• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Frejis: hade du redan kollat sköldkörteln? El vem var det som skulle kolla den? Den kan ju också störa om den producerar antingen för mkt el för lite.

Japp, det skulle vara typiskt om bebben kommer när det minst passar. Men då får man väl tänka att arbetslivet är långt och att man kan söka jobb året efter istället.

• Lapinette

Bästa tipset som kommer ifrån var och varannan - slappna av!! Visst är det enkelt!!!

• mugglesfan

OT till alla vinälskare:
    Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner; lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt på en vit bordduk. Det vin, som lämnar en lila fläck efter sig, är ett rödvin. Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt eller rött. De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg. Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte.

Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin. Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.

När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap.

Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på.

Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.

• mugglesfan

Lappis: du kanske ska gå en profylaxkurs?!
    Nä men allvarligt talat, varken jag, Cicci el Frullan var väl speciellt avslappnade i vår attityd och det funkade ju ändå. Själv blev jag ännu mer stressad av att tänka att jag måste slappna av om det ska bli ngt. Jag tror fullt och fast att det där är en myt. Jag tror mer på tajming och att allt annat är optimalt (hormonnivåer, simmare mm).

• Lapinette

muggles - min väninna (BS släkting) pratade om akupunktur. Kollade faktiskt upp det och man kan även gå på akupunkturbehandlingar samtidigt som sin IVF.

• BrudSommar2006

Idag var det knepigt att få egen tid! Ska få besök vid två-tiden också så man vill ju få tid att plocka lite innan. Får se hur länge underverket sover nu då, i natt var hon vaken mellan två och fyra, hon skrek inte eller så, hon ville bara umgås!

• mugglesfan

BS: mysigt med en bebis som vill umgås! Kunde du inte lägga dig med henne i din säng och så kunde hon ligga bredvid, så fick kanske du sova iaf? El var du också tvungen att vara vaken?

• BrudSommar2006

Jodå, jag var också tvungen att vara vaken! Men hon låg mellan oss i sängen och så låg vi och pratade, hon var rätt nöjd så länge hon fick dra mig i håret och amma emellanåt. Så lekte vi cykel med de små fötterna, boxades lite och pussades och så höll hon sig relativt tyst!

• Liten med Mindre

Åhhh - trots att det vankas (mer) sömnbrist framöver, så lät det otroligt mysigt att ligga och gosa så där i sängen allihop. (Och då menar jag förstås gosa i dess gosiga mening!)

• Liten med Mindre

BS - för imorgon så behöver du inte plocka och feja i alla fall. Jag behöver nog se den krassa vardagen lite grann. :D

Svar på tråden När märker man av det?