• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Liten, vad säger din massös om att massera gravida? Jag har hört att det är många som inte vill massera gravida...
    Skulle _verkligen_ behöva en axel-massage!!!!

• Moppy

Syrran - Axelssons spa i Gallerian har massage för gravida. Tänkte prova på det för att varva ner lite...

• mugglesfan

Lappis: jaha just det, så var det kanske?! Så länken är det enda de behöver? Hmmm... kanske inte bra att ngn med såhär dåligt minne administrerar galleriet

• mugglesfan

Liten: jodå det finns en sådan funktion, man kan fylla i ett nytt lösen då (men man får inte veta det gamla), men nu löser det sig ju eftersom de inte behöver mitt lösen ändå.

• mugglesfan

Tinga och Victory ligger uppe i albumet för dem som vill se och jag har skickat länken till albumet till er - hoppas att det funkar. Annars hör av er igen så får jag klura hur det nu var man gjorde

• Lapinette

Något förvirrat det där med lösenordet men hur går det muggles kommer du in? Sjjälv är jag så trött så jag lätt skulle kunna lägga huvudet på tangentbordet och sova. Zzzzzzzz.... tror att allt kaos med hantverkarna tar massor med energi. Nu är de i princip klara men taket är randigt fast de har målat 3 ggr. Har ingen aning om vad man/de ska göra? Känner bara, FAN ska man dra ned hela skiten och börja från början.... .

• Liten med Mindre

storasystern, min "egen" massös ser inga problem med att massera gravida. Men hon jobbar inte så mycket med ländrygg och rumpa (märkte jag). Däremot axlar, nacke, ben.

Den här massösen tyckte nog också att det var ok med axlar och käke som jag ville ha hjälp med (mest). Ville inte jobba så mycket nedåt, mer än strykningar.

Naprapaten trycker och drar i axelpartiet, men däremot inga manipulationer eller triggerpunkter i ländrygg och höft. Så boka du en vanlig massage.

Vet inte om gravidmassage tillför så mycket nytt. Möjligen när magen kommer ivägen, kan det vara skönt med en bänk med hål i (som jag antar att de har om de marknadsför sig speciellt.) Annars säger egna massösen att det funkar att ligga på sidan.

• Liten med Mindre

Nej men vad trist lappis - har de gjort nåt fel? Spacklat mysko?

Hoppas verkligen att tröttheten INTE beror på hantverkare.

• mugglesfan

Moppy: coolt! För mig kändes det som bubbel i magen, el "kurr i magen" i början, bara att man inte brukar ha kurr så länge. Men ganska snart efter det första så kändes det def inte som bara gaser el kurr, utan ngt annat. Sedan dröjde det inte länge förrän man kunde känna utanpå magen så även mannen fick känna.

Numera kan jag känna vilket som är huvudet och vilket som är rumpan och om man trycker lite försiktigt så flyttar h*n sig och man kan få en liten spark också

Snartis: har Kick'n redan fixerat sig?! Det är ganska tidigt va? Vad bra!

Jag hoppas Slick'n kommer på samma idé så småningom men än så länge verkar h*n snurra runt ganska mkt. Ändå är jag inte så stor så såå himla mkt plats kan det ju inte finnas men Slick'n kanske också är liten?

• Liten med Mindre

hihi - jättenyfiken här rusade in i albumet och kikade. Kul att ni är med tinga och victory! :)

Svar på tråden När märker man av det?