• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Hur är det med dig, Tinga? Närmar det sig inte ÄL-tider för dig med?

• Moppy

Förresten, när berättade ni andra på jobbet att ni var prego?
    Jag har inte gjort det ännu (förutom till min närmsta kollega), tänkte vänta till efter UL nästa vecka + att min chef kan vara lite knepig med sånt här, så vill inte att han ska "räkna bort mig" för tidigt. Problemet är att det börjar synas så jag får gå och dra in magen hela tiden och planera vad jag ska ha på mig varje dag som inte smiter åt. Jobbigt. Längtar tills det är out in the open...

• Liten med Mindre

Moppy - jag berättade ju igår (v 12). Kunde inte sitta och "luras" när vi planerade inför hösten. Insåg ju att det kan ta ett tag att skola in någon, samt att jag ev hamnar heltid på ett av mina deltidsprojekt. Med resultat att vi behöver ta in någon ännu tidigare.

Hade ju förstås gärna väntat till efter kub/nupp i alla fall, men nu kommer semesterar, och sen hade det blivit lätt akut att göra det. (Och jag vill ju inte missa mitt skojiga projekt för att jag inte har någon stand in för det andra. :D)

Men jag såg till att få siffror på min nya lön först. :D

• Moppy

Hmm har för mig att Frullan och Cicci berättade ganska sent också, och det verkar ju ha gått bra. Ja ja UL nästa vecka, sedan ska jag berätta så alla vet innan semestrarna. Vill inte komma med en badboll i augusti och chocka alla ;)

• Liten med Mindre

Fast om det inte är någon planering som pressar Moppy, eller svårt med vikarier, så vore det ju rätt skoj att komma och chocka folk efter semestern. :D Min mage är väl inte så stor i augusti - men ingen annan av kollegorna får veta före dess i alla fall.

På Cicci syntes det väl väldigt sent, och FruLlis träffar väl nästan aldrig sin chef?

• Tinga

Victory - jo, min ÄL bör också vara på ingående. Om den här cykeln följer tidigare mönster har jag ÄL på midsommarafton. Jag har testat med stickor sedan i söndags, men inget utslag än. Dock har jag fått mer finnar än vanligt just nu, så jag tror att det är något på gång.

• Storasystern

Hej och goddag! Fint väder och lite varmare idag! Hurra!

Lappis - det låter ju jättebra! Håller tummarna över midsommar för dig!!!

Nenne - kram! Och lycka till när du äntligen testar! Borde du inte ha fått tant-besök för flera dagar sedan??

Victory - jättefina bilder! :)

BS - så otroligt söt hon är, lilla Iris!!! :)

• Storasystern

Moppy - jag berättade för chefen redan i v. 11. Men bara för att jag var tvungen! :(
    Resten av gänget fick inget veta förrän i v. 14. Det är skönt att inte behöva fundera på det längre, men det är en väldig massa folk som stirrar på min mage... :(

• Storasystern

Moppy förresten, vilken vecka är du i nu?

• Moppy

Syrran - jag är i v 18 nu. Och du?

Svar på tråden När märker man av det?