• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Nu har alla gått utom jag och jag har tom slagit på out-of-office så nu tar jag helg jag också!

Glad midsommar ni som är kvar!

• Lapinette

Så nu är det bara jag kvar!

• Moppy

Jag med, men nu sticker jag också.

Kram och glad midsommar på er!

Lappis - min tumme hålls fortfarande...

• Lapinette

Tack Moppy, det behövs! Har ingen aning om vilket utslag det blir. Ibland tror jag på tanten och ibland inte. Hoppet är ju det sista som överger en.

• Moppy

Och blir det inte nu Lappis så kommer det gå snart, det är jag säker på. Ni har ju inget fel hos er, så det är bara en fråga om tid....

Kram!!

• sweetstreet

WOw!!!
    GRATTIS CICCI!!!!! :) :) :) :) :)

Så coolt tjejen!!!!
    Tänk att det blev en kille (som du och vi trodde)! Och att han bestämde sig för att titta ut efter din festnatt! 8)

Är grymt nyfiken på att få veta mer om förlossningen och allt!!! :)

Stort grattis! Hoppas ni alla mår bra! :p :p

• sweetstreet

Själv mår jag bättre idag. Inte för att jag mådde särskilt dåligt igår, men jag ar ju sjukt trött, haha!

Och fick lite småont under tidig kväll men tog värktablett innan jag gick och la mig så jag har sovit bra hela natten.

Jag har sovit helt sjukt mycket! :o Minns inte riktigt hur de var för Kokosen efter henes titthål, men har för mig att hon också var väldigt trött efteråt?
    Jag var rätt groggy igår och när jag kom hem så somnade jag nästan på stört och sov typ 4-5 timmar. Sedan gick jag upp och var vaken till halv tiotiden men då orkade jag inte vara vaken mer. Och så sov jag ända till halv elva idag!!!! :o :o :o

Gissar att de flesta av er lämnat stan nu och dragit iväg på midsommarfirande, men eftersom jag ändå är uppe så tänkte jag att jag kan hänga här en stund och skriva monologer! :D

• sweetstreet

Hela operationsproceduren kändes så "lustig" på ngt vis.
    Som om det inte var jag som skulle opereras. Som om man hamnat rätt in i ett avsnitt av ER eller så?!?!?!? :?

Eftersom sjukhuset ligger en stnkast från där vi bor så promenerade vi dit på morgonen. Min man var med för man var tvungen att ha en "eskort" som skulle ta med en hem efteråt. Annars fick man inte göra operationen. Så han var med mig och visade upp sig. Satt med mig i väntrummet, men sedan tyckte jag han kunde gå till jobbet. Han jobbar mittemot sjukhuset. De skulle ringa honom när det var dags för "hämtning".

Så fick man byta om till "pyjamasliknande dress" och sedan skulle man bli iordninggjord av en syrra som vägde, mätte och satte IV för dropp. hon var jättegullig verkligen! Man får ju fylla i och skriva under skitmycket papper här också (hela tiden) så de gick hon igenom med en så att allt var ok. Typ om man hade allergier eller om man hade hjärtptoblem etc etc....

Sedan var det dags att gå till operatonsrummet. Ohc när vi kom in där kände jag bara "OJ!!! Shit vad mycket folk!!!" Kändes nästan som Estrella-reklamen (eller var det OLW) och man hade lust att utbrista "Har ni party här eller?!".

Jag hade i min enfald trott att det skulle vara mer som vid min kontraströntgen. Min gyn och en sköterska eller så. Men här var en hel drös med folk! :o

Och alla hälsade så glatt på mig bakom sina munskydd.
    Återigen skulle jag skriva på några papper inan jag kunde ta av mig brallorna. En sköterska hjälpte mig av med de kläder jag behövde ta av, och som vanligt här i USA så är de grymt noga med att inte exponera någon del av kroppen som KAN kännas genant att visa upp, typ brösten så hon såg till att alla kläder satt på plats när jag la mig på op-bordet.

Sedan földe en massa "How are you?" "Are you ok?" frågor från alla, så det ibland var svårt att hinna svara på den enas fråga innan nästa fråga kom!

Och när man låg där på bordet kändes det helt knasigt! Det var då det kändes som om det inte var på riktigt utan från en TV-serie. Är man störd eller???? De satte på elektroder på överkroppen på mig så plötlsigt hörde man sådana där "pip" som väl är pulsen?? Och så fick jag en förvärmd ahndduk över kroppen för att hålla värmen. Sedan skulle de fixa med det lugnande och det var helt knäppt för jag såg hur de hängde upp en ny påse på droppeställnignen och så sa sjuksyrran "Have a ggod sleep" och jag tänkte att "hm, ska man börja känna sig dåsig nu?" men efter det minns jag NADA!!!
    Så jag måste somnat in på stört!!!!!!!

Vaknade sedan upp på uppvakningsrummet och var jädrigt groggy!!! Men Efter ett tag i sängen där så fick jag flytta mig till en fåtölj, Och då kom min man. Och sedan satt jag där och kvicknade till och fick äppeljuice och sedan macka. Fast jag var inte så hungrig.

Så kom min gyn förbi och sa att op gått jättebra och att de tagit bort en stor polyp (!) :o och att jag nu hade en "very good cavity" så jag gissar att det var min livmoder nu ska vara ok.

När jag kvicknat till lite mer fick jag gå hem.

Shit det blev visst lite långt.... berättelsen alltså.

• sweetstreet

Det jag var mest glatt överraskad av var ändå att alla som "tog hand om mig" eller som jag mötte var så himla gulliga och trevliga! Och att det kändes så otroligt "proffsigt" på något vis!

• sweetstreet

Och jag fick även veta att vi inte får ha sex på 2 veckor. Och då åker min mna till Sverige så det lär dröja drygt 3 veckor innan det blir bonka av.
    Så denna cykel är "körd". men det gör inte så mycket för det känns så bra nu att operationen är över!!! :)

Vi får sexa loss ordentligt sen istället!!!!! :D :D :D :D

Idag har jag inte ont alls, men blöder såklart en del och så är jag fortfarande ganska trött. Konstigt med tanke på att jag sov drygt 12 timmar inatt efter att ha sovit nästan hela dagen igår... ;)

Svar på tråden När märker man av det?