• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

BS - ja, det beror ju på vilket årskift vi pratar om?

• nu är jag fruL

brudsommar:
    tack för info om barnvagnar! superbra!
    Jobbar hon fortfarande i barnvagnsaffär?

vad skönt att ni fick en bra läkare och att allt verkar bra med lilltjejen

• Moppy

Bs - kul att höra om er första tid med Iris, det händer ju så mkt efter den lill* kommer ut också som man inte riktigt fokar på innan det är dags. Inte ännu ialla fall.

Förresten - rea på Polarn och Pyret! Köpte 2 par smala helt ok mammajeans och 1 par mammabyxor av kostymtyp till jobbet. Superbra tyckte jag! Det är en sån lättnad att äntligen ha mammabyxor på sig. Igår höll jag på att tappa byxorna framför chefen när gummibandsanordningen strejkade... :)

• BrudSommar2006

Lapinette, jag tänkte på det här årsskiftet redan faktiskt men nästa års vagnar kommer väl långt innan dess gissar jag så kanske inte ens så länge! Fast modelltyperna duo och kombi verkar ju hålla i sig i alla fall.

FruL, jodå, hon jobbar fortfarande i barnvagnsaffär och vi får hennes rabatt om vi handlar där, fast de bor i Alingsås så det är inte så ofta vi har vägarna förbi tyvärr. Det har varit bra att kunna ringa och fråga henne om råd i alla fall.

Moppy, jag tänkte aldrig längre än till hur jag skulle ta mig igenom förlossningen heller men som väntat så har det kommit en massa annat att fokusera på nu...

Vi har förresten köpt nya luftkanalhjul till vår barnvagn, den hade vanliga hjul bara och de verkar man ju få punktering på så lätt. Eller köpt och köpt, vi skulle köpa men när makens bror fick reda på det så fick vi dem i present av honom och svägerskan. Hur som så känns det skönt att inte behöva oroa sig för punktering längre. Fast vi har sparat de andra hjulen, det är ju bättre mönsterdjup på dem så jag vet inte om de är lättare att köra i snö med.

• Vänner-fan

BS,
    Ja, absolut ligger det mycket i att BM inte rekommenderar folksamlingar i början. Jag tror det ligger mycket i det allra mesta som de säger. Sen är ju alla barn individer och det här med att man kommer långt med rätt inställning tror jag också, men i slutändan blir det ändå bebisen som bestämmer, det är min erfarenhet. Vi visste inte att det skulle vara så mycket folk på festen. Det visste inte han som fyllde heller när vi frågade en vecka innan. Och vi tänkte att vi kommer lite tidigare då det är lugnare. Men så tänkte alla andra med barn också, så det blev inte lugnt ändå.

• BrudSommar2006

Vickan förresten, de där byxorna du länkade till i artikeln har jag gått i hela graviditen och trivs så bra i dem att jag inte slutat än, man behöver ju inte vara gravid för att ha dem, det är så bra stretch i dem. Vet i vilket fall inte hur jag skulle klarat mig utan dem, det enda är att de är lite långa i benen så man får lägga upp dem det första man gör.

• start september

Freijs,

jag har ju kommit lite bakvänt in i det här med koller. Maken sökte ju andrologen och via det fick jag sekretprov och kontraströntgen. De tänker göra blodprover medn först i höst som jag fattade det. Vi vill ju avvakta röntgen och sedan tänka/ha semester.

Jag ska därför göra en vanlig hälsokontroll (via en försäkring där det ingår) och där passa på att ta allmänna sköldkörtelprov. Tanken med den vanliga hälsokontrollen är att jag varit sjuk mycket, fått den läskiga sprutan via X och känt mig ganska slutkörd. Jag vill därför kolla att jag rent allmänt mår bra med värden och vitaminer. Lite som en besiktning inför att vi försöker igen! Just sköldkörteln är det så många som jag känner som bett mig kolla upp så det känns viktigt. Även järnvärdet har ju pendlat i samband med X.et så det är bra att kolla.

Om vi sen ska vidare med utredning på Sophiahemmet eller om det är något på röntgen som visar på något konstigt lär de väl ändå ta om alla prover, men då får det bli så.

• viktualia

brudsommar - vaaa?!? *fniss* Har Vickans länkmaskin spottat ur sig en sådan länk?! *kliar mig i skallen* det kanske jag har....*grubbel*

• Moppy

Vad var det för länk? Den har jag missat, kan ni inte lägga in den igen? *vill oxå se*

Svar på tråden När märker man av det?