• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Massvis med lyckatill sötis!!!

Vi finns här när du är på benen igen.

KRAMAR

• Storasystern

Moppy - första dagen i v. 15 nu. Ser fram emot att det ska börja märkas lite "på riktigt". Jag mår ju bra hela tiden och är knappt ens tröttare än vanligt (vissa dagar slår det till) så det hela är så overkligt!!! Lite jobbigt att inte riktigt kunna ta till sig graviditeten och svårt när vännerna kommer och gratulerar...

Victory - böj på måndag, då är det en aktiv 6-helg för er då!!! Min gyn sa att simmarna skulle in från 5 dagar innan ÄL och framåt (fram till ÄL-dagen, men då är det nästan för sent!!!) Lycka till!

Pirr - elände, elände, elände... Kram!!!!
    Man blir lika ledsen varje gång!!! Försök stå ut över midsommar även om det är tungt!!!

• Storasystern

Lycka till Sweet!!!! Håller tummarna för dig!!!

• Moppy

Pirr- jag vet precis hur det känns att fira midsommar med barnfamiljer. Vi har gjort det under flera år eftersom vi är sist i gänget att skaffa barn. Allt liksom kretsar kring barnen, de är "såååå söta i sina blomkransar" och "nu ska vi barnfamiljer vila en stund på eftermiddagen". Så sitter man där, vi barnlösa, och vill bara dricka snaps och ha kul! Detta året kommer vi skippa lunch och stångdansen och komma ut på kvällen när barnen lagt sig. Känns så skönt att slippa det andra!

Precis som Lappis säger så går det lika bra med IVF och insemination även om mannen har få spermier. De rensar och plockar ut de bästa. Så det kommer gå bra! Kram till dig!

• Moppy

Syrran - jag tycker också det känns overkligt fortfarande. Jag blir nästa generad när folk påpekar att jag är gravid eller grattar. Väldigt skumt. Till och med nu när jag börjar känna fosterrörelser känns det abstrakt. Det är liksom svårt att ställa om från att försöka, försöka, försöka få barn till att plötsligt vara där. Men jag klagar inte, tro inte det...

• Storasystern

Så du känner att det rör sig nu!!! Häftigt Moppy! Jag går och tror att det ska bli mera verkligt när man kan känna den, men vi får väl se...

• Storasystern

Nä, klagar, det gör man inte! :)
    Det är bara svårt att ta till sig...

• Storasystern

Alla säger att man ska njuta av att vara gravid, men det märks ju inte!!???

• Liten med Mindre

Instämmer - va, är jag gravid? Eh, jo, mår ju lite pissigt emellanåt. Och har nya större bröst jag inte riktigt känner igen. (Däremot känner av.) :D Sen är jag lite elak ibland med - det är jag aaaaldrig annars. ;)

Moppy - när började du känna av bebben?

• Tinga

Victory - då har ni planerna klara för måndagen, då! Jag ska försöka titta in lite då och då under min semester för att se vad som händer, och rapportera om hur det går för mig själv också.

Lapinette - jag är säker på att jag också kommer att leta symptom de närmaste veckorna, men ägglossningen måste ju passera först! Jag hoppas att jag aldrig blir så desperat att jag börjar leta (graviditets-)symptom redan före ÄL!

Pirr - jätteledsen för din skull att mensen kom den här gången också. Hoppas att din mans simmare är OK, så kanske det kan fungera med IVF istället. Kram!

Sweet - du har förstås redan dragit, men stort lycka till på operationen idag! (Eller, man kanske ska lyckönska läkaren istället - du lär väl inte vara särskilt aktiv! ) Hoppas att allt går bra!

Svar på tråden När märker man av det?