och sen fortsatte jag i hårda skor.

• mugglesfan

Har ni samma artiklar i Metro i Sthlm som här i Götet? Jag förmodar det... Men det stod om den här tjejen som tydligen bloggar om provrörsbefruktning
    www.metrobloggen.se/linda
    Vet inte om det är intressant (har inte läst själv)?

• mugglesfan

Liten: jag tror inte det är ngn fara sålänge det går över när du slutar promenera. Du kommer att känna själv om du får sluta el inte, men det är ju så skönt att röra på sig också, så jag fortsätter. Vill ju inte vara helt nergången fysiskt när förlossningen sätter igång heller, känns bra att vara lite i form.

Jag såg förresten en intressant teori i "Du ska bli pappa"-boken. Att det här med foglossning är en ganska ny företeelse, el iaf mkt vanligare nu i vår generation än tidigare generationer och att en del forskare tror att det beror på p-pilleranvändningen. Ngn annan som hört ngt om det? Jag har inte ens tänkt på att det kunde vara ngt nytt... men jag tror att varken min mamma el min svärmor hade problem med det (vad det nu bevisar för alla har ju inte problem).

• Liten med Mindre

Muggles - tänkte nog inte sluta gå, bara att gå långt i hårda, platta skor. Vilket väl iofs aldrig är bra för kroppen.

Läser inte metro, så jag har ingen koll på innehållet.

• Lapinette

Vilket väder (i alla fall i Stockholm)! Det bara öser ned. Känns overkligt att man satt på en uteservering igår med vin, god mat och trevligt sällskap.

Gift o lycklig - tack för din info. Har även kollat upp att sekretet är olika från dag till dag. Dock gjorde de VUL på mig den morgonen och tyckte att mina ägg såg ok ut samt att jag hade mycket och bra sekret. Men det var 1-2 dagar innan min ÄL-sticka gjorde utslag. Som sagt, vet m a o inte helt säkert om det är sekretet som är problemet.

Sweet - de testade även med andras simmare.

Frejis - tack för att du tog upp detta med din mamma och tipset vi fick om aspirin. Tyvärr så hatar jag att dricka brustabletter. Tror ni bisolvon kan hjälpa?

• Liten med Mindre

Bisolvon ska ju vara till för att tunna ut slem - det var väl därför vi käkade det i olika omgångar före ÄL (för att göra sekretet mer lätsimmat). Om det sen funkar vet jag inte - använde inget den månad det tog. :D

Bromhexin ska funka likadant (samma verksamma ingrediens), men jag tror det är billigare än Bisolvon. Så sa apoteket i alla fall. Men givetvis tänkte hon på hosta dårå. :D

• Lapinette

Liten - så du frågade inte om den var bättre vid sex?!

• Moppy

Hej hopp!
    Angående ont i svanskotan - kände första gången igår på jobbet när jag suttit för länge att det värkte där. Får nog ta med en kudde och sitta på när jag blir lite större.

Såg att ni diskuterat sparkar etc. Jag känner nu sparkar/rörelser nästan hela tiden. Kanske betyder att min livmoder ligger ytligt. Man kan även känna dem på magen och t.o.m ibland så buktar det liksom ut på ett ställe ett tag, typ som om huvudet eller rumpan ligger där. Mycket mysko. Frågade om detta på UL igår och hon sa att det verkade lite tidigt. MEn vad sjutton är det annars jag känner och ser? Mannen är vittne också... ;)

Svar på tråden När märker man av det?