• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Tantbesök ännu en gång..

Vet ej om jag orkar mer. Skall tillbringa midsommar med 6 barnfamiljer som alla har barn under 2 år och senaste 2 veckorna har två av mina närmsta vänner fått barn.

Jag är "färdigutredd" och ok enligt läkaren och maken lämnade spermaprov nästa vecka. Han är övertygad om att det ligger hos honom. Vad gör man om kvalitén är dålig? Finns det några lösningar då?

Snyft och snörvel...

• pirr!

FÖRRA veckan skall det ju vara (spermaprovet alltså)

• Liten med Mindre

Pirr - är kvaliteten dålig, men det finns ok simmare, kan det funka med endera insemination (de plockar väl ut de piggaste då?), eller IVF. Det nog bara om det inte finns några simmare alls som hoppet blir väldigt litet.

Tror säkert att det kommer lösa sig.

Läste på något pappaforum om killar med trötta simmare som trodde att omega-3 kunde pigga upp gänget, och för någon funkade det i alla fall. (de var mycket piggare på testet 3 månader senare - inte bara att de blev med barn efter ett tag)

• Lapinette

pirr - gråt inte!!! Förstår om det känns hopplöst och urjäkligt. I helgen kommer säkert jag att vara i din situation. Har redan förvarnat maken om att jag säkert kommer att falla djupt då jag onekligen hoppas lite mer efter insemination samt kontraströntgen. Försöker intala mig själv att inseminationen gjordes för tidigt men vad hjälper det...känner hur hela kroppen hoppas och ser självfallet alla tecken som positiva graviditetstecken.

Om det är makens spermier så gör ni insemination eller IVF! Min kollega här fick det utslaget och hon blev med barn på sin andra insemination. Har två söner idag.

• Victory

pirr! - åh, vill skicka en stor kram till dig! Inte ge upp nu!!! Men jag vet precis hur det känns, man vill bara skita i allt men det går liksom inte heller. Så man sitter fast i den här ångesten på obestämd tid!

Tinga - om jag har samma som förra cykeln borde jag få böj på måndag. Perfekt för båda jag och maken är lediga då!

• Victory

Tack, tack för alla komplimanger också!

• Lapinette

Bara så ni vet tjejer så antecknar jag friskt när ni har ÄL och BIM. Försöker ha koll på er för ibland känns det som jag är den endas som sitter här och letat sympton.

• Victory

Ja, hade du inte gjort en BIM-lista för oss? Tur att vi är några kvar så vi kan följas åt och hoppas åt varann!

• Victory

Du får ju i alla fall leta symptom, Lappis! Själv ligger det ett par veckor fram i tiden...

• sweetstreet

Hej tjejer

Hinner inte läsa ikapp nu men ville bara säga att det alldeles strax bär av till operation.

Lite smånervös är jag, men det ska nog gå bra. Tur man är såpass trött som man är (jag är ingen supermorgonmänniska) så än så länge har jag iallafall inte stressat upp mig alldeles. Och när man väl kommer dit hoppas jag att man snart får lite lugnande!!!! ;) ;)

Jag gissar att det kommer dröja ett tag innan jag tittr in här igen. Vet inte hur länge man kommer vara "borta" av det lugnande. Men så snart jag känner mig ok så kommer jag titta in o berätta.

Kram!

Svar på tråden När märker man av det?