• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Oms

lite o moppy - jag avar oxå på ultragyn vid odenplan och som moppy sa så visar de bara downs risken på pappret. men de kollar alla värden och är de sämre än down så meddelar dem det (jag ringde o frågade efteråt när jag upptäckte att det bara var 1 värde på pappret) kom inte ihåg vad jag hade men det var bra iallafall dock inte super men min risk var väl som mindres eller ngt innan och m UL och blodprov så blev det runt 10.000 eller ngt sånt så jag e "nöjd"

• Vänner-fan

Liten,
    jag har sett flera såna liknande vagnar på sistone. Kan inte vara jättekul för den som sitter underst och inte ser nånting. Men verkar ju onekligen praktiskt att slippa ha en jättebred vagn.
    Jag drömde för övrigt i natt att jag var gravid igen och skulle ha nästa unge i december redan. Detta pga att vi haft sex precis innan förlossningen och spermierna levde kvar och befruktade mig efter prinsens födsel! (Förmodligen för att jag vid nåt tillfälle funderat på om detta skulle kunna vara möjligt.) Behöver jag tillägga att det var en mardröm?
    Jag vill gärna ha fler barn, men absolut inte så tätt (är ju inte ens möjligt), så jag hade verkligen panik i drömmen.

• Liten med Mindre

Vänner - :D:D

Tror nog du kan vara lugn. Det blir nog i alla fall inte färdknäppen som producerar bebis 2. ;)

• Oms

vänner- en kompis till mig hade av ngn anledning sex m sin make 1½ v efter förlossningen och blev ju då självklart gravid... hon valde att behålla barnet då det tagit 3 år att bli gravid m barnet innan och hon ville inte gå igneom det igen. så idag har hon 2 barn födda samma år! en såå vanligt kanske, och inte heller så ba, henne kropp mådde inte bra av det och hon fick mkt problem m fogarna och sina kotor i ryggen etc efteråt, men det e onekligen lite "häftigt":)

• Lapinette

Det är 14 månader mellan min make och hans bror och detsamma faktiskt mellan mitt ex och hans syster. Själv hade jag funderat på att göra likadant...då jag fortfarande trodde/hoppades att jag var en fruktsam kvinna.

• mugglesfan

Nu ligger det fräscha bilder på Livia och bild på Mindre i galleriet!

Ang foton: jag har funderat på att rama in några svartvita foton och ställa på en tavellist ovanför sängen. El ev hänga några små inramade bilder i hallen, som i ett arrangemang. Jag tycker det är roligt att ha lite personliga bilder uppe också, inte bara tavlor och annat. Kommer ihåg att Piggelin förr hade lite kort på sina närmaste kompisar och familjen i hallen i små storlekar och det var lite kul och personligt. Dessutom bytte hon ut dem med jämna mellanrum så ibland när man kom dit var det nya bilder på en själv - det är en ganska rolig idé (fast kanske inte just för bröllopsbilder).

• mugglesfan

Vänner: när du är tillbaka från stugan får vi gå till Haga och fika!

• Lapinette

Har också en väninna som alltid hade en massa småkort uppsatta. Alltid skoj och spana in vad som hänt sen man var där sist. Utflykter, nya bekantskaper etc.

Själva fick vi en jättefint "kollage" med bilder av en väninna till maken. Det är jättesnyggt gjort. Dessvärre har vi inte satt upp den än men den står här på "kontoret" så jag ser den just nu .

• mugglesfan

Lappis: jobbar du hemma idag? Fick du besök av badrumskillen el?

Ge inte upp - du är nog fruktsam du också. Men dina ägg kanske är lite kräsna och väntar på den där guldspermien. Inga lättflirtade ägg minsann, men sedan kommer det att bli en praktbebbe!

• Liten med Mindre

AM - vilken glad liten tjej ni har! :)

Svar på tråden När märker man av det?