• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Liten: jag har en kompis som har moderkakan fram (tror jag redan har nämnt det) och hon kände rörelser och sparkar väldigt sent. Själv kände jag som Moppy första mikrorörelsen i v16 men var då inte säker på om jag inbillade mig. Men sedan i v18 kändes det tydligt så jag tror att det var det jag kände redan i v16. Jag har under hela grav känt väldigt tydligt så det känns som om min livmoder ligger precis under huden, inget annat emellan (som moderkakor och annat bös ). Tex har jag känt huvudet och rumpan röra sig precis under huden och det har synts tydligt också. Tänk er en kula som man drar under ett tyg - ung så. Men nu sedan en vecka tillbaka är det mest bök och sparkar, det är därför jag hade på känn att huvudet var neråt nu. Oj, sorry, den långa utläggningen... Men man kan ju skumma om det är ointressant!

Vi har haft störningar i vår nättrafik idag så jag ska ta och kolla om jag fått mejlet med bild på Mindre nu!

• Lapinette

Och i Stockholm så är det strålande sol ena timmen och i nästa regn. Hade tur och fick fint väder både till och från frisören så det blev att promenera. Nu börjar det regna igen!

• Liten med Mindre

Fick du ny fin frisyr Lappis? Eller "bara" uppfrächning?

*nyfiken*

Mätt på marängtårta, och inte mer jobbenergi för det. :D

• Lapinette

Liten - ingen ny frisyr (denna gång heller) men ite nya färger. Min frissa vill klippa mig kort (page) så vi försöker få håret lite mer jämnlångt för att ev. göra det i höst. Själv tycker jag om page (både frisyren och vår trådkompis) men det blir så jobbigt när man tränar. Hatar att få håret i ansiktet.

• Vänner-fan

Hej!
    Varit på första läkarkontrollen med prinsen (efter den man gör på bb) och allt såg bra ut och han skrattade och var på sitt bästa humör. Hoppas de inte hörde att han gallskrek både före och efter vi var inne hos läkaren... Han är så rolig. Jag pratar seriöst med honom och frågar honom saker och han har verkligen fattat det här med kommunikation och ser mig stint i ögonen och försöker verkligen svara märker man men allt som kommer ut är "ooooj" "gah" etc.

Nu till nåt OT för tråden, men allt annat än OT för forumet:
    Har ni några bröllopsbilder på väggen eller tänker ni hänga några där?
    Jag har ju albumet från fotografen och så ska jag ju göra ett eget med alla andra foton men vet inte hur jag ska göra med att sätta upp foton på väggarna. Jag har ett ex av tack-kortet kvar som jag tänkte rama in som består av 4 små bilder och sätta bland våra syskons bröllopsbilder från sina bröllop. Sen tänkte jag ev. rama in ett svart-vitt i normal (typ 10*15) storlek. Funderar på att göra en förstoring i kanske 40*50 i canvas också via nätet att hänga ovanför sängen. Men det kanske är helt "ute" att rama in så stora foton, numera gör man väl mer små-kort och ställer på en list eller nåt sånt??? Hur har ni gjort/tänkt göra?

• Lapinette

Liten - har sett den rätt mycket på sistone. Det enda som är lite trist är ju för barnet som sitter "bakom". Han ser ju inget!

• Liten med Mindre

Fick en lång lista med bra att ha grejor från goda vänner där. När ni kommit igång igen och prickat ägget Sweet, så kan den säkert komma till nytta - du kan ju i alla fall hitta det som står där. :)

Säg till när det blir dags!

• Lapinette

Vänner - vi fick en förstoring från vår fotograf när vi beställde så mycket foton till vårt album. Valde dock en bild som inte är typsik bröllopsbild utan en där vi står bakom en rabatt med röda tulpaner och fokus ligger på tulpanerna. Tänker sätta upp den med några mindre foton från bröllopet. Har dock inte hittat någon passande ram.

• Liten med Mindre

Lappis - tycker också det verkar rätt trist att hamna i "underläge". Har nog inte sett den tidigare.

Vänner - vi har ett 40x50 i vardagsrummet. Mamsen tycker nog det är överdrivet - men vi gillar den. Det enda utöver albumet som vi tog från proffsfotografen.

Sen vet jag att vår amatörfotograf har en stor bild stående hemma som vi inte har sett. Kanhända nåt för sovrummet.

Svar på tråden När märker man av det?