• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Och jag fick in en liten order! Nästan så att jag vaknade till liv igen efter att ha sovit på tangentbordet.

• Lapinette

muggles - "jag tycker du kan gå och lägga dig"...skulle absolut göra som IKEA säger.

• BrudSommar2006

Har haft bekanta från Skottland här den här veckan så idag har jag inte haft möjlighet att gå in och läsa ikapp förrän nu. Vi åt lunch här hemma, jag fick börja redan efter frukost för att vara säker på att hinna medan lillan sov, och sedan var vi nere vid vattnet vid pampas marina och promenerade och satt och åt glass. Nu åker de hem imorgon så då ska jag försöka sova ikapp, i natt fick jag inte sova förrän vid sex i morse, usch vad jag är trött nu.

De ringde från hunddagis mitt på dagen idag och ville att jag skulle komma och hämta honom, han låg och skakade sade de och ville upp i knät hela tiden. När jag hämtade honom stannade han och skakade en gång på väg hem och sedan har han varit hur pigg som helst, tänkte ringa veterinären men det är ju knepigt när han inte har några symptom längre. Får väl avvakta och se.

Oms, det låter inte som om hon har magont på det sätt du beskriver, tror att hon snarare skriker ibland bara för att!

Hoppas att det går bra för Sweet nu då och att Koko får komma hem igen snart.

Cicci, ha det så trevligt ikväll och hoppas att allt är bra hos BM i morgon.

Lapinette, jag håller en tumme!

Ska vila lite nu, hej så länge.

• Tinga

Haha, Muggles; vilket taskigt svar från IKEA! Undrar om de är medvetna om vilken otrevlig typ de har i sin "kundtjänst"? Jag skrattade iallafall gott! Tur att det är sent på eftermiddagen och kollegorna har gått hem, så att ingen undrar varför jag sitter här och skrattar för mig själv!

• mugglesfan

Jag försökte upprepa det men Ikeas tjänst verkar nere - de kanske har upptäckt hur tyken den är?! Den kanske har fått eget liv och börjar uppföra sig ohyfsat så nu måste de tvångsuppgradera den???

Fattar inte varför de ens försöker med sådana interaktiva tjänster - de funkar ju aldrig. Enda som jag har varit med om har funkat är SAS tjänst men då chattar man ju med ngn på kundtjänst, så då är det ju en riktig människa bakom.

• Tinga

Muggles - jag har skickat mail till dig angående ett felmeddelande jag fick när jag försökte komma in på fotosidan. Jag uppfattade som att jag inte ingår bland dem du delar sidan med. Snopet, när jag nu var inställd på att få veta hur ni andra ser ut!

Nu står resväskan färdigpackad här hemma och allting är klart för avresan till Californien imorgon. Det ska bli jättekul att komma iväg, och jag håller på att ställa om hjärnan till "semestermode" nu. Som tur är brukar jag ha ganska lätt för det, och jag förväntar mig inga problem den här gången heller. Vädret verkar bra längs hela vår rutt, så shortsen och linnena som är nerpackade ska nog komma till användning.

Det sämsta med att åka är nog att jag inte kan hänga här inne varje dag, men jag ska försöka kolla att lite då och då, så att jag åtminstone känner till de stora grejerna (jag hoppas på flera plus ). Risken är väl att jag får ägna hela första arbetsdagen efter semestern åt att läsa ikapp! Vi kommer nämligen inte hem förrän sent på kvällen den 15:e, och sen är det dags att jobba direkt på morgonen dagen efter, jetlaggad och pigg! Här slösar vi inte bort några semesterdagar i onödan!

Jag håller tummarna för dig, Lapinette, och hoppas på ett plus i midsommarhelgen och så hoppas jag att det gått bra med din operation, Sweet. Jag förmodar dessutom att sannolikheten är hög för ännu en trådbebis snart, via Cicci, så jag hoppas att födseln går bra. Sen håller jag nutligtvis tummarna för er andra också, som har ÄL och BIM under de kommande veckorna. Ska bli spännande att höra din, Nennes, fortsatta rapportering om tanten dyker upp eller ej. Hoppas att jag inte glömde någon!

Tjingeling för ett tag!

• Tinga

Det blev visst ett ganska kort tag, märkte jag!

Koko - jag glömde ju skicka en krya på dig-hälsning till dig, så det gör jag nu! Skönt att höra att både du och Conny är OK, trots allt.

• Izzie

Hej svejs!

Åh nu är det bara en dag kvar till midsommar! Helt sjukt. Det känns som hela våren bara försvunnit. Det är tre veckor kvar till semestern och därmed fyra veckor kvar till ultraljudet. Ska bli spännande och se om allt är ok. Där jag bor pratar man inte alls om NUPP/KUB tester. Verkar inte finnas. Så med andra ord har jag ingen som helst aning om hur det står till med pyret därinne. Om det nu är något, men det måste det väl vara. Känner mig fortfarande mest tjock annars. Det är ingen söt bebis-mage, utan bara spolformad och fläskig. Jaja, det kommer väl.

Tog äntligen mod till mig och berättade för kollegan som jag skrev om för några dagar sedan. Det gick bättre än väntat. Berättade det sent på eftermiddagen så hon bara kunde åka hem efteråt och lipa (enligt min dialekt betyder det gråta :) ). Men det kändes som hon faktiskt blev genuint glad för min skull. Efteråt följde hon med mig till apoteket när jag skulle köpa nässpray, då passade jag på att tipsa henne om lite bisolvon. :)
    Nu har jag hursomhelst berättat för alla som jag vill berätta om graviditeten för. Resten får upptäcka det med tiden.

Jag blir oxå jättesugen på galleriet. Undrar såååå hur ni alla ser ut. Jag har gjort upp bilder i huvudet, ungefär som Page gjorde sina personanalyser, fast jag har tänkt på utseendet istället. Skulle vara skoj att se om de stämmer. Om det är ok så mailar jag oxå en bild till Muggles?

Vad det gäller Ikeas barnsängar så tror jag att ena sidan är avtagbar. De har nyligen bytt ut hela sortimentet på barnsängar och anpassat måttet till standardmått. Vilken säng är du intresserad av Muggles?

Spännande Nenne, att du fortfarande inte fått tantbesök... Håller tummarna!

Lappis, det närmar sig för dig nu va? Vilket datum var BIM?

Pirr! - Ve och helvete. Förstår att det känns asjobbigt... Men gumman, ge inte upp! Det finns ju fler vägar att gå. Stor bamsekram!

Koko - Det lät ju inget vidare... Hoppas du piggar på dig snabbt!

Sweet - Ska bli spännande att höra om din op. Håller tummarna för att den var smärtfri och att allt gått bra!

Tinga - Ha en jättehärlig semester! (För det var semester va, och inte en jobbresa?) Jag älskar USA. Finns så mycket rolig shopping och servicen är ju super i stort sett var man än är.

• Lapinette

Izzie - jag har BIM typ fredag natt. Fick utslag på ÄL stickan kl 04.00 innan vi stack till Österrike för snart två veckor sedan...så visst närmar det sig *biter hårt i knogarna*.

Själv har vi haft vår inredningtjej här i 3 timmar och gått igenom allt som ska köpas in till vårt badrum. Samtidigt kom jeppen som är ansvarig för vardagsrummet och tittade på ränderna och kliade sig i huvudet. Imorgon städar de ut rummet och sen kommer de tillbaka om 2 veckor och försöker åtgärda det som är kvar. Vi får i alla fall ha vårt hem i 2 veckor!!! Sen flyttar vi ut till förorten.

• Victory

Alltså, med risk för att verka korkad: Försökte skapa ett konto till bildgalleriet men jag verkar ha skapat ett eget konto och där finns ju inga bilder!! Hur kommer jag till era bilder?!

Och inte kommer jag att ha tid att se era svar heller för nu måste jag gå och lägga mig och imorgon på jobbet måste jag jobba! har ni hört nåt så dumt?!

Trevlig resa Tinga!

Svar på tråden När märker man av det?