• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Viktualia - kul att det gick bra att träna. Jag har aldrig införskaffat en sådan grej eftersom jag insåg (i tid ;) att jag inte skulle utsätta min mage mer än en gång :)
    Bra idé att träna magen :) och det kommer att ge fina resultat så småningom.

• Liten med Mindre

Oj, det var en "kalas-graviditet" in i det sista. :)

GRATTIS Cicci! Välkommen Picken! (Inga mer apostrofer här inte. :D)

Bebben var ju snäll och kom tidigt som mamma önskade från början, så att det blir en sommar under parasoll med rosévin och mys. ;)

• viktualia

CooolingCicci!!! Grattiskramarna!!!!

*djupt impad*

Och kram till FruLlis när jag ändå är i farten!

• Moppy

GRATTIS CICCI!! Du är för underbar, typiskt dig att festa in i det sista. Är så nyfiken på alla detaljer. Gick vattnet på dansgolvet eller? ;) :D

Grattis igen!!Det blev en kille som ni trodde! Vår första trådbebis!

• Liten med Mindre

Ja i alla fall vår första bisolvon-bebis. :D

• Moppy

Bisolvon, RR, vitamin, omega etc bebbe!

• Lapinette

Ahhhh....önskar jag fick en Cissi-graviditet!!! STORT GRATTIS när du väl orkar komma in och läsa här.

• BrudSommar2006

Grattis Cicci! Det låter som en drömförlossning, över fort? Hoppas att du glömt ringa BM och avboka din tid så kan hon stå där och undra, det vore rätt åt henne! Hoppas också att vistelsen på Danderyd blir mer positiv än du föreställt dig.

Det känns som att vi borde anstränga oss mer för att göra saker nu under midsommarhelgen men förutom att makens föräldrar kommer upp på besök imorgon så ska vi inte göra någonting. Vi funderade på att träffa dem på landet i stället men det känns så jobbigt med kall sommarstuga och utan rinnande vatten med mina blödningar, amning, blöjbyten och så lite bakterier som möjligt. Nu vet man ju dessutom inte hur varmt det kommer att bli och om man kommer att kunna sitta ute och amma eller om alla måste tränga ihop sig på liten yta inne. Nej, det känns trots allt bättre att hålla sig i lägenheten så får vi nöja oss med promenad nere vid vattnet om det nu blir jättefint väder trots allt.

• Moppy

BS - låter som en bra idé att vara kvar hemma. Måste vara skönast så. Brr midsommar är alltid kallt och rått på landet! Jag beundrar er som bara orkat med besök från Skottland så tätt inpå!

• BrudSommar2006

Ja idag åker Skottarna hem. Hade egentligen gärna sluppit besök men helt plötsligt hade de bara bokat biljetter och skrev att jag hoppas att det är OK att vi kommer, ja vad säger man...

Svar på tråden När märker man av det?