• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Koko - skönt att höra att du kommit hem och är något sånär på bättringsvägen. Vi har varit oroliga för er härinne! Men Conny verkar vara en stark bäse - det måste vara skönt! Redan v 11?? Herrgud, det går så fort härinne. Snart kommer väl alla springa runt med bebisar innan man ens hunnit blinka....

Muggles - trist att din Sthlmsresa gick i stöpet. Tom doldisen jag hade tänkt dyka upp på den träffen... ;) En annan gång!

Usch, nu börjar magen synas ordentligt. Från att ha planats ut under helgen fick den plötsligt fart igår kväll.. ? Måste nog berätta på jobbet snart. Tycker att folk tittar lite konstigt på mig... :D

• Lapinette

muggles - taket är alltjämnt randigt men "klåparna" kunde inte jobba denna vecka så vi kom överens om att vi fick flytta in. Skönt att kunna njuta av lägenheten fullt ut innan det är dags för badrumsrenoveringen (som drar igång om en vecka). Då får "klåparna" komma tillbaka och fixa det randiga samt lister och annat. Dock med en hel del möbler i vardagsrummet.

Ska bli lite konstigt att packa väskan och flytta nästa onsdag.

• Moppy

Liten - angående att åka dykbåt gravid. Åker ni i så fall långt ut till havs? Det kanske kommer vara jobbigt om det skumpar för mycket? Fast det är kanske en stor båt. Jag frågade BM igår om det är dumt att skumpa runt för mycket i båt som jag har gjort den senaste tiden. Hon tyckte jag borde ta det lite lugnt om det stöter för mycket... hmmm fast det är ju så kul! Får väl åka på lite lugnare vatten inne på kanaler och i Mälaren istället för öppna havet....

• Liten med Mindre

Moppy - båten är nog mer av ett fartyg i storlek, eftersom vi kan sova ca 10 personer på den. Så det gungar nog mer än det hoppar och skakar.

Hoppas på stiltje i så fall - så att jag slipper sjösjuka. Får fundera på hur det blir.

Hmm...funderar på hur mycket uppassning man som gravid kvinna kan vänta sig på en båt med 6-7 karlar. :D

• Frejis

Koko, trist med infektionen, men tur att de hittade den, vilket kanske inte behöver vara så självklart under sommaren. Tänker då på semestertider för personalen, överbeläggningar, etc. Hur länge behöver du äta antibiotika?

Page, jag träffas gärna, men hoppas att en ev dejt förläggs till vecka 25 annars kan inte jag komma *egot har talat* Ska åka och hälsa på mina föräldrar imorgon.

Liten, jag skickar med en extra stor hälsning till lilla Iris och hennes mamma :) och till din mage så klart. Tiden går ju jättefort, dags för nästa gravidkull även om det börjar bli knepigare.

Lapinette - är det blastocyster som kliniken i Falun sätter in? Det här med statistiken är som Koko sade knepigt, för att förstå den måste man titta på underlaget, dvs hur de har räknat, vilket kanske inte alla vill visa. Linnékliniken hade statistik som relaterar till kvinnans ålder och det låg på deras hemsida. Måste gå in på Faluns och kolla - har varit där förut när vi valde klinik, men bestämde oss till slut att det låg lite för långt från Stockholm.

• mugglesfan

Moppy: jag tror inte det är ngn fara att det skumpar så länge du inte känner obehag el ont. Själv sprang jag tex till bussen för ngn vecka sedan och kände inget obehag och det lär ju ha skumpat en hel del för Slick'n
    BM är alltid så överdrivet försiktiga när man frågar dem för de vill ju inte att ngn ska kunna anklaga dem att "du sa ju att det var ok!" om ngt skulle hända... Jag kör på Ciccis devis sunt förnuft istället

Tänk förr när de arbetade på fälten fram tills de födde typ...

• Lapinette

Frejis - tror vi också kommer att välja en klinik som ligger närmare men intressant ska ändå läsa igenom allt i sommar. Det finns ju även en i Stockholm som min läkare samarbetar med, Fertilitetskliniken i Storängsbotten.

Hittade denna sida:
    www.villhabarn.com/sveivf.html

Frejis, du är medveten om att det är vecka 26 denna vecka?

• Frejis

Lapinette - nope, det var jag inte förrän nu. Har inte vänt på tillräkligt många blad i almanackan... det var vecka 29 jag menade, den som börjar 16 juli. :)

Vi var på introduktion på Infertilitetscentrum i Stockholm, men inseminationerna var ganska dyra där. Gillade stället sådär lagom mycket. Tror att vi konstaterade redan då att det är svårt att vara patient och att läget kändes lite utsatt.

• Lapinette

Frejis - var de dyra? Har inte skrivit upp vad det kostade där utan ser bara noteringar om Linné och Falun (som kostar detsamma).

Är du nöjd med Uppsala?

Svar på tråden När märker man av det?