• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Oj kom på att om man sticker upp en kamera i mufsan på mig så kan jag göra ett nytt renoveringsprogram!!!! :)

"The uterus-make-over"! :D

Jag meanr, vem vill ha nya kindknotor eller tunnare näsben när man kan få en smalare livmodervägg?!?!?!?!??? Jag bara undrar! ;)

• sweetstreet

Lappis!
    Du kasnke kan börja knapra på de där pillren som jag fick??? Samma som syrran tror jag.
    De satte erkligen fart på min cykel kan jag säga. Kändes plötsligt som om jag var på ett av Litens spinningpass! :)

Svårt att hänga med i farten....

Men å andra sidan så tror jag det kanske är en liten mini-kanin där inne som boar redan?!

• A.M.

JAg tycker det låter så bra att ditt "problem" går att fixa, Sweet. Detta med slemhinna alltså. JAg har precis fått höra att det finns i min mans släkt (kvinnorna alltså) - men att det vanligtvis dyker upp senare i livet (efter klimakteriet). Hos mannens syster dök det upp tidigare, hon hann få ett barn innan och eftersom det är 19 år sedan så tror jag inte man kunde greja det på samma sätt, eller visste att man kunde det! Om det nu är exakt samma åkomma.

Åh, jag hoppas verkligen att det går att ordna för er! (Och i förlängningen av tanken: även för Livia som logiskt sett väl skulle ha kunna ärvt denna lilla gen från sin pappa? Jag vill inte bara ha barn utan även barnbarn!)

• A.M.

Om 30 år (+/- några år?) kan vi ha en ny tråd här: När märker man av det ... att man ska bli mormor!?

• Lapinette

Någon som vet, kan man se en böna redan efter 10 dagar efter ÄL? Jag bara undrar vad jag kanske kan förvänta mig imorgon. Gällande mina sympton så vågar jag inte ens yttra några här...för så mycket sympton som jag har haft det senaste året...

• sweetstreet

Ja jag hoppas ju som sagt att allt beror på min tjocka livmodervägg. men man vet ju aldrig :( I mörkare stunder tänker jag att det ju inte alls behöver bero på just detta problem utan kanske är ngt helt annat. Vilket skulle innebära att detta ingrepp inte alls hjälper.

Men sedan tänker jag att det ändå "stämemr" ganska bra med mina konstiga cykler. Att jag vid flera tillfällen fått en sådan förskjuten mens vilket kanske kanske kanske tyder på en befruktning men ingen inplnatering. Och detta skulle ju kunna tyda på att det är krångel med just livmodern. Och då hoppas man ju att operationen ska kunna åtgärda det.

Men vi får se. Endast tiden kan utvisa...

Nu lät jag väl vis va?! ;)

• sweetstreet

Lappsi,
    jag tror det är lite för tidigt att se ngt men jag vet inte??

Du måste fråga.

• A.M.

Lapinette: jag TROR att man kanske kan se en liten ansamling av celler ... Men samtidigt är det så litet att man nog kan missa den. Det tidigaste VULet jag gjort var i v6-7 och då var det faktiskt ett litet hjärta men det är helelr inte säkert man ser alla gånger trots att det slår. Så OM ni tittar imorgon och inte ser något så kan det ändå vara något - det är det jag försöker säga...

Sweet: hoppas du förstår att mina " " runt ditt "problem" var för att jag inte vet hur jag ska uttrycka det... Förstår att det är ett problem och jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska lösa sig. Tror som du att det är livmoderslemhinna som spökat tidigare och att de långa cyklerna beror på befruktade ägg som inte fått fäste.

• Lapinette

A.M. - tack för hjälpen ville bara veta vad som kunde hända imorgon om det är så att jag ska hoppsilihoppsa upp i stolen.

• sweetstreet

A.M
    Jag fattar!!! :)

Mina egna tankar går så mycket upp och ner, fram och tillbaka beroende på humör.
    Men jag försöker verkligen tänka positivt.

Svar på tråden När märker man av det?