• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

GRATTIS Cicci!!!

Oj, det gick verkligen fort! Men så var hon ju öppen redan innan...

Och det blev en liten kille... Nästa kvinna till rakning - är det Snartis? Få se om den vildingen också blir en kille.

Ska bli jätteintressant att läsa Ciccis berättelse sedan!

• Liten med Mindre

Ni får säkert det skönt hemma BS. Är ni hemma nästa vecka med? Skulle vara kul att hinna förbi och hälsa på en kortis. :)

Och, om en vecka har vi fått tid för kub/nupp ultraljud. Ska blir spännande, och förhoppningsvis är allt bra, och känns bättre efteråt.

Firade nya lönen lite igår - och handlade lite mer mammakläder på rea. :D Vet inte om det kanske var onödigt - men ett par tunna "friditsbyxor" och en t-shirt som inte är för kort tycke jag mig kunna få, fast jag inte har någon "riktig" mage.

• Moppy

Bodde skottarna hos er också BS? Jag vet inte om jag hade haft mage att "tränga mig på" ett par med nyfött barn... Men det är jag det! :D

• mugglesfan

BS: ja vad gör man som sagt... Vi ska få besök från England 3-5/8, dvs bara några veckor innan BF. Jag har varit så övertygad om att jag kommer att föda försent så jag har inte ens tänkt tanken att den kan komma då redan, men det kan den ju...

Hoppas du har fått sova ikapp lite iaf. Verkar klokt att stanna i stan denna gång - jag skulle nog inte heller begett mig till landet nyförlöst och allt.

• Oms

Grattis Cissi! förlossningen verkar ha följt graviditeten exakt:) hoppas att allt e bra!

• Moppy

När hade Cicci BF egentligen? Hur länge lyckades hon knipa igen?

• mugglesfan

Hade inte hon BF 13/7 el nåt sånt?

• mugglesfan

Nu är hon nog i v37 tror jag men de första känningarna hade hon väl i v33 så i 4v lyckades hon "knipa igen", ung iaf. Duktigt!

• Moppy

Ok, så 3 v 'för tidigt' då. Det verkar vara så olika hur barnet mår när man föder tidigare. Vi har vänner som fått barn 4 v innan BF där barnet haft problem med lungorna som inte varit helt utvecklade och fått ligga i kuvös etc. Det verkar som sagt vara så olika hur "
    'färdigt' barnet är! Bara att Cicci lyckats knipa ihop en extra vecka har nog gjort susen med Picken.

• mugglesfan

Apropå födslar - ngn som såg det norska familjeprogrammet igår? Där var en tjej som födde och det verkade inte såå farligt faktiskt. Klart hon hade ont och gnydde en massa men så andades hon ingenting och inga avslappningsgrejer heller. Hon var precis en sådan som vår profylaxkursledare beskrev; vad de kallar för "smärtsångerskor"; "Ajajajajajajajaj...." i högt tonläge. Jag ska inte säga för mkt och vara för kaxig men jag tror faktiskt att det kommer att gå mkt bättre om man lyckas slappna av och andas.

Svar på tråden När märker man av det?