• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Usch för regn!

Nu har jag varit på hälsokontroll och lämnat blodprover för att bla få svar på sköldkörteln.

Vi har nu inlett de skarpa försöken! Helt plötsligt var 6 mycket mer spännande (det var varit lite tomgång med alla provtagningar ett tag nu).

• Lapinette

september - lycka till!!!

• mugglesfan

Moppy: är du i v18 el hur var det? Jag kände också så tidigt, jag tror min livmoder ligger på ett sådant sätt. Har en kompis som inte kände ngt förrän i v24 pga att hennes moderkaka låg framme vid naveln. Jag tror att det är barnet du känner - det låter precis som för mig!

• start september

Lapinette,

hur känns det idag? Bara frågetecken eller känns det som du har fått en förklaring? Hur kändes att att prata med maken om det du fick höra igår?

Kram till dig!

• Moppy

Muggles - jag är i v 19 nu. Ja jag litar på min kropp. Det är ju jag som känner den bäst :)

September - vad skönt att vara på banan igen. Nu har ni en hel sommar med produktivt p*ppande framför er! Trevligt!

• Liten med Mindre

Moppy - har också lite svag ömhet där bak känner jag. Sviter från igår kanske. Hoppas det inte blir värre.

Lust att jobba - näe. En sån här dag är ju som gjord för att sitta hemma och pyssla, baka, gå en blöt promenad ...

• Lapinette

september - det känns helt ok även om jag är lite frågande till om mitt sekret alltid blockerar makens simmare eller om det var något för tidigt vi gjorde testet. På något sätt så kändes det som en förklaring till varför det inte har funkat fast allt annat ser ok ut. Vem vet mitt sekret kanske har "bättre dagar" men det ser ju åtminstone ut som att typ 3 dagar innan ÄL så är det för tjockt vilket ändå känns som ganska så nära inpå.

Maken började leta på nätet liksom mig när jag berättade (via messenger). Hann dessvärre inte diskutera så mycket igår kväll då vi var ute och åt med en väninna. Det blev bara lägenhetsprat då hon precis hade skrivit kontrakt på en ny bostad.

• Moppy

Lappis - konstigt att systern på Sophia inte kunde informera mer. Jag menar, man kan väl inte bara slänga ur sig ett resultat utan att ge lite förklaring. Hoppas du får mer svar idag.

• Lapinette

September - vad sa de om ditt sekret? (Vilket samtalsämne ). Antar att det såg bra ut men sa det något om det var skillnad mellan de olika dagarna du lämnade?

• Liten med Mindre

Lapinette - är eran inredningstjej någon man kan ta hjälp av för att få tips på smarta lösningar för att rymma både oss, alla våra grejor och en bebis med tillbehör i lägenheten?

Eller har någon annan tips? Kan man få hjälp på typ IKEA? Det känns som om vi måste komma ur gamla hjulspår för att få nya idéer till lösningar. Ifall det inte blir nåt hus då.

Svar på tråden När märker man av det?