• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Haha Liten och Victory,

med tanke på att Nenne brukar kalla oskyddat sex för att "köra utan regnrock" eller "utan dykardräkt" så tyckte jag det var skoj att fundera ut vad du ska regnrockarna till Liten???!! :o ;)
    Jag menar du är ju redan på smällen!!!! :D

• vårbrud2008

Angående att åka in till förlossningen så fick jag samma svar, dusch och ta det lugn hemma, men jag hade svinont så efter en halvtimme sa sambon att nu fick det vara nog så då åkte vi in i alla fall. Var bara öppen 1 cm men hade värkar HELA tiden så vi fick stanna kvar. Vi har 3,5 mil till sjukhuset så det var skönt att vi fick stanna.

Jag tog lustgas, sprack och hade svinont, men all smärta försvann när sonen kom ut, men kunde dock inte sitta på en månad. Man klarar smärtan när man vet vad man får sen. Det var svårare nu andra gången när jag inte fick åka hem med mitt barn, värkarna är nämligen detsamma.

Eftersom jag inte hade någon mat gav vi sonen ersättning från början och det gjorde att han blev pappig direkt. Är fortfarande pappas pojke, men när han jobbar för mycket blir han mammig eftersom det är jag som är hemma mest med honom.

Jag gick upp 10 kg med sonen och de försvann efter 2 veckor, men nu är man mer slapp runt magen än man var innan så jag tror inte att det går lika snabbt och bra nu denna gång att få väck sina kilo. Dessutom hann jag inte helt få väck allt efter son nr2.

Bluebride
    Välkomen hit!
    Själv har jag en son på 2 ½ år och en änglason som bara levde 18 veckor i min mage. Han dog i februari och nu väntar ännu ett syskon i magen. Är i v 12 nu men vill inte hoppas för mycket, ska på ett UL imorgon så vi får se hur det går och hur det ser ut denna gång.

Cicci
    Grattis än en gång!!!!!!!!!
    Ha en riktig bra sommar nu med familjen.

• start september

Åh Cissi - vilken berättelse! Häftigt! Tårar i ögonen blev det här också!

Du ger mod till oss som är lite avvaktande inför förlossning!

• start september

Bluebride - välkommen önskar jag också!

Jag känner igen ditt nick från FL tror jag. Jag har hängt lite där efter det X jag hade i februari. Men jag trivs bättre här!

• A.M.

Hej alla! Grattis Cicci till både bebis och en, måste man väl säga, drömförlossning!
    Jag röstar på Philip i namnfrågan (de andra är väldigt, väldigt vanliga speciellt i våra trakter ... ) Lyllo dig som redan är plattmagad (det var jag efter första förlossningen men inte nu minsann). Då vet jag vad jag ska spana efter på Lisa på Torget så småningom då, en smal blondin med jättebröst och liten lintottsbebis! Hoppas ni har det härligt på Gotland!

Muggles: Jag tänkte att du kanske vill byta ut bilden på Livia på vår gemensamma bildsida? Hon har liksom förändrats lite ... Jag mailar en bild!

• Lapinette

Sweet - t o m jag börjar fundera på när vi sexade till det senast. Känns som tanten är evighetslång...men snart är vi uppe på banan igen.

Annars har jag mest funderat över att vi inte får till en insemination i augusti pga semestern. Just nu känns ju inseminationerna extra viktiga om det är så att mitt sekret tar död på simmarna. Vet, kan göra en i september istället men varje försök känns så dyrbar.

• start september

Lapinette,

förstår att det är många tankar. Varje försök är dyrbart - men semester är också viktigt för både relationen och hälsan!

• Lapinette

september - I know! Det blir semester men det är nästan så jag har lust att avsluta den 2-3 dagar tidigare och köra som en galning upp till Sthlm för att få lite simmare insprutade i mig. Fan, man börjar bli lite smått galen!

Sitter annars och läser om IVF och adoption på Familjeliv. Ska nu gå in och läsa vad de chattrar om gällande insemination. Kanske man kan få något tips.

• start september

Man blir lite galen av det här, du är inte ensam . Du och din make känner bäst själv om det är värt det.

Här fick jag böj ikväll - typ en dag tidigare än vad det varit under de sista tre (oskarpa) månaderna. Min kropp verkar har gått tillbaka till att lossa typ dag 13-14 som den gjorde före X:et istället för dag 14-15.

Den var maken som drev igenom 6 igår, jag var, trots att jag tröttnad rejält på celibatet efter röntgen helt slut så jag är glad att han drev på. Det borde varit ganska bra på det tycker jag. Vi har så mycket småplock med renoveringen på kvällarna att man aldrig lägger sig i tid, men ikväll känns det viktigt

Svar på tråden När märker man av det?