• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Hmm fast jag vet inte om jag skulle vilja bli masserad av ngn som inte är "experter" på gravidmassage? Vet inte om jag skulle kunna slappna av när de börjar massera neråt svanken...Kanske det finns den typen av massage på mindre ställen också dock.

• Liten med Mindre

Är de utbildade massageterapeuter så ska de veta vad de gör. Hör efter när du bokar om de tycker att det är ok, och om det är något de inte kommer att göra - som ett litet förhör.

Känns svaren inte bra ska man inte gå dit. Tidigare har jag varit på Stockholms Massageklinik (numera Curex tror jag), de har bra utbildade massöser, som även kommer ut till oss på jobbet. Vissa inte är förstås inte lika bra (för "mesiga") som andra.

Fast om man känner att man inte litar på den som masserar är det ju lika bra att gå på en gravidmassage så att man kan slappna av. Jag har ju gått till min massös många år och vet att hon kan sin sak. Då är det ju en annan femma än med någon helt ny, eller om man själv inte är van att få massage.

• pirr!

Tack för all omtanke och hoppfulla ord! Är så glad att ni finns där!
    Känns skönt också att vi är några kvar som slits mellan hopp och förtvivlan även om jag självklart önskar att tråden snart skulle byta namn till - "SÅ märker man av det- gravida och nyförlösta delar sina berättelser!!!"
    KRAM på er!

• Lapinette

Kram på dig pirr och du är inte ensam!!!

• pirr!

Nyfiken på tinga och victory- smiter genast in och kollar!

• pirr!

Lappis- vin hör till fördelarna med att vara icke-gravid

Jag gjorde ju också min kontraströntgen för några veckor sedan (dag 10) och jag blödde endel efteråt också.. blä! ingen vidare trevlig upplevelse tycker jag. Skönt att det är gjort i alla fall. Har ni fått svaret på simmarna? Har för mig att ni hade det men dubbelkollar. Sekretprovet kvar va?

• pirr!

Victory- nyfiken på dina bröllopsbilder (visst var det så att det var dem du delade med dig av?)
    Om du vill får du gärna maila adressen till pirr78@yahoo.se

• Lapinette

Fri passage och simmarna är ok så inga fel än så länge. Sekretprovet får jag svar på så fort jag bokar ny tid på Sophia dvs i nästa vecka då antagligen mensen har kommit och det är dags för en ny insemination.

Här kommer länken till det vackra brudparet.
    www.petrahall.se/brudpar/viktoria_daniel/

• pirr!

Tack tack!!!
    Åh så fina ni var!! Men det konstiga är att jag också sett dem förut och jag som inte ens är inne så mcyket på bröllopstorget..

Lappis- låter ju bra! en kanske dum fråga: Hur går inseminationen till i jämförelse med IVF.. hmm lite dålig koll känner jag!?

• Storasystern

Pirr - hur kommer det sig att du kan titta på bilder i albumet utan att själv ha bidragit med en bild på dig?
    Vi är ju nyfikna på hur du ser ut också!!!

Svar på tråden När märker man av det?