• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Ohhhh - välkommen hem till tråden Cicci! :) vi är såååå nyfikna, förstås. :D

• Liten med Mindre

Fasicken - hur ska jag nu kunna jobba? :? Kommer att glida in varje minut och kolla efter rapport. Redo med näsduk i handen för tårarna killar redan bakom ögonlocken - innan jag ens fått nån rapport att läsa. :D

• start september

Sitter också klistrad i väntan på Ciccis berättelse...

Och väntar också på hur det går för Victory med telefonsamtalet!

• Bröllopstokiig

Så ja, det tog ju sannerligen ett tag att läsa i kapp, men jag ville göra det först...

Det är en vecka sedan jag var inne och skrev sist... jag avslutade med att berätta att jag skulle på fest på onwsdag kvällen, så jag fortsätter där jag slutade...

Lilla svarta i strech stryks, jag lockar håret och går ut till Lisa på Torget och tar en "drink" med maken innan vi ska äta en middag på Italiano på Nybrog i Stockholm.
    Känner mig glad o fin och solen skiner denna vackra försommar kväll (hi hi lev er in... )...
    Vid 21 går vi till Berns för en privat sommarfest. Det är Grven, Noppe Lewenhaupt, som har bjudit in oss till en tillställning som heter duga.
    Champagnen flödade och det var en DJ som de flugit in från franska rivieran, han var grym och super böööög men ack så rolig. Musiken var sjuk bra och jag dansade lite lugnt med min ramlösa i champagne glaset...

Mycket pressfotografer (yes I am caught on a shot) och kändisar, jag glodde så jag trodde ögonen skulle ramla ur, för de beter sig ganska märkligt vissa av dem.

Blev filmade, de hade storbildstv som hängde på väggarana, så det var lite kul när alla fick se mig rocka loss med magen. Fick många komplimanger...

Klockan blev 24 och maken började fundera på att gå hem, men jag tyckte vi hade så trevlig och jag vet att han hade skitkul, så jag sa att det var okej att stanna. I samma veva skrivker den lilla bögen till DJ ut CHAMPAGNE for everybody, så kom det in hundratals glas med champagne igen... till och med jag smuttade då (färdknäpp?)

Sen kommer överaskningar efter överaskningar, det spelas hårdrock och det var ganska heavy, så min make var i sitt esse. Inte från DJ nu utan riktiga band. Den kommer the Poodles upp på scen och de spelar hårdrocks hits som vi alla känner till. Det var så SJUKT bra så jag kunde fan inte stå still. Händerna i luften, klappandes och hela kroppen gungade i takt med allt från Metallica till Guns and Roses...
    Eldflammor från sen, super häftigt. Sen skulle Noppe själv spela trummor, det var ju skit kul att gubben är sånt fan av rock...

Klockan 01:30 är det dax att röra på sig, inte för vill, men maken hade intervju kl 10 dagen efter, så han behövde åka hem o sova ruset ur sig.
    utanför Berns serverar Noppe hamburgare, jag ber om att få 3 styckenoch trycker i mig en och sparar 2. Känner att jag vill ta av mig pumpsen, lite sammandragningar...
    Går hem till oss på Ötermalm o maken föreslår taxi, men jag är för snål... det är ju bara 200 meter typ.
    Kollar på tv lite innan jag somnar kl 02:15.

Vaknar 02:45. AJ AJ
    Bricanyl x 1 tabklett.... hjälper inte
    Väntar AJ... 2 alvedon, vilar lite i 20 minuter och inväntar att smärtan ska lägga sig
    AJ AJ AJ tar en bricanyl till... Nähä inte fan hjälper den heller...
    Klockan är nu 03.30 och jag har ont, men vill inte väcka maken i onödan, han behöver ju sova!
    Har senaste timme klockan värkarna, eller vad jag tror är värkar (vilket det var) de kommer tätare och tätare... jag inser att det är kört o går omkring och säger helvete helvete helvete hemma
    Väcker maken 04, säger att jag tror det är dax. Han trodde fan att jag skämtade!

Sen ska det puckot börja klocka, jag har svin ont och står över sängen och har händerna i sängen benen på golvet o gungar fram och tillbaka (detta kom jag på senare var ett fin fint sätt att skynda på det hela, barnet kom ner i bäckenet snabbare), men maken är ju inte helt vid sina sinnes fulla bruk och förloppet går inte till direkt så som de har lärt honom på den förlossningwsförberedande kursen
    Nu är det 4 minuter mellan värkarna och jag ringer min chef (mitt pucko) 04:20 och säger att jag NOG inte kommer till jobbet i morgon och att jag har ett viktigt möte 13 som någon måste ta åt mig, om jag nu inte dyker upp... Maken irriterad eftersom jag prioriterar jobbet...
    Sen ringer vi förlossnignen, och jag har 3 minuter mellan värkarna, men detta tror inte min man på och säger hela tiden vad de kommer göra på förlossning, typ: Cecilia du vet att de bara kommer skicka hem oss igen, sen ska du ju duscha och allt det där... YEAH right!

Men de frågar hur länge till jag kan vara hemma.... ????? GRRRRRR hur fan ska jag veta det, första gången, jag vet inte hur det ska vra när det är olidligt...
    Sen - Ta en dusch, jaha, där kom den...
    Hoppar in i duschen och har värkar med 2-3 minuters mellanrum och jag sitter verkligen och funderar på om det är så här det ska vara eller om jag har missat något vad gäller klockningen.
    Ut ur dusschen, 2 minuter mellan värkarna och jag börjar packa BB väskan - hi hi lite sent kanske Kastar ner hamburgarna och likte kläder och vad jag hittar i badrummet innan nästa värk sköljer in över mig.

05;19 (kollat telefonen) ringer jag förlossningen och taxi och säger att jag måste komma in nu. De säger att du får väl komma då.. (snorkigt.. tack liksom, bussigt att jag får...)

Ung taxiförare, kör som en galning för alla rödljus. Jag hänger i handtaget och skriker av smärta, och hinner knapp andas innan nästa värk kommer. Fy fan!

Kommer fram 05:35-40 och kan inte stå upprätt, hänger över ett staket vid förlosningsingången, sköterskor försöker hjälpa mig in, min spypåse (ej använd) blåser i väg...
    Jag säger om och om igen att jag ska ha lavemang och epudiral.
    Sen kommer de ner med en rullstol, klarar inte ens av att sitta i den... In i hissen, aj aj aj aj, ut ur hissen och in i ett förlossningsrum...

Ingen fattar hur fort det har gått hemma, för de frågae inte så noga.
    De ger mig en vete kudde och jag tycker den är muppig. Nej tack.
    Försöker få upp mig i sängen. Väl där så stoppar hon äntligen in 2 fingrar...
    SPLACSHHHHHHHHHHHH vattenavgång, det var fan i mig hela östersjön! ha ha ha
    Sen hör jag ÖPPEN 10 CM. Du måste föda NU!
    Epidural!!!!!!!
    Det hinner vi inte, krysta nu Cecilia. Är du bajsnödig?
    Jag vet inte, gör som när du går på toa...

Lång historia kort, ca 6 krystvärkar och 2 kast spyor senare var han ute 06:30.

Ingen smärtlindring alls, en helt naturlig och helt fantastisk förlossning som jag ser fram emot att få göra om igen o igen. Det var grymt häftigt och jag är så otroligt stolt över mig själv!
    Ett skönhets stygn. Sprack ingenting.

Min älskade lilla pojke var vid födseln 47 cm lång, 3030 gram och väldigt fin. jag är så oerhört lycklig över min lilla son!

Kokosen var den första som besökte vår son på BB och han fick ett fint gosedjur som han nu har i sin lilla korg hemma.

I söndags drack jag en Dagens (hälften vitt och hälften soda) SÅ SATANS GOTT, i solen invis Strandvägen. sen var vi o grillade hela lilla familjen hos vänner.
    I måndags fick vi fixa hemma, bädda hans säng och sen ut på stan o handla blöjor och kläder, vi hade ingenting eftersom min o Frullans shopping endast rsulterade i en liten mössa.
    I går var vi ute på stan i solen hela dagen och satt sen på Lisa på Torget och drack en mellis. Så trevligt, min son har redan aklimatiserat sig!

Var på BVC igår, för hans tårkanal gojsade ihop sig lite, passade på att väga, han har gått ner till 2750, men som han åt igår så har han säkert gått upp lite till idag.

Vi har hela hemmet fullt med rapande fisande och rökande byggarbetare.
    Ingen el på toan, inget kök och byggdam i hela lägenheten. Vår terass är belamrad med skåp och annat skit (+ en och annan svettig byggare så klart). Det borras och sågas och är alltjämt kaos ni som undrade med köket... hi hi hi, men vad fan gör det när man har en underbar son...

I kväll drar vi till Gotland och stannar till måndag, så nu blir det bröllop o lill semester för familjen!

PUSS på er mina underbar trådkompisar!
    har ni frågor, så bara ställ dem!

• Victory

Nu har jag pratat med gyn! Jag sa att jag varit dit tidigare och att jag skulle få ringa när jag ville. Hon frågade om någon av oss hade barn sedan tidigare och jag sa förstås nej. Men nu under sommaren ligger all verksamhet nere så hon sa att jag skulle återkomma till hösten "så drar vi igång det". Kan hon ha menat utredning? Jag fick den uppfattningen. Iiiihhhh!! Kanske blir utredning för oss till hösten då! Åh, det känns jättebra! Å ena sidan hade jag ju velat få svar NU på varför äl aldrig kommer men nu känns det bra att vi får försöka i sommar och KANSKE lyckas själva innan vi går in i en utredning. Nu hoppas jag bara att böjen dyker upp snart!!

• Liten med Mindre

Ojojoj, tåren nästan rann över. *blinkar lite* där kom den. :)

Vilken story Cicci. Fattar inte att förlossningen kan vara så tröga. Vad hade de för problem - tjock i salarna eller?

Skönt att ni får komma iväg till lite trevligare miljö med silverfisken och hela lilla familjen. Redan fullt ös märker jag. :D

• Izzie

Herregud vad cool du är! Sitter med tårar i ögonen och stort flin över ansiktet! Så häftigt! Grattis grattis grattis! Ha en underbar semester!
    KRAM!

• Lapinette

Cissi - jag grät inte en tår utan har skrattat hejdlöst när jag läste din förlossningsberättelse. Helt suverän läsning för en annan som egentligen inte vill veta ett dugg om förlossningar. Hoppas så in i bängen att jag en dag blir gravid och då får ha samma slags graviditet som dig. Att få stå på dansgolvet på Berns timmarna innan förlossning vore verkligen helt guld!!!!

ETT STORT SUPERGRATTIS TILL PRINSEN och ha en riktigt skön semester/bröllop på Gotland!!!

• Liten med Mindre

Undrar bara nyfiket vad picken hade på sig mellan onsdag och måndag när han fick kläder? Mössa? :D

• Lapinette

Liten - låg han i vagnen så ser man ju bara huvudet ändå .

Svar på tråden När märker man av det?