• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Grattis Cicci!

Du verkar så cool! Hoppas allt är bra med dig och den lille! Tjoho - en trådbebis som vi följt från dag minus 90!

• start september

Jag är nu tillbaka från kontraströntgen som gick bra - vad han kunde såg allt bra ut! Tjoho!

Inte jättefarligt ont var det heller, men inget jag helst gör om.

Nu andas man ut lite och så blir det försök sedan 6-förbudet släppt i nästa vecka då ÄL borde vara. Det känns nästan som vi börjar om på nytt - lite udda.

• BrudSommar2006

Nej, tack och lov bodde de på hotell och inte hos oss i varje fall, det hade bara varit för mycket!

Liten, vi är hemma nästa vecka också, maken jobbar sista veckan innan semestern, så kom jättegärna förbi!

• BrudSommar2006

Iiihh, har hittat flera fula bristningar på magen, trodde inte att jag hade fått några men har inte kunnat se den nedre delen av magen innan hon kom ut och sedan dess har jag väl varit för upptagen för att titta efter!

Och vad man förstör brösten med amningen! De har växt en storlek sedan mjölken rann till men varje gång man ammar ur dem så blir de helt slappa och otäcka innan det rinner till ny. Bläh, gissar att man kommer att få rejäla hängbröst sedan, hoppas att de går ner en storlek igen i alla fall.

• BrudSommar2006

Vet någon vilken sida Koko lade senaste listan på?

• Liten med Mindre

Ingen aning det där med listan.

BS, trist med bristningar. Och oroande med brösten. Hoppas verkligen att de drar ihop sig lite sen, och inte bara blir påsar. *orolig*

Jaha, har fått lunch och börjar mest längta hem. Men lite till går kanske att göra. Mår ju rätt ok idag, så jag får väl passa på att jobba lite. :D

• Oms

BS - det är inte amningen som "förstör" brösten utan graviditeten. det är ju då de blir uttänjda gradvis.Aatt de sen blir tomma när man ammat klart gör ju inget, de e ju redan uttänjda då.

sen efter att man slutat ammat så tar det några månader sen brukar de hitta tillbaka till hyfsad from igen, dock mkt mjukare än innan men oxå mer formbara;)

min mamma fick 2 strl större bröst efter att hon fått barn, själv hamnade jag på samma storlek som innan efter avslutad amning, undrar hur det blir denna gång?

• Lapinette

september - visst är det skönt att det är över!!!

• Liten med Mindre

Har alla tagit helg nu? Så öde...

Energin tog slut efter att ha varit hyfsat effektiv (allt är relativt) i 1½ dag. :(

• Liten med Mindre

Det värsta är nog att planera. Har inte orkat med det på snart 4 månader. Varken hemma eller på jobbet. (Stackars maken tycker att jag är trist som aldrig vill hitta på nåt, och inte blir uppåt av alla hans idéer.)

Och så vill de på jobbet planera in en massa projekt, och skaffa konsulter och ersättare och special hit och dit. Puff - min tjänst har plötsligt återgått till att bli de två heltidstjänster som den borde vara känns det som. Och jag som inte tänkte varva upp alls...

Svar på tråden När märker man av det?