• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Liten - jag vet exakt hur du tänker! Jag har också fått beröm för hur mycket jag uträttat, samtidigt som jag vet att jag kunde fått MYCKET mer gjort egentligen (om det inte vore för BT! ).

Oh, en bild på Iris skulle jag också vilja se! Undrar ödmjukt om jag också får titta, om jag först skickar ett foto av mig själv till Mugglesfan?

• Lapinette

Tinga - så är det, lägger man inte in ett foto så får man inte se!

• Lapinette

BS - Vad söt hon var och som sagt, otroligt mycket hår!!!

• Victory

Jag har visst aldrig heller fått tillgång till det där "hemliga" fotogalleriet, TROTS att jag lagt ut en länk till alla våra bröllopsbilder! *surar* Kanske måste jag ta en bild bara på mig för att få komma med...?

• Victory

Nu har jag dessutom klippt mig och färgat håret...

• Lapinette

Victory - jag tror inte jag har sett era bröllopsbilder. Vart hittar jag dem?

• Piggelin1

Haha, Lappis, jag tänkte faktist på dig igår när jag var på Mollösunds Wärdshus - några vid samma bord drack just Drosty Hof & jag fnissade lite åt din runda häromveckan Kul att det blev en ny vända igår!! Rapporterar vidare om Mollösund i andra tråden lite senare, men det var en GRYM kväll! Inte ett moln på himlen, havet alldeles lugnt & kul sällskap - en salig blandning av olika nationaliteter!

Nenne - jättetråkigt med din morfar. Förstår hur det känns, har en snart 95-årig mormor som tynat bort jättemkt den senaste månaden efter att ha varit superpigg i alla år innan - misstänker att jag snart är i samma situation som du. Kram!!

Liten - grattis till löneökningen! Inga ursäkter godtages - bort med alla sådana tankar!! Detta förtjänade du ju!! INGEN MAN skulle ngnsin tänkt så, så slicka i dig berömmet & tänk på att du gör ett jättebra & effektivt jobb & löneökningen var given eftersom du måste vara så grymt duktig!

BS - blev lite konfunderad där när du skrev att din man skulle lära Iris att "lipa". I min värld betyder lipa att man gråter & det lär ju inte några bebisar behöva bli upplärda inom. Men så slog det mig att jag nog hört ngn säga att lipa också kan betyda "sträcka ut tungan"?! Då fattade jag helt plötsligt lite bättre Dialektalt uttryck??

• Victory

Känner igen det där med effektiviteten. Nu har jag inte fått min lönehöjning än men jag brukar få ganska mycket beröm, medan jag själv är rätt missnöjd över min insats. Fast på senaste tiden har det varit så mycket att göra att BT har fått stå tillbaka "på bekostnad" av jobbet!

• viktualia

Piggelin1 - japp! i östra Sverige betyder "lipa" räcka ut tungan.. Min make är från Gbgområdet och han skakar på huvudet varje gång jag använder ordet lipa - eftersom som han, precis som du, tror att jag pratar om gråt. Jag använder nog "grina" som synonym till hans variant av lipa.

Svar på tråden När märker man av det?