• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

*kikar in som snabbast och skickar en stor tröstekram till Lappis*

Själv har jag inte fått böj än. Borde komma nu vilken dag som helst (hoppas jag!). Vi kämpar på men det är inte så lätt alla gånger. Har fått ta till sprutan men det är ju bättre än ingenting. I övrigt har jag haft en bra (och lugn) midsommar. Och så har jag ju SEMESTER nu!!!

• start september

Sweet,

jag känner en STOR lättnad eftersom allt verkade vara ok (iallafall vid en första anblick). Jag firade genom att köpa en bok jag längtat efter, läsa 3 sidor och sedan sova hela kvällen så jag var nog rätt spänd. Jag är lite öm efter ingreppet känner jag, men det lägger sig väl. Själva slangen var inte värre än när jag fick spiral förr i världen och det över levde jag ju. Så jag är därför inte så himla sugen på 6 än, men det vänder nog! ÄL bör vara i slutet av veckan. Maken är otroligt laddad så försök blir det nog.

• start september

Så ja - jag tror att det kännas lugnare!! Men det lär ändå blir att vi åker på sistaminutenresa precis efter BIM, vilket kändes läskigt om det är X, men det är 1) helt osannolikt att det skulle ta direkt 2) ganska osannolikt att det skulle vara ett X till. Så om man nu helt osannolikt skulle plussa så får man väl fundera den dagen om det känns rätt.

• mugglesfan

Jäkla skit Lappis Många sympatikramar!!!

• Lapinette

Tack muggles, kramarna nådde ända till Stockholm.

• start september

Lapinette,

hoppas det fina vädret vi har kan muntra upp dig lite!

En liten fråga till dig. Kände du av något i magen efter röntgen? Jag har för mig att du skrev det men nu kan jag inte hitta den sidan där jag läste det.

Jag har konstigt ont i magen och mår svagt illa. Igår trodde jag att det var sviter efter midsommarafton men idag är jag lite fundersam. Jag har ingen feber och inte ont i äggisarna som jag hade samma dag som röntgen. Ska man vara orolig för en infektion eller? Jag fick efter mycket om och men ingen antibiotika.

Eller också är det typ magkatarr bara. Suck.

• Lapinette

September - jag har varit "känsligare" i magtrakten efter röntgen. Kände verkligen av den sidan där äggen var mogna. Frågade min läkare och han sa att det kunde kännas mer efteråt. Däremot mådde jag aldrig illa. Säkert att det inte är sviter från midsommar ? Själva är vi helt döda idag. Orkar inte med mycket men har varit och gått en sväng på stan och har nu tvättstugan. Mer än så blir det inte gjort här.

• Izzie

Jäkla skit, Lappis.
    Vet inte vad jag ska säga som inte redan sagts. Fy, vi har varit med om det här alldeles för många gånger. Men ibland tror man mer på att det ska ta än annars, och det här kändes som ett sådant tillfälle. Aptråkigt. KRAM!

• Izzie

Chansen att du skulle drabbas av ett x igen, September, måste väl ändå vara minimal? Eller vad är det som gör att det blir ett x?

Svar på tråden När märker man av det?