• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Blir också nyfiken på den deprimerade tråden...menar ni: Vi som inte kan starta...?

• mugglesfan

Page: med rören??? Menar du ringa om era infrusna simmare? "Lägga ner verkstaden om han inte får ordning på rören" låter som ngt helt annat

• Frejis

Har varit och tittat på trådens nya bilder nu. Kul att se nya ansikten! Minns Victorys bröllopsbilder, de var väldigt snygga :) och nu kan man även föreställa sig hur Izzie och Tinga ser ut.

Brudsommar, Iris är en så söt liten bebis och hon verkar ha så otroligt mycket hår. Tyckte att bilden från livmodern på henne såg ut nästan på samma sätt som hon ser ut iaf på bild i verkligheten.

Min man har säkert rätt, men det är väl tur att jag inte säger tvärt nej och stoppar huvudet i sanden. Det skulle jag gärna göra, även bokstavligen ;) men han har fått beslutanderätt när det kommer till insemination, ivf och andra befruktningsfrågor.

• mugglesfan

BS: ja herregud - det finns många dårar i vår herres hage (som min mamma brukar säga)
    Tur att man är så underbart klok och sansad själv

• Page

Muggles, de där bilderna som har fokus på magen är lite läbbiga tycker jag! Det blir liksom bara en gigantmage mot en dörr i bakgrunden. Det hade varir kul att se "vanliga" bilder fast med mage!

• Frejis

Jaha, det var den här tråden! Tack Muggles, nu kan jag stilla nyfikenheten något :)

• Frejis

Hm, om tråden verkligen är deprimerande måste jag äta lunch innan jag går in dit. Annars går det ju inte :) hormonerna kommer att få fritt spelrum.

• Page

Hehehe, Muggles. Visst är jag fantastisk på att uttrycka mig tydligt och väl? Jag syftade på runkrören som han fick hos gynekologen när vi var där sist. Vi ska först kolla på de han har nu. Gynekologen menade att det inte var omöjligt att något hade överlevt "atombomben".

• mugglesfan

Frejis: jag förstår dig också att det känns motigt att gå på ivf. Det verkar ju inte vara ngn dans på rosor direkt, och sedan det här med att det är sista utvägen och kanske inte det heller funkar. Men som sagt, bättre ändå att försöka. Tänk om det faktiskt funkar för er? Det funkar ju ändå för vissa, ni kan vara ett av de paren...

Jag vet inte hur jag skulle göra om jag inte kan få ett barn till. Jag är ju 36,5 år nu och innan jag är redo för en till är jag väl 38 minst. Och visst, för AM funkade det snabbt men frågan är om man själv har sån tur i den åldern. Jag har funderingar på att adoptera i så fall. Kanske skippa hela ivf-grejen. Men det är ju jättesvårt att säga nu. Driften att få ett biologiskt barn kan ju vara jättestor. Man vill ju se en blandning av sina och partnerns gener - se hur det blir. Nä nu bara svamlar jag, ska genast sluta!

Svar på tråden När märker man av det?