• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Vänner-fan

Hjortron,
    Intressant med gelén! Jag har för mig att A.M. försökte tipsa om den men ingen nappade då.

• BrudSommar2006

Vänner, så ni har sol nu, då har väl ert regn hunnit upp till oss, här blir det nog till att hålla sig inne idag, har inte lyckats komma ut än. Hur menar du att ni gjorde för att ge honom ett långt sovpass?

Jag har fortfarande problem med att mjölken inte räcker, ibland vill hon bara inte sluta amma, hon kan hålla på en och en halv timme, och då har man hunnit byta bröst flera gånger och till sist tar det slut. Vi försöker med extra ersättning men det verkar inte som att hon vill ha längre, i början gick det ju bra. Vi har börjat försöka ge på flaska nu också, vi gav upp med kopparna, men det mesta spottar hon ut vad det verkar. Napp vill hon inte heller ha och inte vatten som barnläkaren tyckte att vi kunde börja med.

Idag har jag inte kommit mig för med att vila någonting alls, det blev så rörigt med veterinären och allt idag. Det verkar som om vovven har fått ischias, någon nerv som kommer ikläm ibland och det verkar inte som om det går att göra något åt dessvärre. Får se hur det går att ha honom på hunddagis nu då beroende på hur ofta han får ont. Vi har fått värktabletter att ge honom när det är som värst men jag gissar att det blir svårt att få i honom en sådan när det väl behövs. Jaja, vi får väl se hur hon sover i natt, annars räknar jag med att jag kommer att vara rejält trött i morgon.

• mugglesfan

Hej hej, bara inne och kikar efter rapporter av diverse slag.

Vi hade en trevlig midsommar med en massa barn (15, år - 6 år) och ganska lugnt på festfronten. Men det är väl så det blir from nu...

Skönt som sagt att inte känna sig bakis iaf! Igår var jag faktiskt inte ett dugg sugen på alkohol. Smakade på mannens rödvin på kvällen och det var inget som jag ville ha mer av ändå just då.

Vi tog vägen förbi ett outlet-ställe nära Borås på vägen hem och köpte våra första bebiskläder - kändes bra! Klart Slick'n ska ha en Bondelid-body! Det blev både rött och blått men varken rosa el ljusblått.

Nu ska jag sätta mig en stund på balkongen och läsa lite, skönt med balkong!

• Vänner-fan

BS,
    Vi nattade honom om och om igen. Turades om att låta honom somna i vår famn. Jag försökte söva honom med mat, men så fort vi la honom på en säng eller i insatsen vaknade han. Vi testade att låta honom ligga mörkt i ett närliggande rum, men det som till sist funkade var att låta honom vara mitt i the action i sin insats med svagt dimmade spottar i taket att titta på. Då somnade han och sov i flera timmar. På festen förra lördagen gav vi upp när vi tyckte vi försökt tillräckligt och lät honom vara vaken, men det blev ju pannkaka av det.

Jobbigt att det inte verkar som att mjölken räcker! Jag drack anis- och fänkålste och lät honom äta kortare stunder men ofta när jag skulle öka på mängden. Sen är det ju viktigt att vila, men jag förstår att det är svårt. Iofs ska man ju inte låta de suga för kort tid heller för då får de ju inget av den feta mjölken och blir ju inte mätta (och bajsar grönt istf gult - sorry för detaljerna, det är svårt att undvika bajsprat som förälder även om man innan tänker att man inte ska göra det...)

Nu skriks det!

• Lapinette

Åter i stan efter en dag framför brasan och tv'n. Herrgud vilket trist väder!

Ni är så gulliga som har tänkt och hoppats åt mig men redan när jag kom ut till landet i fredags morse så kände jag att det var på gång och visst såg jag något misstänkt när jag gick på toaletten. Sen fick jag något konstigt brunt hela dagen (har inte hänt tidigare). Mådde helt ok och hade inte ont i magen. Hoppet var m a o inte helt ute utan jag tänkte vi får se om det kommer mer ... men det gjorde det. Vaknade i natt av kramper i magen. Tillslut kröp jag mig iväg och tog en värktablett. Den hjälpte inte mycket så efter ytterligare en sömnlös timma kröp jag iväg och tog en till. Jättedålig i magen av spriten, huvudvärk och en otrolig mensvärk satt jag på golvet och grät medan maken klappade mig på ryggen. Vid 8-tiden somnade jag äntligen.

Så visst kom tanten och med besked. Har nog aldrig haft så ont men nu mår jag bättre. Besvikelsen blev mer att ja, ha, det blir IVF till hösten.

• Hjortron

Lapinette- F****n också! Jag som tyckte solen skymtade bakom molnen...

Tänker ni göra fler försök i sommar eller inväntar ni ivf?

• Lapinette

Hjortron - tror vi gör en insemination till i juli (augusti är vi nog borta vid ÄL) och mitten av augusti kontaktar vi min läkare och drar igång IVF. Ska kolla lite på de ställena som min läkare samarbetar med.

• sweetstreet

:( :( :( :( :( :(
    NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lappis! FYYYY vad jag blir ledsen!!!!!!! Och ARRRG!!!! :[

Det var ju verkligen DIN tur nu! ER tur!!!!!!
    Och jag hoppades ju så mycket nu efter både kontraströntgen och insemination.
    Fan också!!!!!!!!!

BAMSEKRAMAR till dig gumman!!!!!!!!

Tycker dock det låter bra att ni tänker testa att köra en insemination till men sedan drar igång med IVF till hösten! Se på Kokosen och Conny! Det var ju för tusan superbra att hon inte väntade så länge inann IVF:n utan tutade och körde!

Hoppas att din midsommar trots allt detta jädrans skitelände ändå var bra.

• sweetstreet

Själv mår jag bra nu. Men jag droppar "koagel"....! :o :o :o
    Hm, härliga detaljer va?!??!!! ;)

Vi firade inte så jättemycket igår. Jobbade som vanligt men gick hem tidigare och så åt vi en sen sillunch jag och mannen hemma. Jättegott! De har ju både Abbas inlagda samt matjessill i vår affär nu! Jippie!!! :)

Sedan drog vi ner till Battery Park och spanade in andra svenskar och midsommarstången, fick lite folkmusik och kvällsol på köpet. Fast nej, jag tror inte jag är så mycket för denna typen av midsommar. Tror att midsommar för mig är att träffa vänner, ha mysigt och äta gott. Inte dra runt bland hur mycket folk som helst... Fast vi kunde ju köpa lite svenskt godis i stånden så detvar ändå värt besöket!! :D :D :D

Men vi drog ganska snart därifrån och mötte upp några kompisar (icke-svenskar) och drack lite drinkar istället. Hehe! Jädrigt najs att bo i NYC ibland.... :) :) :)

Saknade konstigt nog inte ens midsommarfirandet. Konstigt.

• Lapinette

Sweet - sitter och läser om de olika klinikerna som min läkare samarbetar med för IVF. Den i Falun ska visst vara den bästa i Sverige men det blir ju lite åka av om man ska dit. De samarbetar med läkare runt om i Sverige och min är en utav dem. Hmmm...ska kolla in de andra också men prismässigt ska de vara på samma nivå.

Svar på tråden När märker man av det?