• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: du skrev att ni missar en gång i sommar pga att ni är bortresta - men eg missar ni ju ingenting. Ni kan ju fortfarande lyckas på egen hand - glöm inte bort tandborstsexet! Du vet här på Västkusten är luften känd för att vara som en afrodisiak - man blir k*t som 17

• Frejis

Lapinette - tror att det kostade 7-8000. På St Göran var priset lägre, men ändå mer än det dubbla i Uppsala (2000).

Ja, jag är nöjd med Uppsala. De är väldigt trevliga och tillmötesgående samtidigt som läkaren är saklig och realistisk och förblir en läkare och inte en affärsman som bara vill göra mer och mer. De känns inte alltför kommersiella om du förstår vad jag menar.

• Frejis

Muggles - bra inlägg, det är vad jag inombords tror på. Inga fel är ju trots allt inga kända fel och då borde det någon gång gå vägen ;) :)

Märks det att jag redan har diskuterat det obligatoriska att vi aldrig kommer att få barn någon annanstans, dvs hos maken? Livet känns genast ljusare :)

• mugglesfan

Frejis: ja eg borde det kunna gå vägen. Men jag förstår att det börjar kännas hopplöst när man hållit på i 2 år drygt... Men som sagt, inga kända fel, så det kanske smäller till rätt vad det är! DÅ blir det krulltrumpeter kan jag säga!!! Det är oförståeligt att det inte tar när de inte kan hitta några fel. Man blir så arg för samtidigt finns det ju de här som blir gravida på ett s*mlag (la in en * där för säkerhets skull) fast de kanske inte ens vill. Naturens nycker...

• Lapinette

muggles - självfallet kommer vi att "pöka vidare" men jag menade det blir nog inget inseminationsförsök i augusti.

Har en träningskompis som faktiskt efter både inseminationer och en misslyckad IVF blev gravid på naturlig väg.

• Lapinette

Frejis - ahh, du kollade priser för insemination. Jag kollar priser för IVF.

• Frejis

Lapinette - japp, jag menade inseminationerna. Kollade även ivf för att göra allt på samma klinik. Efter ett moget övervägande ;) blev det Uppsala.

Muggles - japp, naturen verkar ha sina regler även om vi inte alltid förstår hur de fungerar. Jag har ju fortfarande min mor som exempel, 4 år tog det för henne. Hon startade visserligen lite tidigare, vid 28, men på 70-talet ansågs ju det som väldigt sent.
    Ska kolla progesteron efter mensen nu och det är kanske där felet ligger. Har inte gjort det provet tidigare.

• Frejis

Jag tror att naturen kommer att komplicera det för oss :) Just nu skulle det vara en utmärkt tid att få en liten bebis: jag pluggar och maken kan vara pappaledig. Men nope, det kommer inte som planerat. Skulle inte förvåna mig om mina bebisar (vill gärna ha ett par stycken) väljer att dyka upp när det minst passar, sådär om ett par år när man ska söka jobb och kan inte gå på intervjuer pga sin jättemage.
    Men nu ska vi inte spekulera vidare. :)

• Lapinette

Frejis - har ju fått tips om att byta jobb, skaffa hund eller ställa mig i adoptionskö.

• Moppy

Frejis - progesteron är super! Jag fick ju det! Och det funkade.

Svar på tråden När märker man av det?