• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Kokosen lyckades på sin första IVF på Carl von Linnékliniken i Uppsala.

• Bröllopstokiig

jag kommer inte lämna er, det går ju inte
    jag kommer rapportera hela tiden!

• Liten med Mindre

koko - massor med krya på magen kramar!!!

Cicci - du verkar vara en hejare på att knipa. :) Mer det än shopping i alla fall. Jag har en fd kollega som är super att shoppa med - kanske kunde "hyra ut" henne. :D Dessutom har hon barn, fast lite äldre då.

Ha det så skoj på minglet ikväll!

Pirr! Självklart vill vi se fler bilder. Snäälla! *blinkar bedjande*

• Lapinette

Men pirr vi är ju bara några få som har tillgång till albumet så jag lovar det är ingen fara. Visserligen "känner" ju jag BS sedan tidigare och har tränat för Liten ...så världen är ju inte allt för stor.

Insemination är ett lätt ingrepp. De sprutar upp simmarna och sen får man ligga ned och läsa en tidning i typ 20 minuter. IVF är en segdragen process med hormnoner som ska tas etc. Hela det där har kokosen skrivit om här inne och det lät inte skoj. Det är dit vi troligen kommer i september.

• mugglesfan

pirr: länken till albumet skickas bara via mejl så ingen som inte har lagt upp sin egen bild får den (och du har ju redan sett vilka det är ). Och det är väl bara jag som är från Göteborg (och Vänner iofs som inte heller ligger uppe). Så jag tror du kan vara lugn...

• Lapinette

Cissi - toppen med avrapportering. En annan ska ju jobba ett antal veckor till innan det är dags för semester.

• mugglesfan

Jag hade funderingar på att lägga upp en nytagen magbild (el ja, fokus var inte magen men magen syns tydligt ) men Piggelins sambo är med på bilden och jag tror inte han skulle uppskatta att komma med i albumet

Förresten försökte jag undersöka lite om Ikeas spjälsängar har sänkbar sida och såg då deras interaktiva tjänst "Fråga Anna" (el nåt). Ställde frågan men fick bara ett goddag-yxskaft-svar om att mer info finns på websidan och man kan söka där (vilket jag ju redan hade gjort).

Så mitt nästa inlägg i rutan blev "Var det ett svar?" och då kom det tillbaka "Jag tycker du kan gå och lägga dig." ??? Var inte det extremt tyket?! Jag blev helt paff... Antagligen var det ngt med säng den triggade på (det verkar inte vara en människa bakom utan antagligen bara ngn slags databasapplikation).

• Liten med Mindre

Muggles - :D:D:D

Har IKEA blivit stroppiga på sistone?

• Liten med Mindre

Nä, nu tänker jag gå hem. Har i alla fall lyckats vara lite effektiv för lönen. ;) Och kan inte göra mer eftersom han med alla svar jag behöver har gått hem. Såååå synd! :D

Trevlig kväll alla! Idag ska jag nog baka lite midsommarkakor. *mums*

• mugglesfan

Midsommarkakor - vad är det?! Har du ngt gott recept att dela med dig av?

Själv fick jag precis tummen ur att göra den sista grejen som jag hade att göra idag så nu kan jag också gå hem! Hade eg tänkt smita tidigare för att utnyttja det fina vädret men sedan kom Luther och slog sig ner på min axel.

Ska nog iaf ta mig hem nu och kanske sätta mig en stund på balkongen och läsa färdigt min bok (Gravidchock - inte sådär jättebra faktiskt).

Svar på tråden När märker man av det?