• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Muggles, tack för dina svar! Jag hann faktiskt ringa till Ultragyn där jag ska på stora UL på onsdag och kolla om de hade några tidigare tider, och de hade en återbudstid kl 11 idag. Så det var snabba puckar. Även om jag absolut inte tror att det är ngt konstigt med maggen så är det skönt att få komma dit några dar tidigare :)

Jag ska absolut gå alla kurser som finns, profylax etc. Kontrollmänniska som jag är! Det kommer jag behöva för att lugna mina nerver... :)

• mugglesfan

Tinga, Victory, Izzie: nu borde ni ha fått tillåtelse att gå in i galleriet - jag hade glömt att man måste skicka en inbjudan från "share photos", inte bara länken rätt av. Izzie - du är också upplagd!

• mugglesfan

Moppy: jag betecknar mig inte som förlossningsrädd men lite orolig är man ju över ngt man inte gjort förut och som man vet kommer att göra ont men man vet inte hur ont. Och jag tycker att denna kurs gett mig betydligt mer än föräldrautbildningen och Magplasket (som var mer avslappning och skönt än utbildande). Jag blir lugn av att ha konkreta övningar att göra, känns som att jag kan påverkar mer då

Det är också intressant att framkalla smärta (genom nyp i låret tex) och se skillnaden på hur mkt mindre ont det gör när man tar till de tekniker som man lär sig på kursen. Ah, det känns så bra nu!

• mugglesfan

Lappis: hur känns det? Är du väldigt nere? Känns nästan som att det kunde varit ett tidigt MF om det gjorde ont som aldrig förr (fast å andra sidan kom ju tanten exakt på BIM-dagen väl?). Fan att det ska vara så jäkla svårt!

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Hoppas att alla midsommmarfirare och ni på sjukhusen hittat hem nu.

Har själv haft en blandad helg - både vädermässigt och humörmässigt. Liite jobbigt med alla männniskor på midsommarafton. Har insett att jag faktiskt inte uppskattar för mycket folk och ståhej just nu. Bökigt eftersom maken är precis tvärt om.

Berättade för lite fler släktingar och vänner, och det var ju trevligt förstås. Sen igår kom kroppen och gravidhumöret ikapp mig och jag fick känna av den berömda molvärken i rygg och mage, och visst mått av depp igen. Känner mig fortfarande aggressiv på jobbet. Måste tyvärr göra en massa saker den här veckan. Kan inte med hetsiga människor just nu. :(

Lycka till på UL Moppy! Tror säkert att allt är bra, men rapportera gärna.

Jag går gärna på dejt vid tillfälle - måste ju bara få träffa Page också! Fast nu kanske alla har börjat försvinna på semesterar förstås. :( Eller BB. :D

Sweet - om inte Mindre tänker komma tidigt så planerar jag att ha massor med ledig tid i december om du kommer hit!

• BrudSommar2006

Hej, hej, vi har precis haft vår tredje lugna natt när jag fått sova hyfsat så jag gissar att det kommer att bli livat under dagen idag men hellre det. Amningen fungerar så till vida att hon tar bra tag och vill amma men hon är hungrig ofta och mjölken räcker inte alltid. Oftast en gång på kvällen får hon tillägg men igår tror jag att jag lyckades ge henne lite väl mycket! Först sov hon från elva till fyra på morgonen då vi ammade ena bröstet, sedan somnade hon om igen och sov till halv åtta på morgonen, då hade jag legat och stirrat på henne i över en timme, jag hade så ont i andra bröstet som jag inte fått amma sedan kvällen innan och läckte rejält gjorde det... Fast nu är vi tillbaka där vi började igen, nu har hon ammat båda brösten flera gånger redan och om hon inte sover i ett par timmar nu så att det hinner rinna till så kommer det att ta slut igen, suck. Amningsjouren ska vara jättebra, jag var inställd på att beställa tid där efter hemkomst men så stannade jag tillräckligt länge för att få extra hjälp på förlossningen och så ordnade de återbesökstid åt mig två dagar senare för att få mer hjälp så jag känner att det ordnade sig ändå.

• BrudSommar2006

Lapinette, var är du? Fick precis en present till Iris med posten idag som såg ut att vara i din smak, min ena chef bor en stor del av året i deras lägenhet i Nice och idag kom det en snygg outfit, visserligen rosa men den är faktiskt snygg, som det står Mon Petit Lapin på och så är det en snygg liten kanin på både tröjan och byxorna. Lite stort än men snart så!

Trist att tanten dök upp efter första inseminationsförsöket men visst var det så att ni egentligen körde på lite för tidigt eftersom ni skulle bort? Kanske lyckas det bättre om ni lyckas pricka in lite närmare ÄL?

• Lapinette

mugglesfan - japp, denna gång sjönk jag lågt. Konstigt nog kom "deppet" igår, kanske för att vi äntligen var hemma igen och det vart liksom tillåtet att gå omkring och gråta. Har suttit och läst på lite om IVF och varit inne på granntråden för att se hur många som lyckas. Behöver peppning.

• BrudSommar2006

Liten, trist med uselt humör men det är för en god sak ju!

På torsdag eftermiddag har vi fått röntgentid till hunden, skönt att få det gjort innan semestern och tur att han är försäkrad! Han är på dagis den här veckan i alla fall så får vi se hur det går framöver.

Har skickat maken att skaffa nya strumpor till bebisen idag, vi har en hel låda full med bebisstrumpor och alla är för små. Inte tycker jag att hon ser ut att ha speciellt stora fötter, de är så små och söta men stora måste det vara eftersom bebisstorleken är för liten redan.

• Lapinette

Vad sött med en liten kanin. Älskar att köpa barnkläder och leksaker i Frankrike. Vet inte varför men tycker det är så mycket roligare.

Om man ska räkna det där bruna som kom på Midsommar så var faktiskt inte insemination så fel i tiden. Gjorde ju det andra försöket på onsdag morgon dvs 2 dagar innan mens. Fast visst hade det varit bättre om vi gjort det på torsdagen.

Svar på tråden När märker man av det?