• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Snartis: jag var väl lite inne på Teutonia Prestige tex. Men tyckte att 7-8000 kr var väl mkt. Vi kommer att byta till en ny sittvagn så snart det blir aktuellt och bara ha den beg kombin (haha!) den första tiden.

Lappis: jag tänkte väl det - jag är känd för att vara snål (NOT - hoppas jag)

BS: självklart lägger jag upp bild på lilla Iris, numera i 5D (el vad ska man kalla IRL?!)

• Liten med Mindre

Stora kramar Nenne, inte skoj det där med morfar. :(

• mugglesfan

Nu ligger tredje trådbebben uppe i galleriet. Jag tycker hon är lite lik dig på munnen BS, tänk att man kan se likheter redan

Trist med din morfar Nenne

• Liten med Mindre

Och på det hela taget tyckte jag chefen tog det hela bra igår, när jag på något mysko vis fick ur mig att jag tänkte vara ledig från december och några månader framåt, om allt går bra. Skönt att ha det gjort. Dessutom är han med på att låta övriga här upptäcka magen själva. :D

Fast det kändes lite "uselt" att komma med en sån nyhet, sekunderna efter att jag fått en oväntat och trevligt hög löneökning. :D

Så nu ska vi redan dra igån jakten på en ersättare till delar av mina uppgifter. Först när jag ska fundera ut vad den personen behöver kunna, inser jag hur många olika och udda grejor jag gör här. Svårt att hitta en ersättare...

Och - nu behöver jag jobba lite. Skäms för att han tycker jag gjort ett bra jobb och förtjänat högre lön, när jag mest hängt här. *rodnar*

• mugglesfan

Liten: grattis till löneökningen! Alltid kul med lite extra kulor (särskilt nu när ni behöver köpa en massa barngrejor!).

• Lapinette

Godmorgon!

Säger bara det börjar bli en vana med Piggelins tips om Drosty Hof som ett tisdagsvin ! Tipset la hon på vår resetråd.

Nenne, trist med din morfar men skoj att tanten ännu inte har dykt upp!! Du kanske testade för tidigt?

Liten - härligt med löneförhöjning och en chef som verkar förstå. En av anledningarna till varför jag inte har tittat på nytt jobb. Ägarna här älskar barn!

BS - måste gå in och kika på lilla Iris.

• Liten med Mindre

BS - vilken otrolig massa hår Iris har! Så gosigt det såg ut. :)

• Tinga

Nenne - jättetråkigt att din morfar gått bort. Kram! Hoppas iallafall att det kanske kan bli ett litet ljus i mörkret i form av ett plus. Det kan ju mycket väl ha varit så att du testade för tidigt.

Liten - grattis till löneökningen! Inte ska du ha dåligt samvete för att du samtidigt talade om att du är gravid - löneökningar bygger ju på vad man har gjort, inte vad man kommer att göra. Och att chefen tycker att du gjort ett bra jobb trots att du hängt mycket här tyder väl bara på att du är extremt effektiv?!

• viktualia

Jättekramen till Nennegumman! Vet precis hur tungt det är när småMorfarar går ur tiden!! *kram*

• Liten med Mindre

Tinga - försöker tro att jag har varit väldigt effektiv. Och funderar på vad jag skulle kunna åstadkomma om jag var effektiv i min mening. :D

Tänkte försöka lite idag. Måste nog få en manual klar till leverans imorgon.

Svar på tråden När märker man av det?