• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Nä, här händer det inte mycket. Nu går jag hem istället!

Ha en trevlig midsommar allihopa om jag inte hinner kika in innan vi åker till landet imorgon förmiddag!

• Storasystern

Hmmm, lät lite taskig i senaste inlägget... Med "här" menade jag på mitt jobb, inte i tråden alltså!!!

• pirr!

Vid tråd- och gallerisidans start under sensommaren 2006 när jag var en mer aktiv trådskrivare blev jag förärad tillgång till sidan. Tänkte då att det inte skulle dröja så länge förrän även jag var gravid och då skulle jag lägga in bilden.. Och på den vägen är det!

Om det känns jobbigt för er kan jag avsluta det kontot så att jag inte kan kolla längre.

• Bröllopstokiig

Kokosen ligger på Danderyds Sjukhus med en infektion i magen sedan äggplockningen... Conny mår bra och även kokosen, jag har smsat med henne igår.
    Hon värmer upp sängen åt mig där sa hon

Massa kramar till dig koko!

Här är inget nytt under solen, 4 halva arbetsdagar kvar, sen kommer jag inte jobba mer på väääääääääääääääääldigt länge. SUPER!

Ska till barnmorskan i morgon o få ordentlig genomgång, så skönt. Har mensmage, så det är lite skumt, men jag mår fin fint!

Lappis, hoppas hoppas, läste redan igår att du hade fint gojs, haha, hoppas det som sagt tyder på bebis snarare än mens!

I kväll ska ha på ett mingelpartaj i sthlm VIP inbjudan till mig, tänkte att det måste jag ju bara nu innan bebisen kommer, sen kan det dimpa ner hur mycket som det vill, men jag kommer antagligen inte kunna gå på ngt ändå...

Frullan och jag är lika kass på att shoppa Frullan kom hem med en kjol och jag med en liten tunn hjälmmössa från pop till bebisen. Det var allt!
    Galet!
    En shoppoholic är jag då inte o kommer inte bli!
    Att det ska vara så svårt.
    Rean börjar på måndag, så jag ska ut en sväng på förmiddagen då faktiskt.

hejsvejs

• mugglesfan

Nä för 17 pirr - för min del får du gärna kika även om jag är nyfiken på dig!

• mugglesfan

Aha, kokos ligger på sjukan. Tur att Conny mår bra iaf!

• Lapinette

pirr, det är ju så att vi vill se vem du är...nyfikna som vi är. Tror det är därför syrran undrar hur du fick tillgång till kontot. Även jag fick det då utan att ha lagt in bild men det gjorde jag lite senare så nu väntar vi på din.

Insemination är när man "tvättar" simmarna och sedan injekterar dem i kvinnan. Det innebär att bara de bra simmarna är då med och slåss om ägget samt att man slipper fasen där de ska igenom sekretet (som också kan vara ett problem). Chansen till graviditet ökar med ca 10 %.

IVF är när man tar ut ett ägg från kvinnan och befruktar det med en av mannens spermier. När man ser att det har lyckat med några ägg så sätter man tillbaka ett ägg i kvinnan. Här ökar man chansen med 30-50 % (enligt min läkare men på andra håll har jag hört 30 %).

• pirr!

Conny- är det kokos pyre?
    Blev det IVF eller insemination? (vad nu skillnaden är...

• Lapinette

Åhhh så det är där kokosen är. Jag undrade varför hon inte hade skrivit något. Hälsa från oss!!!

Cissi - du tänker väl inte lämna oss helt under din ledighet?!! Vill ju veta hur det går för dig. Fick höra att en av mina träningskompisar (sjuksyrra) ska jobba i Visby i 4 veckor (julimånad). Bra att de skickar ned extrapersonal dit nu när du ska åka iväg och kanske föda där. Vi får väl se hur länge du klarar att knipa.

Själv vet jag inte vad jag ska tro men ibland inbillar jag mig att det kanske funkade denna gång. Som sagt, smällen kommer att bli hård i helgen när tanten kommer.

• pirr!

Ahaaa.. då förstår jag! Insemination låter ju då betydligt trevligare.

Får suga lite på detdär med bild.. blir ju så nervös av tanken på att någon jag inte vill skall få reda på att vi försöker..
    Suger en stund till!

Svar på tråden När märker man av det?