• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

nu måste jag springa till båten

kram

• Moppy

Cicci - man kan ju se det som att det är skönt ändå att du redan öppnat dig lite, då har du ju bara 7 cm to go ;) Du tar det liksom lite i etapper....

• Bröllopstokiig

Moppy, så kan man ju se det

Snartis, smsa mig så talar jag om vart vi är, om du kan komma förbi...

• Liten med Mindre

Godmiddag alla!

Här snackas det mycket som vanligt. :)

Cicci - skönt om det lugnar ner sig - så länge inte allt vatten gått måste det väl vara lugnt med infektionsrisk och så? Eller? *orolig*

FruLlis - hoppas verkligen att expertisen kan hjälpa dig med vagnsdilemmat under dagen. Kanhända hittar ni ett schysst vrålåk till Boris? :)

Moppy - fanns det mycket kläder kvar på PoP, eller var det urplockat? Såg att de hade rea i stan, men gick aldrig in. Vårkläder funkar ju säkert i höst med, och rea är alltid skoj. :D

Brudsommar - så skönt att tjejen växer och frodas. Hudproblem är väl vanligt, och ni år säkert bukt med dem snart.

Sweet - eftersom jag snart går igen så vill jag önska lycka till inför imorgon! KRAM!

Förövrigt har jag väl mått rätt bra idag. Skönt, eftersom vi var i fabriken hela morgonen och jag inte kan styra mina egna mat och surf-tider. :D Dock börjar jag bli lite nervös eftersom jag har tänkt snacka med chefen innan dagen e slut. Ska få min lön (ingen lönediskussion här, bara löneinformation :(), och sen planera höstens arbete. Känns lite dumt att säga att jag kan göra en massa saker, och sen i höst räcka långnäsa. Fast får jag en usel löneökning så vetesjutton... *hornen växer i pannan*

• Lapinette

För en gång skull tänker jag inte skriva ett OT-inlägg utan här är all info jag fick ifrån mitt läkarbesök.

Fick veta att min passage är fri så där har vi inga problem. Min livmoder är hjärtformad men inte så mycket att det ska vålla något problem. Är det därför du ska opereras Sweet? Han sa att om den var mer sluten än min så gav det missfall och åtgärdades med operation.

Berättade alla resultat och vad som har hänt på Sophiahemmet och sen hoppade jag upp i stolen för han ville titta på mina äggisar. Jag har 5 folliklar på varje sida vilket är normalt (5-8 st) och sen sa han att min slemhinna är tjock vilket var positivt. Frågade honom varför och då sa han att det kunde innebära att jag var gravid...eller att jag är nära till mens, vilket stämmer! Så jag förstod inte varför det var bra för nära till mens vet jag ju redan att jag är.

Undrade om det där med sköldskörteln som ni har pratat om och han sa att den var ok på mig för det testade han i det där första blodprovet jag gjorde.

Det som händer nu är att han sa åt mig att testa med max 3 inseminationer och gärna göra det nu över sommaren för att sedan återkomma till honom när vi är redo för IVF. Jag bör inte dra ut på tiden pga min ålder och då bli mer infertil under tidens gång. Frågade hur lång tid det tar ifrån vår kontakt med honom till IVF och det är 2 månader.

Han samarbetar med 3 kliniker
    - Storängsbotten
    - Carl von Linné i Uppsala
    - Falun

Ska kolla och läsa in mig lite om dem och deras metoder innan jag bestämmer för vilken vi väljer.

• Liten med Mindre

Lappis, vad skönt att få lite fakta, och tidsuppgifter! Hoppas verkligen att hinnan är tjock för att du är på tjocken. :D

• BrudSommar2006

Lapinette, oj vad vi lär oss av alla provsvar och undersökningar, det känns som att det har gått så fort fram för er vilket ju är superbra.

Vickan, förlåt, var det inte din länk trots allt! Tydligen var det Sweet som hittat de fantastiskt bekväma byxorna!

Vilken fantastisk känsla att häromdagen upptäcka att fötterna inte är svullna längre! Skorna som jag fått pressa på bara for på helt plötsligt och glappar nu. Då är det bara ringarna jag ska få på mig också...

• sweetstreet

Lappis!

Det låter ju som ett jätteinformativt besök! Vad bra att du hde fritt blås i äggledarna också eftersom jag förstått det så att det är ett av de svåraste "felen" att åtgärda. :)

Ang livmoderfomen har jag ingen som helst aning om min var "hjärtformad" eller ej. Den såg mer ut som en rektangel tyckte jag själv när jag kollade på bilderna.
    Men det kasnke kallas hjärtformad??
    Jaja, man kan ju hoppas att min op imorgon åtgärdar vad det nu än är som gör att det aldrig vill bli en liten sweet-karamell i min mage...

Låter bra att ni nu också har en tidsplan för IVF också tycker jag!! Din gyn verkar jättebra och erfaren! :)

• mugglesfan

Hej på er!

Skönt att allt verkar gå bra Cicci!

Frullan: instämmer med BS svar på barnvagn. Jag har sagt det förr (så ursäkta alla andra) men jag tyckte det var viktigt med vändbart handtag, vilket jag tror att Kronans vagn saknar. Jag har en jobbarkompis som är missnöjd med Emmaljunga som gick sönder efter 5 mån men jag antar att måndagsex finns i varje märke. Jag tror dock också att Teutonia är ett bra märke men jag hittade ingen av det märket jag ville ha på blocket så... Det fanns mest Teutonia Rocky på blocket och den var aldrig aktuell.

Piggelin: du kanske redan har åkt men vi var i Mollösund på hemvägen från Väderöarna och Mollösunds värdshus har en kanonfräsch uteveranda som verkar nybyggd för i år. Verkar absolut vara värt ett besök (vi såg ett bröllopssällskap ta sin fördrink där), det såg jättefint ut i solen.

Lappis: skönt att allt ser bra ut! Jag hoppas också att du är på tjocken!

Vänner: attans nu missade jag dig igen! Jag har tappat bort din mejladress (alla mejl har raderats från min mugglesfan-mejlbox - jävla Microsoft!). Ser du detta så mejla mig på mugglesfan@hotmail.com

Nu letar jag spjälsäng på blocket/tradera och andra ställen. Ni måste tro att jag är hur snål som helst Jag ska faktiskt köpa nya barnkläder (jag lovar! ) och sängkläder till sängen, men inser inte varför jag ska betala minst 1500 kr för en spjälsäng när de finns för halva priset på blocket. Fast det verkar svårt att hitta en snygg som dessutom har sänkbar sida vilket jag nu har ställt in mig på. Har iaf beställt Enjoy-häftet där det ingår rabatt på en barnaffär (tips till er andra?) så det kanske blir en ny iaf.

• Lapinette

Sweet - det är därför han är så himla svår att få tid oss!

Lycka till imorgon med din rektangulära livmoder . Du får säga åt dem att göra den riktigt mysig. Själv tyckte jag det lät sött med en hjärtformad så länge den inte vållar några problem.

Svar på tråden När märker man av det?