• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Precis som du säger Muggles så måste man ta blodprovet för att kolla alla 3 värden. Jag trodde dock man gjorde båda två alltid, inte bara NUPPen?

• Bröllopstokiig

hejsan tjejer
    Ha ha ha
    cicci din förlossningsberättelse är faktiskt precis så som jag hade förväntat mig den

Du hade liksom inte kunnat föda på något annat sätt än direkt efter ett partaj, hastigt och lustigt. det är liksom du.

faan vad skönt att det gick så bra allting.
    kan verkligen se hela bilden framför mig. Dig gungandes vid sängkanten med värkar och skitont och din make som är full och yr och ska "hjälpa" till och klocka värkarna.
    Ha ha ha

Bra jobbat tjejen.

faaan nu måste jag springa igen.....
    återkommer

• Liten med Mindre

Moppy - jo, vi tog blodprov också. Nåja, ska inte fundera mer. När siffran gick från 1/423 till 1/20 000 med ul och blod, så hoppas jag att de andra värdena inte var mycket sämre.

Muggles - jag skickar en bild på Mindre.

• Moppy

Då så har du fått fina resultat på de andra två kromosomerna också, Liten. De talar bara om det om det skiljer sig från Downs! Grattis!

• Liten med Mindre

Tack Moppy - skönt att höra från nån mer som varit till samma ställe, om jag förstod det rätt.

• Liten med Mindre

Frullis - du har helt rätt att Ciccis story är precis så mycket cicci som det går att bli. :D

• Liten med Mindre

Frågar vidare - att moderkakan ligger bak mot ryggen (som den nu gör)- betyder det att det kanske inte dröjer extra länge innan jag känner sparkar?

Izzie - hur gick det med shoppingen?

• Moppy

Liten - som jag har förstått det så känner man sparkar etc bättre om moderkakan ligger bak mot ryggen!

• Moppy

Det gör den hos mig, och jag kände först fladder i flera veckor från typ v 15 och sedan sparkar nu från v 18-19.

• Liten med Mindre

Och för att bli helt OT - är det någon här inne som faktiskt har använt IKEAS inredningstjänst, och vet hur lång tid det tar innan någon svarar med tidsbokning? Har inte hört ett pip. *otålig*

Svar på tråden När märker man av det?