• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Lapinette - jag borde satt "bara" inom citationstecken; förstår precis vad du menar!

Om man inte hittar några fel på er så borde ni ju iallafall ha väldigt hög sannolikhet för att få till en lyckad IVF, om man nu ska försöka se något positivt.

• Lapinette

Usch vågar inte ens tänka på IVF vet flera par som det inte är något fel på som inte har lyckats. Nåja, vi ska väl inte måla djävulen på väggen. Faktiskt ett uttryck jag lärt maken i o med vår vardagsrumsrenovering så vår kontaktperson där går under namnet "the guy on the wall".

• BrudSommar2006

Hur vet man om lilla bebisen har ont i magen när hon skriker är en ny fundering jag har, barnläkaren på BVC frågade nämligen. Men jag tror att kontentan var att hon då borde skrika efter att man ammat men det tycker jag inte hon gör, hon skriker nog mest innan, för att hon är hungrig. Fast det klart, ibland undrar man ju varför hon skriker när hon borde vara mätt men då kan hon ju vara trött. Svårt att veta, i vilket fall så skulle man undvika mjölkprodukter, jordgubbar, choklad, kaffe och fet mat. Hm, knivigt, vill inte undvika allt detta i onödan. Nej, tror inte att hon har speciellt ont i magen faktiskt men man får väl vara observant. Äter mycket fil och yoghurt, kanske ska dra ner lite i förebyggande syfte för säkerhets skull...

• Lapinette

Hejdå tjejer, nu blir det pump och sen vin för min del.

• start september

Men det lät ju jättebra med fri passage Lapinette!

Håler tummarna för senare i veckan till att börja med...

• BrudSommar2006

Nu är det läggdags för min del - om det inte vore för att lilla Iris har somnat tvärs över min säng och gör sura miner när man försöker flytta på henne... Vet inte om det är värt att väcka henne och stå ut med skrik ett tag eller vänta på att hon ska vakna själv, vilja amma och vara lite mer vänligt sinnad till att flytta på sig...

• BrudSommar2006

Maken håller på och lär henne att lipa, som tur är med begränsad framgång hittills men han lär väl lyckas förr eller senare - jo, men det är så att om någon dum pojke kommer och säger att jag tar din cykel så ska hon kunna lipa åt honom och ta sin cykel och gå därifrån! Sådan logik är svår att argumentera mot...

• BrudSommar2006

Nej, provar nog sängläge i alla fall, man vet ju aldrig när man blir tvungen att gå upp igen. Maken har åkt iväg till OK för att kolla på takbox, det kan kanske behövas med all packning vi kommer att behöva släpa på framöver.

• nenne78

Fortfarande ingen röd dam i sikte... Men en tråkig sak hände idag, min morfar har gått bort så jag har inte ens tänkt på om jag ska försöka testa igen. Men min leverans med en hög gravid-test ska visst komma imorgon så då blir det pee hela dan.

Är det dags för op imorgon, sweetie? Håller tummarna! Rektangulär livmoder, huh? Vad ska den ha för form då? Inte hjärtformad heller (det lät ju väldigt gulligt!) kanske stjärnformad? hihihi

Lappis! Tjocka på den där slemhinnan ännu mer och hoppas, hoppas, HOPPAS att det är din tur nu!!!!!!!

kram på er alla

• sweetstreet

Nenne Gumman!!!!!!
    Stor KRAM till dig!
    Förstår verkligen att du inte funderat så mycket på tanten om du fått ett sådant besked.

Svar på tråden När märker man av det?