• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Vårbrud,

jätelycka till på ULet! Förstår om du känner dig nervös men det kommer säkert gå bra. Har du känt av bebben något?

• vårbrud2008

Tycker att det bubblar ibland, men jag är ju bara i vecka 12 så det är kanske bara inbillning????

Med son nr 1 kände jag inte sparkar förrän i 5:e månaden och med son nr 2 kände jag inga sparkar alls, men detta förklarade läkaren att det har att göra med hur livmodern ligger. Vi får hoppas på det bästa.

• BrudSommar2006

Liten, här ser det ut som det gör, besök eller inte, för mycket prylar, för liten lägenhet och fullproppade förvaringsutrymmen. Och bostadsmarknaden verkar ligga nere för sommaren redan.

Lapinette, hoppas du får reda på om det var för att testet gjordes för tidigt i cykeln då som Gift & Lycklig trodde.

I den här tråden är du mer än välkommen förresten, alla som ligger lite före på barnfronten är bra informationskällor. Särskilt när man sitter här med en tre veckors bebis och är nervös förstagångsmamma!

Koko, skönt att du får vara hemma och trevligt att få middagen serverad!

• BrudSommar2006

Vårbrud, jag hade moderkakan framtill så jag kände sparkar rätt sent, hade gärna sluppit dem sedan också! Fast att inte känna några alls på hela tiden har jag inte hört förut, måste varit både skönt och nervöst samtidigt? Hur hittar man förresten modet att gå igenom en eländes graviditet och förlossning till! Och en tredje dessutom...

• BrudSommar2006

AM, har inte sett dig i tråden på ett tag men gillade verkligen din berättelse om tröjan! Lycka till med ryggen nu också, hoppas att den nya medicinen hjälper bättre.

• vårbrud2008

Brudsommar2006
    Jag kände son nr 1 ´s sparkar från och med 5:e månaden och sen slutade det aldrig. Hade jätteont i mina revben.....:)

Ja, hur orkar man egentligen med ännu en graviditet, den tredje dessutom...?????
    Viljan att ha barn och ett syskon till sonen skulle jag nog säga. Barn är helt underbara rätt att det är jobbigt. Vi har nog gått igenom det mesta med vår son, sömnlöshet, svårigheter med maten, TROTS osv, men vi älskar ju honom och han är det bästa i vårt liv.

Är dock väldigt nervös och orolig denna gång och vill bara att det ska gå bra.

Om en månad skulle vår son ha fötts.....

• Page

Haha Sweet, lämna forskningen bakom dig och inled en ny karriär som manusförfattare!

Liten, guuud vad jag är nojig men visst förstod du att jag inte menade att du är "seg i huvudet" eller något liknande? Jag menade att min patetiska kommentar om att bli ignorerad var ett skämt, och inget annat. Fasen, ibland måste jag se en människas mimik för att förstå rätt...

Frejis, hoppas att du får det toppen hos dina föräldrar. Och angående några träffar så kan jag egentligen när som helst (brukar vara ledig vissa vardagar också), så jag anpassar mig efter er!

Muggles, håller med om att det var en hemsk iredning. Synd, eftersom lägenheten såg fin ut. Och ja visst har vi skördat egna jordgubbar ute på "ägorna". Allt har faktiskt vuxit som tusan. Kul eftersom det är första gången jag odlar något, så jag hade nog tappat lusten om inget hade kommit upp. Än så länge så har vi smakat på jorgubbar, smultron (vita och röda), rädisor, sallad, ärtstora potatisar och en näve med röda vinbär. Trevligt! Det otrevliga är dock en buske som fungerar som ett höghus för tvestjärtar! Blääääää!

Förresten, om sekretet ska vara genomskinligt och lättflytande så kommer inget kunna forsera mitt skydd! För mycket info...jag vet.

• Page

Är det någon som har upptäckt Linex billiga jeans? Jag har varit skeptisk tidigare men köpte ett par i går som är helt ok. Och mycket billigare än märkesjeans!

• Frejis

Gillar inte att packa så jag skriver här i stället :)

Lapinette - så intressant med sekretprovet. Det verkar vara en hel vetenskap fast det kan ju vara det som inte fungerar. Pratade med min mamma (läkare) om detta nyss och spekulerade att det kanske är förklaringen till att det inte fungerar och då sade hon spontant att man skulle ta en halv brustablett aspirin varje dag som tunnar ut både blodet och sekretet. Det ska man ta i flera månader för att det ska få någon effekt och intas på kvällen. Det senaste nytt från mitt håll :) ska testa mammas metod (det låter iaf gulligt även om det säkert inte fungerar) som är oskadlig.

Lindex jeans, det hade jag för några år sedan och var helt nöjd med dem. De var ganska så fina :)

Pust, måste iaf packa. Trevlig kväll till alla! Jag tittar kanske in senare ikväll :)

• mugglesfan

Page: nu har jag lagt upp en magbild som lovat. Passa på och titta för den kan vara tillfällig! Det här är magen som den såg ut 9/2 så den är ngt större nu.

vårbrud: funkar loppfröna? Lycka till på UL:et - det kommer att vara finfint denna gång!

Svar på tråden När märker man av det?