• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Har ngn hört ngt från Cicci? Inget mer öppnande och huvudkänningar hoppas jag.. :)

• mugglesfan

Lappis: jag håller med Liten! (om tröttheten)
    Vaddå randigt? Hmmm, hur kan de ha lyckats med det?

Jodå jag kommer allt in, frågan är om Tinga och Victory gör det

Nu ska jag köpa glass!

• Lapinette

Vårt vardagsrum är väldigt ljust då det är stora fönster utmed hela kortsidan. Står man då i hallen och tittar in så ser man tydligt att taket är randigt. De la först gipsskivor, sen hade de på makrolit (samma sak på väggarna för att få det jämnt) och däremellan tror jag att de spacklade men men ser klart skillnaderna och efter att ha målat 3 ggr är taket fortfarande randigt. Har ingen aning om hur det ska åtgärdas och om det går. Orkar inte tänka på det och maken är tokig!

Om ni vill tolka min trötthet till sympton kan jag säga jag drack en halv flaska vin igår och när jag kom hem och träffade maken som kom från England så la vi oss och tittade på en episod av Greys fast det var supersent.

Mina "andra" symptomer är nästäppa och sen har min mage varit allmänt konstig sen kontraströntgen. Frågade min läkare igår om det var normalt att det "kändes" mycket och det var det. Idag började brösten ömma lite men det är bara normalt inför mensen så i princip...inga symptom.

• Lapinette

muggles - hur läckert som helst att kunna känna barnet så där!!!

• Tinga

Muggles - jag TROR att länken fungerar, men tyvärr tillåter inte min jobbdator att jag går in där, så jag får kolla när jag kommer hem ikväll istället. Får försöka bärga mig!

Lapinette - sådant där kan göra en galen när det gäller renovering. Hoppas att någon har någon bra idé på hur man fixar det!

• mugglesfan

Lappis: japp, det är det bästa med graviditeten. Och eftersom jag mår såpass bra fortfarande har jag tänkt att jag verkligen måste passa på att njuta nu. Man vet ju inte, det kanske är enda och sista gången man får känna det här (vet ju inte om jag hinner med fler barn iom min ålder).

Jag har faktiskt börjat se mkt mer positivt på förlossningen också - på ett sätt ska det bli jättespännande och skithäftigt att få vara med om. Jag menar, det är ju ett av de där once-in-a-lifetime-ögonblicken i livet... Ngt man alltid kommer att komma ihåg (antar jag).

• Storasystern

Moppy, tack för tipset! Ska nog försöka boka in en massage snart!!!
    Liten, jag kollade bara de stora ställena ex Centralbadet och de vill tydligen inte ge massage till gravide. Men om man har en egen "privat" massös så är det kanske lättare! :)

• mugglesfan

Lappis: näe vad tråkigt om det inte ser bra ut i taket. Och ni som har väntat så länge också... Blä! Vad är det för klåpare ni haft oturen att få tag i?!

• Liten med Mindre

Tinga - vet inte om det framgår av muggles galleri-länk. Men du måste skapa ett eget konto för att sen kunna gå in i fotoalbumet. Det tog ett tag för mig att fatta. :)

• Liten med Mindre

Storasystern - kolla i telefonkatalogen efter lite mindre ställen/massagepraktiker. De har nog oftast bättre priser också, och är mer måna om kunderna. (Min egen teori i alla fall.) Och undvik "skönhetssalongerna". Tror mest att de är bra på skön massage - inte i behandlande syfte.

Svar på tråden När märker man av det?