Hej, hej, har varit hos barnläkaren i morse, vi hade så många frågor när vi var på BVC sist så vi fick en läkartid och hon verkade riktigt bra faktiskt. Nu ska vi avvakta och se om hennes öga har slutat vara, jag tror att det har det, annars ska vi beställa tid på vårdcentralen för odling. Men jag tycker det verkar som att det har rett ut sig självt medan vi väntat på läkartiden. Blodet från slidan och de aningens svullna bröstvårtorna är bara hormoner så det verkar inte vara någon fara.
Däremot så behöver vecken i hennes armhålor luftas eftersom hon fått lite sprickor där, så att det inte blir svamp av det, tipset var att rulla kompresser och lägga i armhålorna på henne, jag fattar bara inte hur det ska gå till att få dem att sitta kvar där, hon fäktar ju jämt med armarna, även när hon sover!
Sedan skulle vi skaffa några tygblöjor att ha på henne så att baken får lufta och då speciellt vecken vid ljumskarna där hon också börjat få lite sprickor. Och så ska vi ha lotion på hennes fötter som blivit torra, inte fet kräm utan lotion. Tror att det är sådan vi redan skaffat från apoteket så det är nog bara att fortsätta med den.
Det går bra att börja ge henne vatten nu också så vi får väl se vad hon säger om det.
Vi provade att ge henne napp igår, egentligen ska man väl inte det men vi provade i alla fall, fast hon förstod inte alls vitsen och spottade bara ut den. Lika bra det kanske.
Annars så har hon nu fått en grundlig undersökning och det verkar inte vara något större fel på vår lilla bebis! Gått upp i vikt har hon gjort också så hon verkar äta tillräckligt. Vilken duktig bebis vi har!!!