God morgon! (El. god förmiddag!)
Tänkte bara gå in här nu ifall jag inte får tid att göra det senare idag. Imorgon åker vi ju till den där stugan där jag kommer vara helt utan dator en dryg vecka! Oj, oj, oj, hur ska det gå??? Men det blir nog ganska skönt. Och så skönt med semester och mer tid för oss tre i familjen. Åtta långa veckor ledigt ska maken ha! Men så har han ju knappt sett lillprinsen på sistone, så det finns lite att ta igen.
BS, Min make är riktigt bra på att avlasta. Han gör allt utom själva matningen och mycket gör han bättre än jag, prinsen verkar gilla bättre när maken badar honom t.ex. och tidigare även när han bytte blöja. Och på PKU-testet var det han som tröstade. Jag dög inte, han bara vrålade! (Jag som var ledsen för att han inte var så engagerad förrän sent i graviditeten har nu fått kompensation!) Ofta, särskilt i början, blev jag så förknippad med mat och då var det jättebra att maken kunde ta honom, för då kunde prinsen komma på att han inte alls var hungrig fast han trodde det när han var hos mig.
Jag började direkt med att låta vem som helst hålla honom så han ska vänja sig vid olika människor i allmänhet och än så länge sitter han gärna hos vem som helst. Verkar gilla det, han tycker om när det händer saker. Sen kan han säkert bli jättemammig ändå, men jag gör vad jag kan för att undvika det. Hur mycket som är individberoende vet jag dock inte. Din make har ju säkerligen också varit med aktivt från början. Men om han får hålla henne mycket när hon är glad kanske det går lättare sen även när hon är ledsen? Bara en tanke. Du kanske ska ta upp det på BVC, sådant kanske de kan iaf? För det är ju ovärdeligt med avlastning.
Nej, nu måste jag gå och packa! Lycka till med UL, NUPP och annat tills vi hörs igen!