• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Nä Girls,
    nu måste jag göra mig i ordning och dra till sjukhuset!!!

Kommer tillbaks senare och berättar vad de sa.
    Är själv nyfiken på vad det egentligen är jag ska göra där idag.
    Kanske få veta lite mer om själva proceduren? Kanske göra vUL för att kolla att jag är i rätt fas av cykeln?

Hm?
    Vi får se... :?

• A.M.

Nu mina trådisar ska jag avsluta här på jobbet (jag har faktiskt jobbat samtidigt äbven om jag varit extremt aktiv härinne i dag) och gå till apoteket och hämta pillrena som ska förändra mitt liv (eller i alla fall min rygg)!

Kram - vi ses i tråden - och lycka till både Lappis och Sweet på era respektive undersökningar!!!

• Tinga

Lapinette - det var mig du lovade att skicka rivieratips till - tinga77@gmail.com. Tack!

Själv har jag nyss varit hos doktorn för att ta till det tunga artilleriet mot min svampinfektion, som inte vill ge med sig. Jag fick en akuttid, och det visade sig att jag hamnade hos samma läkare som behandlat min brist på sköldkörtelhormon, så jag passade på att ställa lite frågor. För det första så är min brist väldigt, väldigt liten, så jag får den lägsta dosen medicin som finns, och sen är det så att när man väl medicinerar (med rätt dos) så fungerar kroppen lika bra som om det vore sköldkörteln som tillverkade hormonet. Enligt läkaren var det med andra ord bara att köra på för att försöka bli gravid.

Däremot antar jag att det kan vara ett problem innan man upptäckt det här felet, och alltså har en alltför låg dos av sköldkörtelhormon, så därför kan det ju vara bra att du, Frejis, kollar upp det. Då blir det ju precis som det pratats om tidigare "bara ett lite piller att ta, och sen fixar sig allting".

• Lapinette

Tack Tinga för att du såg mitt inlägg...orkade inte bläddra tillbaka och se vart du skrev din adress någonstans.

• Tinga

Inga problem, Lapinette, jag är bara glad över att du vill skicka din fil till mig!

• Tinga

Frejis - alltså jag menade inte att bagatellisera dina problem ovan; jag insåg att det kanske låter så nu när jag läste igenom vad jag skrivit. Vad jag menar är att jag hoppas att det bara är ett litet fel du lider av, typ för låg halt av sköldkörtelhormon, som lätt fixas med ett piller, så att du kan bli gravid sen.

• Hjortron

Kom på en sak gällande badrumsrenoveringen..har ni någon aning om hur brett ett badrum måste vara? Finn det några regler eller handlar det mest om att allt ska rymmas? Vi har tänkt att ha dusch, handfat och toalett på rad och därför komma undan med ett ganska smalt badrum. Inte det optimala men känns som ett måste för oss. Toaletten ska sitta på kortsidan av badrummet, duschen på andra kortsidan och handfatet i mitten längs långsidan. Var det någon som hängde med?

• Lapinette

Tinga - har mailat dig en fil men den innehåller mest promenader och utflykter. Säg till om du vill ha tips om shopping, restauranger eller annat.

• Tinga

Tack så mycket, Lapinette! Än så länge är vi mest i grovplaneringsstadiet, så då är det perfekt med tips om utflykter och liknande. Shopping- och restaurangtips ber jag att få återkomma med frågor om i slutet av augusti - början av september, när avresan närmar sig.

Svar på tråden När märker man av det?