• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Frejis!!
    håller med september. Bra att du får göra en grundlig koll!!!!! :)

Hoppas att det är som Tinga skrev att OM du har ngt problem med sköldkörteln kanske du kan avhjälpa det problemet med medicin på ett enkelt vis! Det vore ju superbra isåfall.

• sweetstreet

Piggelin!
    Sorry jag har inte kollat mailen på länge. Men nu har jag mailat dig1 :)

• sweetstreet

Vad är förresten ribbåt??????

*kliar mig i huvudet*

• sweetstreet

Hehe September!1
    Ja, jag har också sett det när jag testade att googla på saltistjejen. Kanske hade det varit smartare att göra en blogg under namnet "Slitztjejen" för då kanske man fått lite fler läsare?!?!?! ;)
    Å andra sidan tror jag de blivit grymt besvikna när de sett mig i bikini... Kanske bättre att vänta med det tills man är gravid och får lite justa bazukas!!!! ;) :D :D :D

• sweetstreet

Mitt läkarbesök gick iallafall bra idag. Nu väntar jag med spänning på del 2!

Det enda som gjordes idag var egentligen en massa pappersjobb. Här måste man skriva under och godkänna en massa. Godkänna själva ingreppet. Godkänna att man kan få blodtransfusion om något går galet. Godkänna godkänna godkänna....
    Puh!!!!

Sedan fick jag lämna en del blodprov också. Sköterskan undrade om jag skulle göra IVF, men det skulle jag ju inte. Hon sa att hon frågade det eftersom jag var ditskickad av min läkare som tydligen var "part of the IVF team". Hm! Låter ju iofs väldigt förtroendeingivande. :)

• sweetstreet

Har även just haft ett jättelångt samtal med en av mina bästa vänner hemma i Sverige. Nu har jag även berättat för henne att vi försöker skaffa barn. Och det kändes jättebra att berätta det. :)

Men det är är fortfarande väldigt få som känner till det. Och vi känner fortfarande att vi verlkigen inte vill berätta för våra familjer för det skulle endast öka pressen.

• sweetstreet

Fy vad jag fått lite gjort idag. Jobbmässigt alltså.
    Dåliga samvetet knackar mig i skallen!!!!!!
    *pickpickpick*

Men det är ju så inihelvete svårt att koncentrera sig på jobbet varje gång jag varit på sjukhuset. För då surrar det bara runt en massa tankar på barn-graviditet-hormoner (och nu också operation) i skallen.... :o :(

Usch!!!!!!!!

• sweetstreet

Lappis!
    Lycka till på din gynkoll imorgon! :)
    Det är väl då du ska få svar på din kontraströntgen också?

• sweetstreet

Är det förresten någon som hört något från Cicci?????

Undrar sååååå hur det har gått.

• sweetstreet

Nä nu ska jag avsluta den här monologen. kanske kan få någonting mer gjort innan jag ger upp för dagen.

Svar på tråden När märker man av det?