• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Hjortron,

skoj att apiforcen verkar fungera! Haha!!!! Den där jätteslemklumpen är ju det vi kallar aladåb!!!!! :D
    Nu är nog ÄL i antågande!

• Lapinette

Men Sweet då blev det ju lite Midsommar för er i alla fall.

• Hjortron

Lapinette- Skönt att ni ser framåt. Snart är det er tur, så är det bara!Det är ju så svårt att förstå bara..varför tar det så lång tid för vissa? Livet är orättvist..Skönt att det finns viss hjälp att få iallafall. Vi hinner med ett eget fösök innan ferten öppnar i augusti.Det bästa vore nästan att upptäcka något fel som man då kan åtgärda. När allt är bra och det ändå inte fungerar känns det tröstlöst!

Hur reagerar era män förresten när det inte blir några barn? Antagligen tycker dom att det är lika jobbigt som oss tjejer men det är lätt att glömma bort ibland. Det är ju vi som blir synligt gravida och som sedan föder..Min man upplevs inte lika deppig och förtvivlad som jag känner mig varje månad men jag tror att det mest är en fasad och försvarsmekanism..Han håller mera skenet uppe och tycker att det inte hjälper att sörja utan att hellre se positivt på framtiden och att till slut så blir det vår tur. Inget som kan skyndas fram..

• Hjortron

Sweetstreet- Yes! Där satt den!! Äntligen den efterlängtade aladåben som ni pratat så mycket om i tråden. Betyder det att ägglossningen närmar sig eller är den samtidigt som aladåben kommer?

• Lapinette

Min man bryr sig och är bekymrad men då det är jag som gråter mest i vårt förhållande så blir det han som tröstar. Vi sitter precis och diskuterar nästa insemination som kan krocka med en viktigt businesstrip för honom. Han ska försöka få den senarelagd men inte så enkelt när hans chef kommer hit från US. Vill dock båda göra ett försök, insemination, som sker på rätt dag.

Nu blir det en stor kopp te och Greys Anatomy.

• sweetstreet

Det är lite olika det där med aladåben och när den liksom gör entré. För vissa kommer den någon/några dagar innan medan den för andra kommer när det är böj på stickan. Ytterligare några tror jag ahr fått aladåben några dagar efter ÄL. Vissa har även fått flera aladåber...
    Så det bästa är nog om du kollar med ÄL-stickor och sexar på som fan!!! :D :D :D :D

• A.M.

Hej alla! Har försökt läsa ikapp lite knapphändigt här på landet i V-götland ...

Lappis: Neeej! Jag som trodde på lillkaninen. Stor kram!
    Sweet: Skönt att operationen gick bra. Lycka till med läkningen och boknande i nästa cykel.
    Cicci: Grattis! Vilken expressförlossning det måste ha varit. Ska bli spännande att läsa hela historien. Hej Picken!!!

Midsommarkram till alla trådisar

• start september

Nej Lapinette!

Jag som hoppades så för din skull. Du verkar samlad och se framåt i alla fall - det är rätta takter!

En minihopp väntar på er - det är jag säker på!

Och Greys är bästa tänkbara distraktionen faktiskt. Enjoy!

• sweetstreet

September,
    hur känner du dig nu när du gjort din röntgen??
    Allt såg ju fint ut så känner du dig lite "lugnare" och mindre orolig inför kommande försök nu??

• sweetstreet

Nä girls, nu ska jag sticka hmeåt. Har varit duktig o jobbat "ikapp" idag eftersom jag var hemma i onsdags o torsdags när jag gjort min op.

Men nu ska jag göra helg!!!

Antingen bio eller fest??? Är bjudna till en tjej på fest i Brooklyn men vet inte om vi känner för att åka dit???
    Dagens i-landsproblem...! :D

Kram på er alla! :) :p :) :p

Svar på tråden När märker man av det?