• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Jag har inte ont, är bara öm AM, o det har inte sipprat mer vatten, så det är väl inte så farligt... men jag ska nog åka in och kolla lite iaf, det är kanske bättre så man vet liksom!
    Jag är ganska lugnt, men det var jag inte i natt, då tänkte jag hela tiden att NU måste jag väcka maken!....
    Ja ja ja

• Hjortron

Loggar in efter en skööön sovmorgon och vad ser jag, bebis på G Vad spännande om ett par dagar är det kanske klart? Är det på beräknat datum?
    Mjukt toapapper har jag också fått tipsat om att ha med i BB-väskan

Isch, mögliga hus är inget kul, och ett hus som man inte kan omdränera är ju vansinne! Det mesta brukar ju annars gå att rätta till för en slant och en del jobb.

• viktualia

Cicci - shit! det borde väl inte vara tillåtet att man inte kommer fram till förlossningen?!?! Ibland kan man lura systemet genom att ringa växlen och be att bli kopplad.. men.. hoppas det blir nån ordning snart.. och OM det nu är på gång:

May the force be with you!!!

Till alla som är nyfikna över granntrådens utveckling och prat: tråd nummer 5 har just startat www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2352888.html

• Snart så....

Liten, ja det kan lugna min vildning men ibland så blir h*n bara ännu vildare

Hahahah vad frågor det blev om nässpray
    Inte roligt att ligga där och så ska man andas på rätt sätt och så är man helt täppt.
    Jag vill även ha fri passage i näsan för lustgasen :D

• mugglesfan

Cicci: Jäkla skit att det ska vara så svårt att komma fram i vården när man behöver. Hoppas det lyckas snart!!! Kan du sätta din man på att ringa det andra numret samtidigt?

Aha, mot nästäppa. Ja det har jag ju sluppit helt som tur är.

Men däremot har jag börjat svullna, kan inte längre ha min vigselring utan får ha bara förlovningsringen men den ryker väl av snart den också (har jag två ringar blir det tjockare utanför dem så de blir svårare att få av). Känns på skorna också. Var ute och gick i en timme igår för det ska tydligen vara bra att dricka mkt och röra på sig.

• Liten med Mindre

lypsyl - vänsterläste lite på FL, och tydligen kan man bli rejält torr om läpparna av luften på BB, alla "andning" och lustgasen. Ett obehag mindre om maken får uppdrag att förse med lypsyl vid behov.

(Är så torr och sprucken ändå till vardags - så värre är det inte nödvändigt att det blir.)

• Snart så....

Cicci, oj förstår att du är upprörd att inte komma fram till förlossningen.

Att du klarade den pärsen i natt utan att väcka maken, det skulle inte jag klara.

Åhhhh det är så spännande!! Heja heja Cicci :D :D

• Moppy

Fan, är det Danderyd som inte svarar?! Jag blir nervös bara av att höra det. Tänk om det skulle vara riktigt urgent och bebisen verkligen är på väg typ NU? Då får man ringa 112, eller?

• Lapinette

Cissi är det dags!!!!! Vad spännande!! Hoppas det går bra gumman.

• Storasystern

OJojoj vilken spännande måndagmorgon!!!!
    Lycka till Cicci!!!! :) :) :)

Vickan, "ditt" hus i Norby var otroligt vackert! Men kanske lite litet för oss (med krav på mycket biytor...) Kanske man skulle ge upp och flytta tillbaka till Ua??? Mannen skulle bli överlycklig! :)

Liten - grattis till mamma-klädesinköpet. Jag står emot fortfarande och har "bara" köpt vanliga kläder! Nu är det dags för nu BH igen... De vill tydligen inte sluta växa... :(
    Efter midsommar kanske jag ska ge med mig och köpa lite riktiga mammakläder! ;)

Koko - en kompis till mig måste troligen göra ivf (hon har också endo!) kan du rekommendera Linné i Uppsala? Är de trevliga? Känns det proffsigt? Just nu står de i landstingets kö och det verkar ju asjobbigt! Vad har de för väntetider på Linné?

Svar på tråden När märker man av det?