• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Nu har jag mailat en bild till Muggles, så jag hoppas att jag snart vet hur ni andra ser ut! (Det är inte bara Iris jag är nyfiken på, får jag väl erkänna! )

• Tinga

Jättefina bilder, Victory! Är du också en "så'n där blödig typ"; såg att du stod och snöt dig på någon av bilerna! Gulligt!

• Victory

Jaaa!! Även min man är det. Jag tror vi båda grät innan första psalmen var över! Men det är bara gulligt tycker jag.

Vart ska jag melja för att få tillgång till galleriet!? *vill oxå, vill oxå*

• Tinga

Det är himla kul det där med dialekter och samma ord som betyder olika saker. I min värld är lipa = gråta och grina = skratta stort! Just det där att grina betyder gråta på en dialekt och skratta på en annan är ju lite lustigt; samma ord som betyder helt motsatta saker!

• Victory

Nä, nu går jag och fikar! Det får fixa sig någon annan dag!

• A.M.

Brudsommar:
    Tog en titt i bildgalleriet ... Hej Iris! Så söt du är!

Beklagar sorgen, Nenne! Stor kram!

Och hej alla ni andra också!

(Jag har fått en stor skopa ny energi tack vare att jag slipper vakan med ond och "förlamad" rygg varje morgon kl 4. Så skönt att få sova tills man vaknar normalt liksom. Just nu leker livet! )

• Tinga

Victory - jag snörvlade mig igenom större delen av vigselakten, så jag vet vad du menar!

Angående bildgalleriet mailade jag till mugglesfan@hotmail.com .

• Liten med Mindre

Victory - fina bilder. Jag tror faktiskt er fotograf är vän med en av våra kompisar - och medlem i vårt nya fotoforum. Jätteduktig är hon. :)

Ta en av bilderna och mejla den till Muggles - så har vi dig på samma plats som oss andra!

• Oms

Bs - min dotter var laktosintolerant. det kom vi fram till att efter jag ammat så fick hon magknip, inte direkt efter me kanske 30 min efter och sen blev hon lös i magen (det e ju bebisar ändå) och efter att hon bajsat blev hon lugn igen och det var det som var tecknet. jag fick då dra ned på mjölkprodukter, speciellt fil o youghurt, mjölk, grädde, choklad, glass o allt m mkt mjölk i.

sen serverade jag inte henne ngt m mkt mjölk i när hon började äta själv och det gick väl bra men sen när hon var 4 gjorde vi en laktosprovokation och såg att hon inte tålde ngn laktos allt så då var det att ta i m hårdhandskarna - allt skulle bort, inget bröd eller margarin m mjölk i etc etc... numera ( hon är 11) klarar hon av att äta ngt m mjöl i per dag dvs antigne pannkakor, elelr glass elelr youghurt- men då höll vi oss borta helt i 2 år från allt m minsta lilla droppe mjölk i. och vet du - det var faktiskt riktigt lätt!

utöver det kunde jag inte äta vitkål, lök, stark mat samt citrusfrukter - det påverkade henne direkt

Svar på tråden När märker man av det?