• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har haft en sådan där morgon då man önskar att man hade stannat kvar i sängen men efter många turer så är jag på jobbet 30 min senare än vanligt *PUST*.

Piggelin - troligen har du rätt mailadress...vet bara inte vilken du menar men jag har inte bytt så det borde stämma.

Frejis - ska försöka pruta...jag är bara så himla dålig på det! Tyvärr pratar badrumskillen inte engelska så det blir jag som måste förhandla annars är min make förhandlaren i familjen.

• Snart så....

hahaha ibland ska man ha lite tur.
    Skulle iväg och köpa duschsaker för allt var slut men håller på och rensar på (jobb)rummet och hade glömt bort en hel kasse med just duschsaker som jag fått av kund.
    Perfekt :D
    Nu slipper jag det....

• Bröllopstokiig

Tjing,
    Nepp ingen bebis tack o lov, jag vill verkligen att den stannar till köket är klart och bröllopet över....
    Min jä-a barnmorska har fortfarande inte ringt tillbaka och jag är sjukt irriterad på DS som inte har telefon service med hänvisning om det är så att de måste stänga av telefonerna!

GRRRRRRRRRRR

Jag hade förvärkar hela kvällen i går och sen gick jag o lade mig jätte tidigt eftersom jag hade ont. Tog medicinen, som avstannar sammandragningarna och 2 alvedon och somnade. Har inte haft så mycket känningar i natt.
    Pappersmuffade i morse, och det är brunt klegg fortfarande, så jag körde upp ett finer och kollade, tog liksom saken i egna händer!
    Hjälp, jag kände huvudet!!!!!!!!!
    Så jag är helt öppen nu. Kommer ta det extremt lugnt fram till 1/7 nu.
    Ska till BM på torsdag, ska bli trevligt att "skälla ut henne" jag är så fruktansvärt arg och irriterade över deras noncharlanta sätt att ta hand om sina patienter, fy fan!
    Pratade med maken i går om att jag kan tänka mig föda nere i Blekinge, för jag har fått dåliga erfarenheter av både BM, DS o allt annat i sthlm! Grr.

Japp Frullis, idag ska du och jag ses! Ska bli så mysigt!

• Snart så....

Hej Cicci,

Jobbar du fortfarande eller är du bara hemma? Kanske klokt att bara vara hemma så Pick´n stannar inne så länge som möjligt?
    Iallafall över midsommar...

Oj kan du känna huvudet, läskigt

Tycker helt klart att du ska skälla ut din BM, att hon fortfarande inte ringt upp (eller någon kollega.)

• nu är jag fruL

hejsan cicci
    ihhhhhhh läskigt att känna huvudet
    men samtidigt såååå coolt

ska bli så himla mysigt
    Som jag skrev i messet så har jag ett trist möte till kl 16...
    men sen

• A.M.

fruL: Hoppsan - jag kanske bara fick för mig att vi pratade barnvagnar förra veckan? Jag kan ju ge dig råd men det är lättare om du berättar lite hur ni tänker använda vagnen: Långa promenader i terräng? I stan? Få plats i hiss? I bil?

Varnar för BRIO eftersom de verkar ha problem med plastkvaliten i kallt klimat. Däremot kan jag rekommendera Teutonia (tyskt ordentligt märke) dels eftersom jag har en jag är väldigt nöjd med och dels för att det är ett märke som funnits ett tag och de jag känner har bara varit nöjda.

Kronan är en rel. ny vagn som jag bara har hört bra om - en traditionell fyrhjuling men ändå rätt nätt. Och ser lite cool ut - om det är viktigt.
    www.kronan.com (de har något speciellt bra erbjudande just nu såg jag). Av någon anledning har jag fått för mig att Kronan skulle passa dig ...!

Kolla in www.smartson.se för olika konsumenttester på bl a vagnar

Och faktiskt - i denna fråga om barnvagnar kan snurrfiorna på www.familjeliv.se ha en del värdefull info att dela med sig av. Det finns ju en avdelning i forumet som heter ngt som "inhandla ..."

Snart så... Jo nu har jag slutat amma. Livia fick sista avskedsslurken igår kväll (lite sorgligt men ryggen måste bli bra) och jag började medicineringen direkt efter det.

• A.M.

Cicci! Det är ju helt galet att de struntar i att ringa tillbaka!!! Föstår om du funderar på att föda i Blekinge. Jag födde ju sonen i Visby vilket var bra med tanke på att sommaren är högsäsong för förlossningar och sthlm inte klarar av trycket. I Visby hade jag fått ligga på BB och vila upp mig i två veckor om jag hade velat och det är småskaligt på ett charmigt sätt.
    Känner du huvudet!? Coolt! Och lite alien!!!

• Bröllopstokiig

Ja visst är det dåligt! Det är tur att jag inte ska se kärringen förrän på torsdag, annars är jag rädd att jag hade klubbat ner henne. Nu hinner jag kanske samla mig lite!
    Japp - kände huvudet, misstänkte att jag skulle vara helt öppen nu efter alla förvärkar. Det har gjort skitont så det är liksom ingen tvekan om vad som hände där inne. Nu ska jag bara avvakta...

Japp, jobbar fortfarande på förmiddagarna. Men är "ledig" eftermiddagarna. Är anträffbar för kunder på telefon, eftersom jag inte vill sjukskriva mig helt nu när jag bara har typ 6 arbetsdagar kvar innan jag går på FL.
    Det är coolers, ingen fara, jag mår ändå bäst av att inte vara hemma. Det borras och spckals och spikas hemma, så det är inte direkt någon avkopplande tillvaro. I dag levereras köksluckor, igår hämtade vi kakel, phuuuu.
    Ska anlita en städfirma i början av juli, som gör tuttifanutti hemma, så det blir fint! Orkar antagligen inte göra allt själv nämligen!

Nu ska jag läsa i kapp lite....

• A.M.

Cicci: Vad snabbt ert köksbygge verkar gå! Vilken tur med tanke på bebin osv. Själva håller vi ju fortfarande på - vi har nog haft otur med det mesta i den renoveringen.

Jag är imponerad av att du är så lugn över detta med bebin! Hade jag känt huvudet hade jag snyftande campat i väntrummet på BB. Men du känner säkert bäst själv hur läget är. Respekt!

• Moppy

Jag vill gärna fortsätta barnvagnsdiskussionen, samlar all info tills det är dags för oss.

Piggelin - jag åker båt varje helg och är i v 18. Det funkar bra. När det blir för skumpigt så ställer jag mig upp lite eller sätter mig på händerna, då minskar belastingen. Har en kompis som red islandshäst hela graviditeten och det måste ju vara ännu skumpigare, så jag tror inte det ska vara ngn fara. Ribb-båtar är väl gjorda för att kunna ta vågor etc bättre?

Lappis, lycka till idag!

Hörde förresten idag om en kompis som fick kämpa som f*n för att bli gravid första gången, typ över ett år, men som nu med andra blev gravid på första försöket, så bara för att det går segt första ggr behöver inte betyda samma sak andra gången!

Cicci - fy sjutton vad dåligt av din BM. Jag blir så trött på svensk sjukvård. Jag har ju som sagt inte ens ett direktnr till min BM, och de få ggr jag försökt få tag på henne så är det stört omöjligt. Inte undra på att folk tar till FL och andra B källor för att få information. Sweet - du kan vara glad om du sedan får föda i USA, där har man ju samma läkare (obs ej BM) hela graviditeten, som man träffar regelbundet och som man kan ringa på mobilen när man har frågor etc och även när man sedan ska förlösas. Det kallar jag service!

Svar på tråden När märker man av det?