• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nenne78

aaah BT har varit så otrooooligt segt ikväll, aptrist! Nu måste jag gå och sova jag med. Om min nakne make pallrar sig in i sovrummet någongång och slutar ligga och fläka ut sig som et våp framför tvn. *fnissar* KELA!

• sweetstreet

Ånej Nenne!!!
    Minus!
    Men som sagt. Jag tycker du ska testa igen om ett par dagar ifall tanten inte kommer. För det låter onekligen som om det kan varfa ngt plussigt på gång ju!!!! :)

• sweetstreet

Förresten. Om ni är jättedesperata så finns cb digitaltest här som man kan få resultatet som pregnant eller non-pregnant.
    Vill ni så kan jag ju skicka till Sverige.

Men det borde verkligen finnas i Sverige också tycker jag!!!!! Annars är det ju lite konstigt.

• sweetstreet

Haha Mugglan förresten! "Kärlek och tillit i förlossningrummet" :D Shit pommes!!!!!!!! Är det 70-talet eller vad??? Skaman föda i plyschbrallor och jätteplastglasögon också????!!!! :D :D :D

Hehe! Jag tycker det lät jättekul! "Kärlek och tillit i förlossningsrummet".... Smakar på orden.....

Kanske kan du testa att lägga upp ena benet bakom huvudet också i ngn härlig yogaposition och försöka hitta dina inre schakran (eh stavning???) också. Din Kärleksgrotta liksom öppnar sig då. Så kanske bebben kommer flyga ut lätt och fint på ett rosa moln mellan benen på dig.
    ;) :D :D :D

Vilken syn!
    jag kan se det framför mig! Hur Slick'n kommer utsvävande på ett rosa moln (ungefär som på en flygande matta fast luddigare, mer som sockervadd liksom) med en fluffig turban på skallen! Och hela förlossningsrummet har ett guldrosa skimmer över sig. kärlek och tillit! Mmmmmmmm.....
    Bubbelgumsrosa! Hubba-bubba!

Ah! Härligt!

• sweetstreet

Äsch! vad ska du med andningsövningar och annat skit till!?!?!?! bara du kan fixa till lite kärlek och tillit i förlossningsrummet så kommer ju allt annnat att fixa sig på köpet!!! :)

• sweetstreet

Förresten Lappis så såg jag på din BIM-lista att du skrivit att jag ska opereras den 18. Det ska jag inte. men däremot den 20, alltså nu på onsdag. men imorgon ska jag till sjukhuset på ngn förkontroll. Riktigt vad det är vet jag inte. Men det lär man väl få se.

Men det blir så otroligt spännande nu med er alla som BIMar i krokarna!!!! :)

• mugglesfan

Lycka till på kontrollen idag Sweet!

Haha ja visst lät det flummigt! Men om man silade snacket lite så var det ändå mycket bra, jag känner mig helnöjd över vad vi fick ut av det. Men när hon höll på och säga just de där grejerna vågade jag inte titta på min man för att inte brista ut i skratt (inombords flinade jag stort). Vi brukar skämta en del hemma om att "kulturmänniskor" ofta prata om "rummet" i abstrakta termer. Och det här var ganska nära...

Nenne: mäh, nu missade jag dig igen. Hängde inte kvar tillräckligt länge för att se ditt svar. Jag måste gå tillbaka för att se vad som är plussitivt, har inte hunnit kolla ikapp helgens aktivitet ännu.

• mugglesfan

Förresten såg jag att det var nästan 4000 besökare på BT igår så tro f-n att det var långsamt...

• Tinga

Nenne - jag ser med spänning fram emot att höra hur de närmaste dagarna avlöper; om det blir plus eller tant. Jag hoppas naturligtvis på det förstnämnda, och det låter ju som att det definitivt finns en chans fortfarande.

Själv har jag gåt in i stadiet "förberedelse för ägglossning" med allt vad det innebär av ÄL-test och tandborstsex. (Fast det blir inte bara tandborstsex här... )

• Tinga

Förresten, Sweet, jag håller tummarna för dig under undersökningen idag också! Hoppas att allt ser bra ut inför operationen.

Svar på tråden När märker man av det?