• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Kan inte så mycket om det, men har för mig att det av misstag liksom fastnat på vägen till livmodern?

Skönt att höra att du snart är på banan igen hursomhelst. Jobbig vår ni haft, du och din man. Du ska se att sommaren och hösten kommer att bli desto bättre!

• sweetstreet

September

Skönt att du känner dig mindre orolig nu! :) Jag är säker på att det kommer gå finemang för er att resa iväg även om det blir runt BIM. Jag menar som du skriver själv så är ju sannorlikheten för ett X otroligt liten.

Jag kände inte av magen alls efter min kontrasströntgen, men det är säkert olika. Jag tror inte det är någon fara så länge du inte får väldigt ont och/eller får feber. Men det är ju bra ifall du ändå "har koll" på ditt illamående och din mage. Om du fortfarande känner så imorgon kanske du kan ringa och fråga om det kan vara tecken på infektion. Men det låter ändå inte riktigt så tycker jag.

• sweetstreet

Lappis,
    hoppas det känns lite bättre idag och att du inte har lika ont gumman!
    Låter som ni haft en rätt skön "slappardag" idag. Själv har vi varit lite sega och mannen gick tillbaks till sängen! Hehe! Han mår nog inte helt bra idag....

Själv funderar jag på att gå ut en sväng i det fina vädret.
    Jag blöder fortfarande lite men mår annars bra. känner inte av något i magen eller så.
    Har kanske varit något tröttare än vanligt de här senaste dagarna? Men som sagt i stort sett känner jag mig återställd.

• sweetstreet

Izzie,
    skönt att det gick bra när du ebrättade för din kollega om graviditeten förresten! Jättebra att hon tog det så bra och faktiskt gladde sig med dig. Jag trodde nog hon skulle det, men man vet jag av egen erfarenhet att det ofta handlar om både glädje och "sorg". Men det var kanon att det gick så bra iallafall!

• sweetstreet

Pirr!

Jag såg dig för ett tag sedan i tråden men jag tror jag för upptagen med mig själv och min op då så jag glömde säga hej! Sorry!!!! Förstår verkligen om du känt att du behövt ett uppehåll från tråden ett tag. Ibland kan det hjälpa. Jag är bara själv såååå dålig på att hålla mig borta härifrån eftersom jag oftast vill ha koll på vad som händer med er andra ;) Men som sagt ibland hjälper det att inte gå in här eftersom man lätt blir ännu mer fixerad vid detta när man hänger mycket här.

Hoppas att det känns något bättre nu ändå trots tantbesöket. Varma kramar! Hur är det med er förresten? Jag har glömt, men har ni också påbörjat undersökningar och liknande??
    Hur länge har ni försökt? Det är väl ungefär lika länge som Lappis???? Eller?
    Har ni annars några "reservplaner" inför närmsta framtiden? Typ insemination eller IVF eller så? Eller tänker ni "bara" köra på som vanlig tills vidare?

• sweetstreet

Undrar även så hur det är med Cicci och Picken?!?!?!!? :)

Hoppas verkligen allt är bra och att hon snart har tid ork och lust att skriva lite och berätta om den "dramatiska" entrén.... ;)

• Moppy

Hej tjejer! Hoppas ni alla haft en skön midsommar helg.

Sweet - så härligt att se att "monolgernas drottning" är back on track. Op verkar ju ha gått så bra det kan gå! Grattis! Vad skönt att ni snart är på ÄL-banan igen. Nu kommer det gå som på räls, det känner jag på mig.

Lappis - STOR KRAM till dig. FAAAN vad arg jag blir. J*la tant-piss!! Enda ljusningen är väl att 1) testerna är positiva hittills, 2) ni har IVF på G i höst = det kommer bli barn. Men fy f*n vad orättvist att det inte gick nu. Trots att vi höll tummarna så hårt... Kram till dig igen.

September - Vad KUUL med ÄL i veckan. Nu smäller det!! Ser fram emot att en trådbebis (till) i vår!

Själv är jag röd som en kräfta efter en helg i skärgården. Blev lite sol tillslut :) Har haft det supermysigt med vänner och familj. Ska nu krypa upp i soffan med en god pizza.. Mmmm....

Ser fram emot Ciccis berättelse!!! Kom igen tjejen, logga in nurå ;)

• start september

Tack för bra svar! Jag känner mig inte som jag har en infektion så det är väl bara magen som inte gillade GT, snaps öl, vin dessert vin och en massa sill. Och en massa kaffe på dagen. Jag tyckte ärligt talat att jag kom rätt lindrigt undan efter den kvällen

Idag är det faktiskt tre dagar efter röntgen så kanske man vågar hoppa på maken ändå?? Man måste ju börja öva igen!

Izzie, någon procent av alla graviditeter blir X. Läkarna säger att chansen är 30% att nästa blir X också så man ska kolla i vecka 6 / 7att det syns något på VUL på rätt ställe. Men jag tycker att jag reducerat det rejält nu med röntgen iallafall!

Svar på tråden När märker man av det?