• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Kramar till dig FruLlis - hoppas du får lite lugn snart!

• Lapinette

Sweet - måste ju bara träffa denna "galning på tråden". I år ska vi dock fira jul i Frankrike men vi blir ju inte borta hela tiden.

I övrigt så jobbar jag hemifrån för att kunna uträtta lite ärenden, klippa mig samt få besök av badrumskillen. Så skönt att sitta hemma och jobba. Är ju van från tiden i Cannes.

• Piggelin1

Liten,
    det är bra att ha den lite halvfull iaf, blåsan alltså. Har ngt att göra med att det är lättare att se på UL då. Fast jag vågade ju inte kissa alls innan, med påföljden att blåsan var språngfylld, så jag fick gå iväg & lätta på trycket lite grand mitt i undersökningen

• Liten med Mindre

Tack Piggelin - ett litet glas vatten innan jag åker med andra ord. Och det är om 10 min.

Hörs sen!

• Storasystern

Sweet - när i december tror du att du är i krokarna? Jag skulle förståss också vilja följa med på träff, men vi har ju BF i mitten av december...

Lycka till på NUPP liten!!! *håller tummarna*

• BrudSommar2006

Liten, det var SÅ kul att ses igår!! Fast jag håller med, lilla Iris var inte jättesocial, först var hon ledsen större delen av dagen och sedan slocknade hon! Tack för fin present också.

Lycka till nu även om jag inser att du redan åkt och inte ser det här förrän det är för sent. Men det går säkert jättebra. Maken insåg när du gått och han kommit hem igen att han glömt både gratta och hälsa hem till din andra hälft.

Nu ska vi till BVC om någon timme och hon har just somnat, hoppas att hon sover lagom så att hon hinner vakna och jag hinner amma, annars blir hon så ledsen om jag måste lägga henne i stolen ändå.

Sedan borde vi lagom hinna hem och äta lunch innan vi ska till veterinären, hoppas att hon inte skriker alltför mycket! Jag har fått be mamma komma och hjälpa till, man måste ju följa med in på röntgen och assistera men det kan ju inte jag och lilla Iris göra. Maken hade fått gå från jobbet annars men han är så stressad inför semestern så det här löste sig ju bra.

• Vänner-fan

God morgon! (El. god förmiddag!)

Tänkte bara gå in här nu ifall jag inte får tid att göra det senare idag. Imorgon åker vi ju till den där stugan där jag kommer vara helt utan dator en dryg vecka! Oj, oj, oj, hur ska det gå??? Men det blir nog ganska skönt. Och så skönt med semester och mer tid för oss tre i familjen. Åtta långa veckor ledigt ska maken ha! Men så har han ju knappt sett lillprinsen på sistone, så det finns lite att ta igen.

BS, Min make är riktigt bra på att avlasta. Han gör allt utom själva matningen och mycket gör han bättre än jag, prinsen verkar gilla bättre när maken badar honom t.ex. och tidigare även när han bytte blöja. Och på PKU-testet var det han som tröstade. Jag dög inte, han bara vrålade! (Jag som var ledsen för att han inte var så engagerad förrän sent i graviditeten har nu fått kompensation!) Ofta, särskilt i början, blev jag så förknippad med mat och då var det jättebra att maken kunde ta honom, för då kunde prinsen komma på att han inte alls var hungrig fast han trodde det när han var hos mig.

Jag började direkt med att låta vem som helst hålla honom så han ska vänja sig vid olika människor i allmänhet och än så länge sitter han gärna hos vem som helst. Verkar gilla det, han tycker om när det händer saker. Sen kan han säkert bli jättemammig ändå, men jag gör vad jag kan för att undvika det. Hur mycket som är individberoende vet jag dock inte. Din make har ju säkerligen också varit med aktivt från början. Men om han får hålla henne mycket när hon är glad kanske det går lättare sen även när hon är ledsen? Bara en tanke. Du kanske ska ta upp det på BVC, sådant kanske de kan iaf? För det är ju ovärdeligt med avlastning.

Nej, nu måste jag gå och packa! Lycka till med UL, NUPP och annat tills vi hörs igen!

• BrudSommar2006

Vänner, ja jag tror på din tanke att han ska få hålla henne mycket när hon är glad, hoppas att vi kan ta igen det nu under semestern, i veckorna får han ju mest se henne från hennes ledsna sida på kvällskvisten. Fast nu har han börjat sitta och sjunga för henne, det verkar hon gilla. Du har dessutom rätt i att hon tror att hon är hungrig så fort hon är hos mig. Annars tror jag att det möjligen kan vara att han inte har rätta greppet, både min mamma och makens mamma trivs hon hos alldeles utmärkt nämligen.

Vi ska också på semester nu, fast i fyra veckor bara tyvärr, men det är väl mycket det egentligen. Vi ska vara på Öland hela tiden, vet inte om vi åker nu till helgen eller i början på nästa vecka, vi har lite att göra så det beror på när vi blir klara, väntar på några paket som ska komma och så, men jag kommer att ha tillgång till dator hela semestern i vilket fall.

Antar att många kommer att vara borta härifrån nu i juli?

• Lapinette

BS - jag blir kvar i juli!!! Jobbar i 4 veckor till innan det är dags för vår lilla, korta semester (2 veckor).

• Storasystern

Jag är också kvar, iallafall 2 veckor till. Sen ska jag ha 4 veckors semester! :)

Svar på tråden När märker man av det?