• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Och det är ju de viktigaste, att man har varandra menar jag. När jag ibland oroar mig för att ngt kommer hända med pyret eller så, så tänker jag alltid, men jag har ju den bästa mannen i världen och det är det viktigaste av allt.

• mugglesfan

Vill bara påpeka att jag inte direkt oroar mig el tänker speciellt mkt på nästa barn - det var mer en förflugen tanke iom att jag har hört om många som haft problem att skaffa ett till trots att det gått fort med första. Jag är ju såklart jättenöjd över att få ett till att börja med - tro inget annat! Skulle kännas konstigt att oroa sig för nr 2 när vissa här kämpar för nr 1 - såå otacksam är jag inte!

• Lapinette

Eeee du inte?! Själv har jag definitivt lagt bort tanken på nr 2. Får vara tacksam om nr 1 vill infinna sig.

Har någon hört hur det är med Koko?

• Liten med Mindre

Får jag förresten blåsa lite i en krulltrumpet och vifta med några pom-poms? :?

Mindre fyller 12+0 veckor idag! :) Hoppas att det mest kritiska är över nu, och att vi får se en frisk bebis på torsdag.

• mugglesfan

Moppy: vad skönt att allt såg fint ut! Hoppas du kan slappna av lite nu. Kul att veta vad det blir också (jag hade kunnat tänka mig att ta reda på det men inte min man). Vi såg inget sådant på vårt stora UL - vet inte om hon undvek de områdena men inte ens en skymt såg vi (fast jag spanade nog inte heller).

Lappis: vad skönt att ert förhållande blivit starkare! Och så sant, man har ju iaf en man. Jag har ju ett par singelväninnor som inget heller önskar än att träffa en man först av allt. Där har ju alla vi i tråden iaf ngt att glädjas åt, att man har träffat sin livspartner.

Vänner: nu är du och din prins med i galleriet och ska ha tillgång också!

• mugglesfan

Piggelin och BS: oj, då kanske jag såg fel på storleken då. Var helt säker på att jag såg ett par byxor i stl 60 när jag letade efter stl 50 - men jag kanske inte tittade så jättenoga.

Liten: klart att du får se en frisk Mindre på torsdag! Det är rätt - blås i trumpeten bara! Det är viktigt att fira delmålen fick jag lära mig på profylaxen igår. Kursledaren berättade att en man hade tagit med en liten present för varje delmål. Vid 3 cm tog han fram lite coca cola som hon fick sippa på. Vid 5 cm choklad tror jag och vid 7 cm en liten blå sammetsask! Ett tips till era män?!

• Lapinette

Måste kila in och titta på alla nya bilder *tassar över*.

• Piggelin1

Ojdå, Moppy kunde du se det?!
    Vi var på vårt UL i förra veckan & vi glömde faktist fullständigt bort att kolla efter det & hade därför heller inte en tanke på att fråga BM om det!
    Men h*n verkade iaf må jättebra, jösses vad h*n sparkade runt.

Lappis, du kanske inte vill tänka på det ännu - men ett tips kan ju vara att fundera över adoption och lite halvparallellt sätta igång den processen typ "om-utifall-att", för att korta ner den ledtiden lite grand OM det skulle bli aktuellt. Fast jag vet ju förstås inte alls hur ni ställer er till det. Men har kompisar som misslyckats med ett par ivf & nu kört igång med adoptionsprocessen, även om de ev kan tänka sig fler ivf-försök. Verkar som det är låååånga handläggningstider på adoption, typ ett halvårs väntan innan de inledande samtalen drar igång. Hoppas att du inte tar illa upp, bara tänkte att det kunde vara ngt att kolla lite på också, eftersom jag själv förmodligen skulle gjort det om jag inte var gravid. Kram på dig!

• Liten med Mindre

Å - måste också kolla bilder! *stoppar undan trumpeten*

Hmm...det där med sammetsask kanske jag ska tipsa mannen om. :D Fast han tycker det är så ruskigt svårt med smycken. Får väl se ut något innan...

• Liten med Mindre

Izzie och Vänner - kul att se er. Och vilken söt liten prins! :)

Svar på tråden När märker man av det?