• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Vi var först inne på jacuzzi men då vi ska duscha i badkaret varje dag så rådde vår inredningstjej oss till att ta ett badkar där man har en duschdel (lite större och plattare). Hade det varit jacuzzi så är ju rådet att inte bygga in pga om det blir något fel men med ett vanligt badkar så blir det ju inte riktigt samma fel som dyker upp. Vi tycker det är så mycket snyggare med inbyggd.

• Lapinette

Målaren kom igår, en liten ryss och inte bad han om ursäkt. Han verkade dock helt ok (som målare) och ska även komma idag och göra resterande. Vem vet...de kanske blir klara denna vecka?!

• sweetstreet

Shit!!!!

Cicci!!!!!! :o :o :o
    Så Pick'n vill komma ut nu!!! :)
    Låter skumt att de inte ens tyckte du skulle komma in för en koll, men jag hoppas att du kan vila nu ändå.

Och Jättekram till dig gumman!!!!!!!!!!!
    Såååååå spännande!!!!! :)

• Telemarkgrrl

A.M., vi höll också på att vela så fram och tillbaka om vi skulle ha inbyggt eller inte. Men till slut har vi bestämt oss för ett på tassar istället, just för att det ger ett luftigare intryck när badrummet är litet. Annars skulle vi definitivt ha valt ett inbyggt, det är supersnyggt. Vi tänkte också att det blir lättare för dom som kommer efter oss i lägenheten att byta till dusch om dom vill, vi kanske inte ska bo kvar hela livet i lägenheten. :)

• Lapinette

Gillar inte att städa badrum...så så lite golvyta och krångligheter som möjligt .

• sweetstreet

Oj mitt inlägg kom lite sent.
    Nu när jag läst vidare ser jag att ni diskuterar kakel för fullt!!! :D

• sweetstreet

Lappis, en liten tanke bara.
    Om ni tar allt svart så kan ni inte få ut ngt på försäkringen om det blir något fel! Typ läckage eller mögel som beror av renoveringen.

Kan vara bra att ha i bakhuvudet.

Vi funderade ett tag på att renovera kök o badrum i vår gamla lägenhet och jag fick då tipset att det är smart att be en fackman (hantverkare typ elektriker, rörmokare) fixa med just el och rörinstallationer och att man gör detta vitt. Eftersom man då vid ev fel kan påvisa (kvitto!) att det gjorts at proffs och då är det inga problem med försäkringen.

• A.M.

Sweetan! Hej! Jag har varit inne på din blogg och lämnat ett litet spår. Skrattade hejdlöst åt ditt språkinlägg.

• Lapinette

Sweet - ringde If där vi har vår hemförsäkring och sa att vi hade en släkting som skulle hjälpa oss renovera badrummet och undrade vilka delar av renoveringen som kräver en expert för att försäkringen ska gälla - SVAR: INGA! Bara det är utfört på fackmannamässigt vis. Vi tänkte på exakt samma sätt som dig.

• Lapinette

Det är som sagt var lulligt så det förslår och vi har inget emot (förutom priset) att betala vitt men vår kille gör detta på sin semester och vill inte ha vita pengar. Sån är branschen...samma för de som gör vårt vardagsrum. Där betalar vi elektrikern vitt pga det du skrev ovan Sweet.

Svar på tråden När märker man av det?