• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hjortron: jag tror det finns byggnormer för sådant. Tex bör det vara minst 10 cm mellan exv en toalettstol och en dusch(vägg). Men 10 cm är oerhört lite, så vi valde 20 cm emellan för att även bredaxlade karlar ska kunna sitta på toa utan att knö på duschväggen. Detta bara som exempel. Det kanske går bättre att ha tätare mellan handfat och dusch?

• mugglesfan

Ja tänk om det är det som är fel Frejis?! Det skulle ju kanske lösa problemet?! *hoppas*

Har varit tvungen att jobba idag Därför inte så aktiv. Har haft internt möte och imorgon har jag kundmöte som behövde förberedas. Men nu drar jag nog mot stan och köper ett coolt tyg som vi såg, till gardiner till "barnrummet".

Vi valde stora vita plattor till vårt stora badrum och mörkgrå (tänk skiffer) rektangulära klinkers på golvet. Blev kanonsnyggt - fräscht, enkelt men ändå lite extra. Och stora plattor ger lite lyxig hotellbadrumskänsla tycker jag (men badrummet får nog inte vara för litet för då blir det kanske konstigt med för stora plattor). Stora plattor är väl iofs inne nu så att om 5 år kanske man tänker "åh, vad 2007!" Ung som en rosa el ljusblå kakelbård känns oerhört 1997...

• mugglesfan

Frejis: syftar givetvis på Tingas inlägg...

Måste hinna läsa AMs och Sweetans bloggar också - hur ska man hinna allt?! annars fattar man ju inte era inlägg...

Jodå AM: det är så jag hittar till din blogg - googla på "min stora lilla värld"
    Konstigt nog funkar inte "saltistjejen" lika bra...? Men jag har faktiskt för mig att det finns en inställning man kan göra för att ange vilka ord som ska associeras till ens sida och hittas av sökmotorer. El så kan det vara så att din blogg är för ny Sweet - sökmotorerna har inte hittat den än (de gör väl återkommande sökningar automatiskt tror jag och lägger in resultatet i en databas). Mysterium...

• mugglesfan

Nä nu är jag off! Hörs imorgon eftm...

Undrar hur det går för Cicci?

• Frejis

Hej igen tjejer!
    Hemkommen från doktor gyn, en träff med en gravid väninna och en lång "window shopping" på stan.

Tinga (& Muggles) - ingen fara, så lättstött är jag inte, inte ännu iaf, annars skulle ni få säga till ;) Men det är jättemycket prover som KS ville ha. En del handlar om ren byråkrati och rutin, typ syfilis (haha, sådan kan jag ta hos min pappa som är en sådan doktor, det skulle vara något "pappsen kan du kolla mina smittsamma sjukdomar"), men den andra biten är en massa hormonprover. Allt ska tas samma dag när som helst i menscykeln, vilket var nytt - några känner igen från proverna som togs för Uppsaladoktor dag 3. Sedan ska även progesteronhalten kollas på dag 21 i cykeln. Så nu känns det att man blir extremt väl utredd, det blir intressant att se om alla svar är ok eller inte.

Ang badrumsrenoveringarna så skulle jag iaf försöka få ner priset, särskilt om det betalas svart. Liten rabatt kan man ju alltid få :)

Sweet & Lappis, håller tummarna för att läkarbesöken går bra!

• Piggelin1

Hej allihopa,

innan jag glömmer bort det - STOOORT lycka till Lappis, Sweet mfl som har läkarbesök & op på G denna veckan.

Trist med tanten Frejis

Sweet, spanade precis in din blogg efter att ha läst AM's kommentar. Kunde inte låta bli att lägga en kommentar jag med
    Du skriver så på pricken! Mailade förresten dig i förra veckan på din sweetstreet-adress USA närmar sig!

Lapinette, mailet/mailen med Riviera-tips som du skickar till Tinga, kan du inte skicka dem till mig med?! Ska i så fall sparas tillsammans med dina Sicilien-tips Har du kvar min "icke-anonyma" mailadress?

Annars är allt väl här, är i vecka 19 nu, mår jättebra & förra veckan inledde jag min nya karriär som bärare av mammabrallor. Ovant & lite scary nu när magen börjat växa & synas, men jädrigt bekvämt med mammabrallor & -kjol! ...och så slipper man ju att dra in magen i tid & otid - går liksom inte att göra så mkt åt längre

Ngn av er som skulle tveka att åka ut med ribbåt om man är gravid förresten? Tydligen är det på G med jobbet imorgon & själv hade jag inte en tanke på att det är ngt man ska vara försiktig med om man är gravid, utan det var en kollega som påpekade det. Ringde & kollade med arrangören & tydligen är deras officiella linje att man ska vara försiktig & ev skippa det, men samtidigt sa killen jag pratade med, att han har väldigt svårt att tänka sig att ngt skulle kunna hända. Åkte ribbåt i Sthlm på en möhippa häromåret & minnet jag har av det är att det mest kändes som en härlig berg- & dalbana i svängarna, dvs inte speciellt skakigt eller så. Hrmmm, det kanske betyder att man inte ska ge sig på att åka Balder på Liseberg i sommar då heller??!

På onsdag ska vi på vårt "stora UL", ska bli skoj att se vår B2B (bebis to be) igen! Borde ju ha hänt en hel del sen NUPP'et!

• Tinga

Frejis - vad bra att du tog det på rätt sätt; jag vill dig ju bara väl!

Det låter som att det är en riktigt grundlig undersökning du blir skickad på! Jag hoppas naturligtvis att den ger svar på varför du inte blir gravid, men om inte annat så kan det ju vara bra att få sin hälsa kollad ordentligt. Det där med hälsokontroll är lite märkligt; jag menar, många lägger ju flera tusen varje år på att reparera bilen, men inte ger man sig själv någon "grundservice" direkt! Kanske dumsnålt egentligen; det kostar ju inte mer än 1 000-1 500 kr att få gjort en hälsoundersökning.

Jag har suttit och jobbat en stund ikväll, men nu är det slut med det, för nu ska jag packa inför semestern. Kan inte fatta att vi åker på torsdag morgon!

• mugglesfan

Piggelin: åk du ribbåt - det tror jag inte kan vara ngn fara. Vad kan hända? Stor kram till andra änden av stan!

Nu måste jag öva andning
    5 min varje dag var orders från kursledaren...

• start september

Hihi, du Sweet, du får nog prata lite med Google. När man googlar "Saltistjejen" undrar den lite försynt om man istället vill ha "Slitztjejer"

Hoppas det gått bra hos doktorn!

• start september

Freijs, låter mycket bra med grundlig kontroll tycker jag. Det känns väl lite skönt med en fullständig genomgång?

Jag har hört flera som haft problem med sköldkörteln och haft mycket trassel så det är nog bra att kolla.

Jag ska själv på en hälsokontroll nu och kolla det.

Svar på tråden När märker man av det?