• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lite scary: min chef åkte in på sjukhus akut i förrgår med våldsamma magsmärtor. De har nu undersökt och de vet inte vad det är, så han ligger kvar, tydligen halvt om halvt neddrogad med morfin pga smärtorna. Hans fru är tydligen rätt orolig. Känns lite halvläskigt - vi är ju ett litet företag (vi är bara 9st här i det svenska dotterbolaget) så vi känner varandra rätt bra. Hoppas verkligen att det inte är ngt allvarligt som inte går att bota

Detta var ju helt OT förstås...

Sweet: härligt att du verkar må någorlunda efter op:n!

• Storasystern

Sweet - skönt att det gått bra! jag hoppas på en stjärnformad livmoder ät dig!!! :) :) :)

Koko - krya på dig och ta hand om Conny ordentligt!!!

Tingea trevlig semester. Jag är otroligt avis!!! Jag vill också ha semester nu!!

Lappis - håller fortfarande tummarna för dig! Det är ju så mycket din tur nu!

Jag åker till Landet idag och måste packa mina saker så att vi kommer iväg i tid.
    Trevlig midsommar på er!

• viktualia

mugglan - usch vad läbbigt med chefen! hoppas de hittar felet och han kryar på sig!

Sweetan - skönt att se lite text från dig efter op:en! krya på dig också!

idag har jag tagit kompledigt.. BARA därför är det gråmulet och småkallt. URK!

fick ett ryck och tränade magen med en sån där rullgrej (två handtag och ett hjul, man står på knäna på en kudde, spänner magmusklerna och rullar grejen fram och tillbaka ). nån som vet hur man strechar efter sånt?!?

• Lapinette

TREVLIG MIDSOMMAR till alla som sticker iväg redan idag. Själv blir jag kvar här på tråden hela dagen/kvällen. Sen blir det att vara utan dator i 2 dygn. Kommer in och rapporterar lördag kväll/söndag om hur det går med tanten.

• Liten med Mindre

Hejsan!

Viktualia, magen är väl lite klurig att sträcka. Ligg på mage och pressa dig upp med armarna, tills det drar skönt. Om du inte är ormmänniska och gillar att stå i brygga förstås. :D

Gissar att du kommer få känningar bak i ryggen också, sträck ut sidorna, dvs armen upp över huvudet och åt sidan.

Trevlig helg ni som flyr fältet redag idag!

Muggles - midsommarkakor är mest kakor till midsommar. I det här fallet hade min pappa bakat de havrekakor jag tänkte mig, så jag prövade ett nytt recept med choklad och mandel som jag fått av en kompis. Och så blir det tårtbotten och kanske bröd ikväll.

Men bara att laga en sats kakor (enkel sort) gjorde mig både trött och gnällig. Vaaad kan det bero på? :?

• Frejis

Viktualia - Gissar att man skall rulla framåt så långt som möjligt utan att säcka ihop och sedan tillbaka på samma fina sätt ;) Påminner om "plankan", en olidlig magövning, som går ut på att man står på tår och armbågar, med magen vänd mot marken. Ooooont! :) :( men jag hoppas att jag inte är alltför usel på att beskriva det.

Sweet - kul att se dig här och att operationen gick bra. Nu kommer det att gå finfint!

Lapinette - Håller självklart tummarna!

Nenne - vilken tant, att hon luras så!. Men du borde kanske gå till farbror doktor för att få piller för att korta ner din långa cykel.

Muggles - otäckt att folk kan bli sjuka så här fort. Hoppas att de hittar vad det är för fel och att det inte är något allvarligt.

Koko - krya på dig! Att man kan få en infektion efter ivf... också lite läskigt.

• Liten med Mindre

Hmm...såg i en annan tråd om tjejer som oroar sig för att inte kunna få barn. Ska vi tipsa dem om att vi finns och är "experter", eller får de ha sin egen tråd? :?

• nu är jag fruL

jag tänkte bara komma med dagens gladaste nyhet.

cicci var på fest i natt och headbangade på Berns fram till klockan 02.00. I morse klockan 06,30 födde hon sin lille son
    alla mår bra och allt gick fort.

resten lämnar jag till cicci själv att berätta.

Måste bara säga att coolare människa än cicci är svårt att hitta. Hon är verkligen ett föredöme.
    Cicci GRATTIS!!!!!
    Du är en sån kanon tjej.
    ta hand om familjen och ha en underbar helg.
    Miljoner kramar.

kokos: hoppas att du får komma hem idag eftersom läkaren stoppade det igår. Ringer snart igen
    pusssssssss

• viktualia

Liten - tack för tipset! nu har jag strechat ordentligt tror jag... blir spännande att umgås med mina fnittriga tjejkompisar imorgon och ha tidernas träningsvärk i magen.. ha ha ha ha

Frejs - helt riktigt! precis så går det till! Pinalen är inköpt på postorder från Ellos *garvar rått* men det funkar faktiskt.. och nu när jag håller på att gå ner i vikt kanske det är en bra idé att försöka träna magen så att den går från fet degklump till NÅGOT plattare *drömmer*

• Frejis

Jättestort GRATTIS till Cicci! Det var ju superbra nyheter för midsommar :) väntar nu på en liten berättelse med alla detaljer.
    Grattis ännu en gång! :)

Svar på tråden När märker man av det?